Roest op de remmen?

Alles dat niet over Honda Hybrid's gaat.
Forumregels
Hier kunnen onderwerpen geplaatst worden die niet onder een bestaand forum in een bepaalde categorie vallen.

Uitgesloten zijn partijpolitieke, ideologische of religieuze onderwerpen, deze zullen zonder opgaaf van redenen door het forumbeheer worden verwijderd.
Onderwerpen die gaan over voorgestelde of genomen overheidsmaatregelen betreffende het auto gebruik kunnen natuurlijk wel binnen dit forum besproken worden.
Plaats reactie
RedDevil
Beheerder
Beheerder

Roest op de remmen?

Bericht door RedDevil »

Door het thuiswerken kom ik nauwelijks aan rijden toe. De Insight staat soms wekenlang stil.

Gisteren mocht hij weer eens van stal. Piepend en krakend want met alle regenbuien van de afgelopen paar weken waren de remschijven mooi oranje geworden... Een paar keer flink pompen en rustig (roestig) remmen en alles was weer als vanouds.

Als je net als ik weinig hebt gereden de afgelopen tijd hou er dan rekening mee dat je remmen even wat aandacht nodig hebben...
2011 HIH Elegance Afbeelding => Afbeelding over 170.540 km.
Afbeelding
RedDevil
Beheerder
Beheerder

Re: Roest op de remmen?

Bericht door RedDevil »

Vandaag opnieuw een klein stukje gereden (2 dagen achter elkaar! Moet niet gekker worden :D ) maar niets meer van slepende remmen te merken.

Houd 'm in beweging, zorg dat de banden rond blijven!
2011 HIH Elegance Afbeelding => Afbeelding over 170.540 km.
Afbeelding
MyHCH
Moderator
Moderator

Bericht door MyHCH »

Gelukkig mag ik af en toe naar mijn familie op en neer en rijdt de Jazz dan weer eens langere afstanden. Geen roest te merken gelukkig 😄. Daardoor maak ik circa 1/3 van de normale kilometers, toch nog.
Het is voor de auto zeker goed om regelmatig een stukje te rijden: remmen, banden, smering van interne onderdelen en mengen van de brandstof!
Hopelijk gaan we snel terug naar een ‘normaal maar dan beter’: ik houd wel van gebrek aan files en thuiswerken wanneer het kan.
2019 Jazz:Afbeelding > 52.000 km
2017 Jazz:Afbeelding over 68.830 km
2014 Civic:Afbeelding over 104.094 km
2010 Jazz:Afbeelding over 102.170 km
2007 HCH: Afbeelding over 83.077 km
Roy

Bericht door Roy »

Wij rijden al weer bijna net zo veel als voor corona. Sterker nog, de onderhoudsmeldingen zijn al weer van dagen naar kilometers gesprongen.
Die 'slepende' remmen heb ik altijd. Als ik rij met de ramen open, hoor ik de remmen. Ik heb dat al een paar keer aangegeven bij de garage, maar kennelijk staan ze goed afgesteld.
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”