Kleine roestpitjes op mijn dak

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Insight Hybrid.

Kleine roestpitjes op mijn dak

Postby Tineke-C » 31 May 2018 21:06

Geacht Forum,

Ik heb een aantal kleine roestpitjes op mijn dak van mijn Insight.... ben ik niet blij mee.. mijn Catootje is van 2010.

Hoe dit nu aan te pakken? Er is natuurlijk gevaar voor uitbreiding van de roest onder de lak......
Tineke-C

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Pearl White 2010

Re: Kleine roestpitjes op mijn dak

Postby RedDevil » 31 May 2018 21:32

Zit het in of op de lak? Je zou de eerste niet zijn die van de P+R komt met allemaal kleine roestplekjes... maar die liggen er dan bovenop.

En Pearl White is geen metallic toch?
Als het nog niet bubbelt kan je 'm misschien een goede waslaag geven, kijken of dat helpt.
Ik heb zelf helemaal nog geen roest op mijn 2011 insight, ondanks diverse steenslagputjes. De zinklaag houdt nog alles tegen.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Tineke-C » 01 Jun 2018 07:42

Mogge Red Devil,

De lak is echt beschadigd het zijnr maar twee pitjes van amper twee mm alleen maar op het dak.
Ik wist niet dat de carroserie verzinkt was.... ik heb inderdaad Pearl-white... hoe weet jij dat?

Ik ga straks toch eens even goed kijken en eventueel poetsen...

Dank voor je berichtje .. je hoort nog van me....
Tineke-C

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Pearl White 2010

Postby RedDevil » 01 Jun 2018 12:33

Hoi Tineke,
Pearl White staat bij je usergegevens rechts van de tekst :)

Elke auto is verzinkt in principe, dat voorkomt roest omdat het zink makkelijker oxideert dan ijzer. Als je toch door het zinklaagje heen bent dan roest het uiteindelijk wel en vlokt de roest uit, waardoor het er vaak erger uitziet dan het is.
Even goed schoonmaken, de putjes vullen met aantip-lak en de boel in de was zetten.
Je kan ook even bij de dealer langs, sowieso voor de juiste lak.

Succes!
Bart
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Insight Hybrid - Techniek en onderhoud