Honda Jazz Hybrid

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

Honda Jazz Hybrid

Postby ingridwildschut » 20 Nov 2011 07:38

Hallo iedereen,

Ik ben Ingrid Wildschut en wil volgende week de Honda Jazz Hybrid gaan bestellen.Ben nu al 4 maanden bezig om een auto te zoeken die bij mij past. Zuinige auto met veel ruimte, waar ik ook mijn honden mee kan nemen.

Steeds kom ik op de Honda Jazz Hybrid uit.

Heeft iemand nog tips voor welke versie ik zou moeten kiezen. Ik denk zelf aan de middelste Elegance maar wat is de echte meerwaarde van de Exlclusive. De leren bekleding zit dat zomers ook lekker of juist lekker en de stoelverwarming scheelt dat energie in de winter?

Daarnaast moet ik ook de kleur uitzoeken rood of groen maar dat is toch wel een hele leuke beslissing. :D

Ik laat het weten wat de beslissing is geworden.
ingridwildschut

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid (binnenkort bestellen)

Re: Honda Jazz Hybrid

Postby EcoDriver » 20 Nov 2011 08:05

Ha welkom alhier.

Ik rij zelf in een HIH met stoelverwarming. Bezit de HIH nu ruim twee jaar en de stoelverwarming nog nooit gebruikt. Grappig maar totaal overbodig.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby HCH-CH » 20 Nov 2011 11:52

Hallo Ingrid,
Leren bekleding vraagt meer onderhoud, maar is makkelijker schoon te houden. Verder is het net als een leren bankstel: is enigszins koel als je er op gaat zitten, maar daarna zit het lekker.
Stoelverwarming gebruik je hooguit 10 min per keer. Zelf gebruik ik het niet zo vaak, maar m'n vrouw zet hem elke keer aan als het koud is. Dan alleen om op te warmen, de laagste (continue) stand hebben wij nog nooit gebruikt.
Energietechnisch gebruikt de stoelverwarming door de benzinemotor opgewekte energie en de normale verwarming is gebruik van afvalwarmte. Daarentegen: als je de kachel aan hebt, draait vooral in het begin ook de ventilator en dat is weer opgewekte energie.
Laatst las ik ergens dat als je overdag met dimlicht rijdt, dat misschien een tientje per jaar duurder is. Voor de verwarming denk ik dat het in dezelfde orde van grootte ligt.
Het is allemaal nogal een persoonlijke beleving. Dus ik zou zeggen probeer wat met een dealer te regelen om verschillende proefritjes te maken of verschillende auto te proberen in de showroom.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby tverdeni » 21 Nov 2011 07:15

Hallo,
De stoelverwarming is erg persoonlijk. Ik rij ook een HIH en zie dat Ecodriver zegt: "totaal overbodig"; ik zeg totaal onmisbaar. :)
Ik ben een koukleum en gebruik hem (in de wintermaanden) iedere dag! Heerlijk.
Verdere uitvoering van de auto is ook erg persoonlijk dus veel succes met je keuze. In ieder geval is een Jazz een erg goede keus.
tverdeni

Huidige auto: honda accord

Postby MyHCH » 21 Nov 2011 07:28

Welkom op dit forum en veel succes met je keuze!

Moet het perse een automaat zijn? Als je namelijk een handgeschakelde auto gewend bent, dan kun je eigenlijk net zo goed een gewone Jazz nemen. Die is maar een fractie minder zuinig en het scheelt je veel geld in de aanschaf. Ik rij zelf een 1.2 Style Mode. Die is ongeveer 4000 euro goedkoper om aan te schaffen dan een Jazz Hybrid en het duurt ongeveer 8 jaar en 200.000 km voordat je de extra investering van 4000 hebt terugverdiend (en zo lang blijft het beleid van de overheid vast niet hetzelfde).
De normale bekleding is redelijk slijtvast en makkelijk schoon te maken (in mijn geval voornamelijk kattenharen: die veeg je er makkelijk af). Bij leer kun je krassen krijgen door de nagels van je honden. Of je neemt een rubberen inlegbak/mat voor de kofferbak.
Ik zou liever een groene nemen dan een rode: op de rode zie je werkelijk alles en de kleur is alleen echt mooi (lees echt knalrood) als de auto net gewassen is.

Succes!
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby EcoDriver » 21 Nov 2011 08:25

tverdeni, zekers. Ben het volledig met je eens dat de keuze voor wel of geen stoelverwarming voor een ieder anders is. Ik geef alleen mijn ervaring weer en die is dat ik de stoelverwarming niet gebruik. Is aanwezig maar zou er niet voor willen betalen.
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby Hondahok » 21 Nov 2011 08:38

Hallo, leuke keuze, ik rijd in een HiH Elegance met stoelverwarming. Die doe ik alleen af en toe even aan om te kijken of hij nog werkt, ik vind het maar niets zo'n warm achterwerk. De stand High is me echt te warm. Ik denk dat MyHCH gelijk heeft wat betreft het prijsverschil en het verbruik.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby wlunchi » 21 Nov 2011 11:49

EcoDriver wrote:Ha welkom alhier.

Ik rij zelf in een HIH met stoelverwarming. Bezit de HIH nu ruim twee jaar en de stoelverwarming nog nooit gebruikt. Grappig maar totaal overbodig.

Johan

Grappig, ik gebruik mijn stoelverwarming anders altijd als het een beetje koud is geweest. Al is het voor heel even.
M.a.w. het is een heel persoonlijke keus. De een vind het lekker de andere niet.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby wlunchi » 21 Nov 2011 11:52

MyHCH wrote:Welkom op dit forum en veel succes met je keuze!

Moet het perse een automaat zijn? Als je namelijk een handgeschakelde auto gewend bent, dan kun je eigenlijk net zo goed een gewone Jazz nemen. Die is maar een fractie minder zuinig en het scheelt je veel geld in de aanschaf. Ik rij zelf een 1.2 Style Mode. Die is ongeveer 4000 euro goedkoper om aan te schaffen dan een Jazz Hybrid en het duurt ongeveer 8 jaar en 200.000 km voordat je de extra investering van 4000 hebt terugverdiend (en zo lang blijft het beleid van de overheid vast niet hetzelfde).
De normale bekleding is redelijk slijtvast en makkelijk schoon te maken (in mijn geval voornamelijk kattenharen: die veeg je er makkelijk af). Bij leer kun je krassen krijgen door de nagels van je honden. Of je neemt een rubberen inlegbak/mat voor de kofferbak.
Ik zou liever een groene nemen dan een rode: op de rode zie je werkelijk alles en de kleur is alleen echt mooi (lees echt knalrood) als de auto net gewassen is.

Succes!

P.S. dit is volgens mij alleen van toepassing als je het prive aanschaft. Als je het gaat leasen moet je even uitrekenen wat de bijtelling van beide auto's met je netto kosten per maand gaat doen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby JanSsb » 21 Nov 2011 19:49

Mijn keuze zou de Elegance uitvoering zijn. Heb ik zelf ook en naar zeer grote tevredenheid.
Is een zeer complete auto met uitstekende rij eigenschappen. Heb nooit een automaat gehad maar na de ervaring met deze CVT
wil ik nooit meer anders. Kijk trouwens eens op http://www.autowereld.nl en kies voor gebruikers reviews dan kan je de ervaringen van andere
Honda Jazz Hybrid rijders zien. De kleur is heel persoonlijk en de mijne is zwart.
Veel succes met de keuze.

Groeten,

Jan
JanSsb

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance

Postby JanSsb » 21 Nov 2011 19:53

Sorry, moest www.autoweek.nl zijn.

Jan
JanSsb

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance

Return to Overige rijders