HYBRID MEETING 6 JUNI VERHAGEN ROTTERDAM

Alle meetings en evenementen.

Re: HYBRID MEETING 6 JUNI VERHAGEN ROTTERDAM

Postby Energy1982 » 09 Jun 2010 09:40

Dat is de HCH met Mugen RR Pakket waar Michael Verhagen het over had :mrgreen:

Denk dat je voor meer vragen over de Mugen RR Pakket kan mailen naar: info@honda-verhagen.nl
Last edited by Energy1982 on 09 Jun 2010 09:44, edited 1 time in total.
Energy1982

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybbbbbbbbbbbbbbbbbrid

Postby wlunchi » 09 Jun 2010 09:42

kleinratje wrote:van wie was die zwarte hch met bodykit die naast die blauwe staat

waar heb jij die bodykit gekocht?
en is de voorbumper + grill 1 geheel of kan je andere grill erop zetten?

bedankt bob

Dat is de Mugen RR bodykit. Die is van een klant van Verhagen. Verhagen doet zaken met GMtec. ik heb even met de gast van GMTec gebabbeld en die zijn echte Honda Fanaten.
Als je meer wilt weten kun je ze op google vinden en een mail sturen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Hondahok » 09 Jun 2010 09:45

verhagenjr wrote:owja :) Voor degenen die komen:

Gratis montage op alle onderdelen en Accessoires. ( ook op de actieprijzen )
Chiptuning 22pk meer opbrengst op de benzine motor en 20% meer koppel. ( mijn gechipte HCH staat ervoor om te testen )
Xenon Verlichting eenmalig € 535,-
Ramen tinten v.a. € 495,-
Speciale aanbieding op het complete Mugen RR Pakket.
( Zondag komt een hybride uitgevoerd met Mugen RR pakket ) foto zal ik straks plaatsen

@verhagenjr,

Ik probeer je al meerdere keren een PM te zenden maar om de een of andere reden gaat die niet uit mijn uitbox.
Ik heb zowel interesse in de chiptuning als in de Xenon verlichting.
Vind het jammer dat dat niet eerder gemeld is anders had ik zeker meer moeite gedaan om langs te komen, ik zag dat pas maandag.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Energy1982 » 09 Jun 2010 09:49

Idd. Vond het ook erg jammer dat het niet ruim van tevoren was aangegeven. Van de verhuizing had ik wel een mail gekregen, maar van de meeting helaas niet :-(
Energy1982

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybbbbbbbbbbbbbbbbbrid

Postby wlunchi » 09 Jun 2010 10:19

Jullie kunnen beter via e-mail contact opnemen met Michael Verhagen, hij bezoekt het forum niet regelmatig.
Image
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Postby kleinratje » 10 Jun 2010 08:13

hey

ik heb een vraagje ik krijg mijn honda civic hybrid volgende week donderdag en zou graag willen weten of mogelijk is nog om te chiptunen en de xenon aan te vragen wat het kost? hetzelfde als op meeting?
anders moet ik een half jaartje wachten tot volgende meeting ;)

bedankt, Bob
kleinratje

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby wlunchi » 10 Jun 2010 08:18

kleinratje wrote:hey

ik heb een vraagje ik krijg mijn honda civic hybrid volgende week donderdag en zou graag willen weten of mogelijk is nog om te chiptunen en de xenon aan te vragen wat het kost? hetzelfde als op meeting?
anders moet ik een half jaartje wachten tot volgende meeting ;)

bedankt, Bob

wlunchi wrote:Jullie kunnen beter via e-mail contact opnemen met Michael Verhagen, hij bezoekt het forum niet regelmatig.
Image
wlunchi

Postby kleinratje » 10 Jun 2010 08:24

aah shit was bedoelign dat het een prive berichtje aan hem was :P

maja heb het forum nog nie helemaal door :P
kleinratje

Postby Flying_fool » 10 Jun 2010 13:51

Maar eigenlijk ben ik best benieuwd wat dat zou kosten eigenlijk :) Dus als iemand weet wat dat kost hoor ik het graag!
Martijn Budding

Image
Flying_fool

Huidige auto: HCH Elegance 2010 - 1.3 i-DSI i-VTEC IMA - Chrystal Black Pearl

Postby wlunchi » 10 Jun 2010 14:57

Ik gok zelf tussen 500 - 600 euro. Het is trouwens een piggy back kastje, dus hij komt tussen de kabel en ECU te zitten.
De ECU van de HCH is moeilijk te chiptunen door de standaard ECU te herprogrammeren (was me verteld door GM tec).
Image
wlunchi

Postby Hondahok » 10 Jun 2010 15:38

wlunchi wrote:Ik gok zelf tussen 500 - 600 euro. Het is trouwens een piggy back kastje, dus hij komt tussen de kabel en ECU te zitten.
De ECU van de HCH is moeilijk te chiptunen door de standaard ECU te herprogrammeren (was me verteld door GM tec).

Bijna goed, ik heb doorgekregen € 675,-- ik weet alleen nog niet of dat incl of exclusief BTW is.

Ik heb een aanbieding van een leferancier die het als we met 4 auto's zijn voor minder dan € 300,-- doet.

Ik ben al bijna om.

hij geeft aan + 11PK en + 15 Nm (88==>>99PK en 121==>>136Nm)

DMV een Piggyback.

Als er mensen zijn die hier ook heil in zien kunnen we ons samen aanmelden en dan krijgen we die korting.

Het is trouwens omkeerbaar. En zowel op de Insight als de Civic Hybrid mogelijk.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby kleinratje » 10 Jun 2010 16:07

ik ben idd nummer 2 dan ;)

nog 2 meer en we zijn met 4en !
300 euro is nie veel en alle beetjes zijn nice ;)
kleinratje

Postby MyHCH » 10 Jun 2010 20:41

wlunchi wrote:Het is trouwens een piggy back kastje, dus hij komt tussen de kabel en ECU te zitten.

Dit is dus (99% zeker) een kastje wat de bestaande sensoren in en rond de motor enigszins misleidt, zodat er meer benzine wordt ingespoten dan normaal. De motor van de HCH / HIH kan met een erg arm mengsel toe (danzij DSI) en is daarom erg zuinig. Ik ben bang dat deze tuning in elk geval de zuinigheid (ook al gebruik je het vermogen niet of nauwelijks) ernstig zal aantasten; bovendien weet ik niet hoe het zit qua levensduur. Ook kun je zeker zijn dat je verbruiksmeter gaat afwijken, dus je moet om het even te testen al flink moeite doen om echte gegevens te achterhalen. Op mijn HCH (die ik prive rijd) komt zoiets er never nooit op.
Maar ik nodig iedereen uit om het tegendeel te bewijzen (die 1%...), ik ben benieuwd!
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Hybrid » 12 Jun 2010 11:29

Sorry, maar kan het even niet nalaten om te reageren over de grote berg misverstanden die hier dreigen te ontstaan.
Het verschil met Honda Verhagen en die 'andere' leverancier betreft fijn-afstelling op de rollerbank
(per auto uniek) en een 'standaard' oplossing. Dan geef ik MyHCH direct gelijk in zijn stelling
plus het feit dat daarbij goedkoop mogelijk duurkoop is.

Voor jullie beeldvorming... zowel mijn luchtinlaat als mijn uitlaat zijn aangepast.
Met name de inlaat van de 'standaard' HCH is een lachertje. Sinds ik de M&M intake
met een flexibele slang (70mm) gekoppeld heb aan de standaard filterbox met K&N filter
is hij direct efficiënter gaan lopen, pakt het gaspedaal feller op (en is ook nog zuiniger).
Ter illustratie... standaard:
Image

Modified:
Image

Image

De uitlaat over de volle lengte te 'ruim' maken heeft ook geen zin, omdat je dan te weinig
tegendruk overhoudt... dat gaat juist weer ten koste van je vermogen...daarom alleen
het laatste deel aangepast.

Ter illustratie:
Image

Image

Goed, nu dit allemaal gereed is, gaat ie dus 'op de rollerbank' en wordt op deze configuratie
zo optimaal mogelijk afgesteld. En dat is heeeeeel wat anders dan een standaard piggy back...
vandaar dus op de lange termijn mogelijk duurder (verbruik) dan 1-malig het dubbele uitgeven
zodat het ook meteen 'goed' gebeurd. Je kunt hierbij bovendien nog 'kiezen' tussen 4 instellingen,
van een optimaal verbruik tot meest optimale prestatie. Het mag duidelijk zijn dat mijn doel
absoluut geen laag verbruik is, maar wel het meest optimale uit de HCH configuratie halen, zonder
meteen de hele boel uit te boren en de transmissie aan te moeten passen. Of een volledige
engine swap met een CR-Z... kan altijd nog :mrgreen:

Oh ja, 1 ding nog even voor de duidelijkheid... een FD2 Type-R of Type-RR met het stuur
links is lastig en vrij prijzig om naar NL te halen, vandaar dat ik deze uitdaging
ben aangegaan met de HCH. De Hybrid IMA is overigens IN de carrosserie van de FD1/FD2 gehangen
en daardoor dus prima geschikt om te tunen. Dat smaken verschillen, is gelukkig een feit, maar
ga niet roepen dat de HCH hier niet geschikt voor is. Je wilt niet weten hoeveel parts je hiervoor
kunt krijgen inmiddels.

Overigens, mijn aanpassingen zijn geen 'must' voor het chiptunen bij Verhagen op de rollerbank...
Zelfs met de 'standaard' configuratie valt er nog genoeg winst te behalen... en ja, ook zonder
turbo charger... of zoals iemand hier het 'geblazen lucht' noemde :mrgreen:

Tot zover mijn reactie, kijk maar of je er iets aan hebt... ik rij snel weer terug
naar mijn thuis forum.

Greetings,
Hybrid
Hybrid

Postby MyHCH » 12 Jun 2010 13:03

Duidelijk verhaal, Hybrid! Dan heeft motortuning absoluut zin.
2017 Jazz:Image > 63.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

PreviousNext

Return to Evenementen