MyHCH (Jazz 1.3 Comfort CVT)

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby RedDevil » 04 Apr 2014 21:34

Bij nader inzien rijd je niet zo veel dat je de meerprijs die de nieuwe Jazz ongetwijfeld zal hebben ooit terug gaat verdienen ten opzichte van de huidige Jazz Hybrid.
Dat maakt het logischer om toch voor de huidige generatie te gaan, met een scherpe deal natuurlijk.

Dat de nieuwe Jazz lelijk is zie je alleen als je er niet in zit ;) Maar het is wel fijn om blij met je auto te kunnen zijn, en dan helpt het als het er aardig uit ziet.

De Insight voelt net even anders aan omdat die wat lager is, de zijwindgevoeligheid is wat dat betreft een vreemde verrassing want voor de rest is het prima.
Ik geniet erg van de USB aansluiting in de centrale armsteun. 32 GB stick erin, muziek voor een heel jaar rijden erop. Al zal de Jazz vast ook zoiets hebben.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
User avatar
RedDevil
 
Posts: 568
Joined: 23 Oct 2012 20:49
Location: A2, A12, A27
Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby MyHCH » 06 Apr 2014 14:02

Nou, het is duidelijk. De HJH was vrij duur geprijsd, dus dan verwacht je een goede inruilwaarde. Dat viel echter erg tegen. Er moest 2500 meer bij dan ik op voorhand verwacht had. Dus we rijden gewoon lekker verder met de Jazz. Misschien moet ik in elk geval even afwachten tot de nieuwe Jazz er komt om te zien wat de specificaties en de prijzen zijn. Wellicht wordt de euro-versie zelfs iets mooier (laten we het hopen).
Het wordt in elk geval geen Insight, want het argument van de lage achterbank ivm kinderzitjes is een hele goede. Daar krijgen wij binnen niet al te lange tijd ook mee te maken. Hierin blinkt de Jazz uit.
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
User avatar
MyHCH
Moderator
 
Posts: 836
Joined: 23 Jun 2008 18:44
Location: Vleuten
Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby EcoDriver » 06 Apr 2014 16:23

Kinderzitjes met kind erin waren voor ons geen enkel probleem. Inmiddels overbodig. Het is wel zo als je langer dan 1,80 bent dat dan de HIH achter (te) klein wordt. Verder is het een heerlijke praktische wagen. Juist met kinderen, vanwege de behoorlijke bagageruimte.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
User avatar
EcoDriver
 
Posts: 311
Joined: 29 Sep 2009 08:35
Location: Heiloo
Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby MyHCH » 24 Apr 2014 19:56

Vandaag had ik dan eindelijk tijd om de Jazz eens een goede schoonmaakbeurt te geven. Bovendien heeft ze sinds januari nieuwe velgen (de originele velgen heb ik nu voor winterbanden). Dus dan maar eens wat nieuwe foto's voor op het forum:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
15 inch Insight Trend velgen met 175 / 65 / 15 banden van Michelin. Velgen zijn iets breder dan standaard (6J i.p.v. 5,5J), maar het past prima.

Image

Image

Image

Voorlopig rijden we lekker door; eens kijken of 35.000 kilometer per jaar (i.p.v. 20.000) 'm goed af zullen gaan. Of ik moet een interessant aanbod krijgen natuurlijk (je weet nooit :D ).
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
User avatar
MyHCH
Moderator
 
Posts: 836
Joined: 23 Jun 2008 18:44
Location: Vleuten
Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby RedDevil » 24 Apr 2014 20:55

Mooi...!
En met 3.8 l/100 km zuinig genoeg lijkt me.
Moet je eens uitrekenen hoeveel keer minder per jaar je naar de pomp gaat als je door een hybride uitvoering te kopen van gemiddeld 4.6 l/100 km naar 4.4 l/100 km gaat...
Bij 35.000 km per jaar (70 liter verschil) misschien net 2 keer!
Zolang je lol hebt in deze moet je er vooral in blijven rijden.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
User avatar
RedDevil
 
Posts: 568
Joined: 23 Oct 2012 20:49
Location: A2, A12, A27
Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby EcoDriver » 25 Apr 2014 07:29

Leuke foto's (inclusief mascotte als ik het goed zie).

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
User avatar
EcoDriver
 
Posts: 311
Joined: 29 Sep 2009 08:35
Location: Heiloo
Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby MyHCH » 01 May 2014 12:02

EcoDriver wrote:Leuke foto's (inclusief mascotte als ik het goed zie).

Dank! Ja, mijn mascotte rijdt al 16 jaar met me mee. Gekregen toen ik net mijn eerste auto had. De eerste jaren aan een draadje aan de binnenspiegel; daarna in een bekerhouder (stoort minder als je door een bocht rijdt :D ).

RedDevil wrote:Moet je eens uitrekenen hoeveel keer minder per jaar je naar de pomp gaat als je door een hybride uitvoering te kopen van gemiddeld 4.6 l/100 km naar 4.4 l/100 km gaat...
Bij 35.000 km per jaar (70 liter verschil) misschien net 2 keer!
Zolang je lol hebt in deze moet je er vooral in blijven rijden.

Je hebt helemaal gelijk. Het verschil tussen deze en een HIH is inderdaad minder dan 10%, dus het scheelt niet zoveel in kosten en ook niet in aantal keren tanken. Voorlopig mag 'ie blijven.
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
User avatar
MyHCH
Moderator
 
Posts: 836
Joined: 23 Jun 2008 18:44
Location: Vleuten
Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby MyHCH » 18 Jun 2014 20:35

Afgelopen week heb ik een trekhaak besteld. Gewoon via internet thuis laten bezorgen. Zelf monteren was best eenvoudig. Het losmaken van de achterbumper duurde nog het langst van alles (1 van in totaal 3 uur). Er moesten 2 gaten worden geboord in de draagbalken; verder was alles plug and play (gelukkig :D ). Trekhaak en elektronica kostte 170 euro; bij de dealer kost het tussen de 500 en 600 euro. Mooi wat bespaard dus.
Wel heb ik nog een vraag. Heeft iemand van jullie al eens geprobeerd om achter de zekeringkast een extra draadje aan te sluiten? Ik heb een extra 12V draad (30A) die ofwel naar de accu moet, ofwel naar de zekeringkast. Deze draad geeft stroom aan een klein kastje, wat dit doorstuurt naar de aanhanger. Knipper je bijvoorbeeld naar links, dan registreert het kastje het signaal en stuurt dan rechtstreeks het linker knipperlicht van de aanhanger aan. Er gaat geen extra stroom door je normale bedrading, want dat gaat rechtstreeks. Op zich een mooi systeem. Volgens de handleiding moet de stroomdraad aan 'klem 30', maar zekering 30 is van de radiatorkoeling, dus dat lijkt me vreemd. Iemand een goede suggestie? Alvast bedankt!
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
User avatar
MyHCH
Moderator
 
Posts: 836
Joined: 23 Jun 2008 18:44
Location: Vleuten
Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby HCH-CH » 19 Jun 2014 13:39

30 A is nogal wat, dat prik je natuurlijk niet zomaar ergens bij. Bovendien is de toegang achter zekeringskastjes nogal krap.
Oplossing: losse zekeringshouder in draad, zo dicht mogelijk bij de accu aansluiten.

Maar dan? Ben erg benieuwd, hoe het dan verder gaat.
1. Waar zit het kastje.
2. die 30 A draad is dat de enige die naar de aanhanger gaat.
3. Of 30 A naar het kastje achterin de kofferbak, die pikt de signalen op van Micu of lampen (?) zonder die te belasten en gebruikt stroom van de 30 A draad om een normale aanhangerstekker te voorzien, als eigenlijk een kast vol relais' ?
4. Op een nog geheel andere manier?
ch.
User avatar
HCH-CH
 
Posts: 316
Joined: 06 May 2009 13:38
Location: Hoorn nh
Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby MyHCH » 19 Jun 2014 19:00

Dank voor je reactie, HCH-CH! Het werkt zoals in 3. Het kastje is in de kofferbak geplaatst bij het linker achterlicht. Vanuit het kastje lopen 7 draden naar de bijbehorende 7-polige stekker. Ook gaat er naar elke connector op de lichtunit (zowel linker als rechter achterlicht) een aparte kabelboom. Hierop zit een normale en een contrastekker. De normale gaat in de lichtunit, de contrastekker komt aan de originele stekker die je uit de lichtunit klikt. Het kastje krijgt dus een signaal als een lamp aan gaat. Of het met relais of elektronisch werkt, is me nog niet bekend (heb nog niets horen klikken :D ).

Lijkt me ook beter om de spaghetti van de zekeringenkast te omzeilen en rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Er zit een zekering van 30A met een houdertje bij.
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
User avatar
MyHCH
Moderator
 
Posts: 836
Joined: 23 Jun 2008 18:44
Location: Vleuten
Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby Sirach » 20 Jun 2014 14:34

Weet je zeker dat het 30 Ampere moet zijn, staat er niet tussen de drie en het nulletje geen punt, in mijn tijd als chef werkplaats ben ik dat ook wel eens tegen gekomen bij een bedradingsset voor een trekhaak, pas bij heel goed kijken ontdekte ik dat er een punt tussen de de 3 en 0 stond, verwarring alom want 30 ampere betekent maar liefst ruim 360 watt aan vermogen door een 1 kwadraat kabeltje te leveren bij vollast terwijl je maximaal 5 ampere nodig heb bij de knipperlichten en nog minder bij de led verlichting. Ik vermoed echter iets heel anders, dat is dat 30a aangeeft dat het gewoon de plus aansluiting is zoals de pluskant van een relai in de autotechniek, dus de 30a draad gewoon aan plus via de contact/accessoires stand, dit was heel vroeger nogal gebruikelijk om het zo aan te geven.
Sirach
 
Posts: 178
Joined: 10 Nov 2009 22:23
Huidige auto: HIH Elegance 2012

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby MyHCH » 21 Jun 2014 07:34

Sirach wrote:Weet je zeker dat het 30 Ampere moet zijn, staat er niet tussen de drie en het nulletje geen punt

Ik heb goed gekeken en het is echt 30 A. Bovendien komt de groene kleur overeen met de Honda zekeringen van 30 A. Daarnaast: stel dat je met je verlichting aan rijdt, de alarmlichten aan zet en ook nog remt, dan trek je 2 x 12, 2 x 25 en 2 x 50 Watt, dat is 174 W. Op 12 V komt dat neer op bijna 15 A. Zekeren op 30 A lijkt me dan logisch.
Verder heb ik gisteren de zekeringenkast maar helemaal omzeild en rechtstreeks het kastje op de accu aangesloten. Dat viel nog niet mee, want een kabel door het schutbord trekken is lastig bij de Jazz omdat het schutbord vanuit de motorruimte zeer diep ligt en door de motor slecht bereikbaar is. Uiteindelijk is het gelukt en alle verlichting doet het zoals bedoeld is. Nogmaals dank voor de tips!
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
User avatar
MyHCH
Moderator
 
Posts: 836
Joined: 23 Jun 2008 18:44
Location: Vleuten
Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby civicmobiel » 21 Jun 2014 09:17

MyHCH wrote:
Sirach wrote:Weet je zeker dat het 30 Ampere moet zijn, staat er niet tussen de drie en het nulletje geen punt

Ik heb goed gekeken en het is echt 30 A. Bovendien komt de groene kleur overeen met de Honda zekeringen van 30 A. Daarnaast: stel dat je met je verlichting aan rijdt, de alarmlichten aan zet en ook nog remt, dan trek je 2 x 12, 2 x 25 en 2 x 50 Watt, dat is 174 W. Op 12 V komt dat neer op bijna 15 A. Zekeren op 30 A lijkt me dan logisch.
Verder heb ik gisteren de zekeringenkast maar helemaal omzeild en rechtstreeks het kastje op de accu aangesloten. Dat viel nog niet mee, want een kabel door het schutbord trekken is lastig bij de Jazz omdat het schutbord vanuit de motorruimte zeer diep ligt en door de motor slecht bereikbaar is. Uiteindelijk is het gelukt en alle verlichting doet het zoals bedoeld is. Nogmaals dank voor de tips!
Dat verbaast mij niet hoor. Er zijn zat mensen die een caravan achter de auto hangen, met niet alleen verlichting, maar vaak ook nog onderweg de koelkast aan...en die gebruikt wel wat watt ( :D leuke woordspeling)
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
User avatar
civicmobiel
 
Posts: 272
Joined: 31 Aug 2011 18:08
Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby MyHCH » 10 Nov 2014 17:25

Nog enkele weken en dan hoop ik mijn lease-auto in ontvangst te mogen nemen. Het is een Honda Civic 1.6 i-DTEC comfort geworden. Natuurlijk weer een Honda, want dat bevalt zo goed.
De Jazz is nu dus te koop. Ik heb 'm hier op het Marktplein gezet (maar daarvoor moet je ingelogd zijn). Ook vind je hierboven de nodige foto's. Inmiddels staan er 99.000 km op de teller. Mijn vraagprijs, inclusief een extra setje lichtmetaal met winterbanden, is 8.800 euro. Zakken kan altijd nog :D . Heb je interesse of wil je meer weten: stuur me een PM of kijk in het Marktplein-gedeelte van deze site.
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
User avatar
MyHCH
Moderator
 
Posts: 836
Joined: 23 Jun 2008 18:44
Location: Vleuten
Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: MyHCH (Jazz 1.2 Style Mode Storm Silver 2010): geen hybr

Postby EcoDriver » 10 Nov 2014 18:36

Goede keuze! Ik hoop dat je in dit forum ook nog actief blijft met je kennis en inbreng.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
User avatar
EcoDriver
 
Posts: 311
Joined: 29 Sep 2009 08:35
Location: Heiloo
Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

PreviousNext

Return to Overige rijders

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron