wlunchi wrote:Het is een tijdelijk auto. Ik moet eigenlijk zeggen dat het allemaal meevalt als je je verwachtingen bijstelt. Het is ook bedoeld als een stadsauto en daar moet je hem naar mijn mening oordelen. Natuurlijk is de huidige Picanto wat beter afgewerkt enz. maar die is ook 6 jaar jonger dan de Aygo/C1 en 107. Als je de Picanto van 6 jaar geleden met de 107 vergelijkt dan is de 107 naar mijn mening wel de betere van de 2.
De reden dat ik in de 107 rijdt is omdat een collega mijn HCH heeft overgenomen en ik nog niet echt tijd heb gehad om iets anders te bestellen. Aan de andere kant heb ik niet echt veel haast want ik wil eerst op de IAA autoshow rondsnuffelen en kijken wat er begin volgend jaar allemaal uitkomt.
Mijn voorlopige shortlist:
- Hyundai i40 (proefrit gemaakt en echt een puike wagen)
- VW Golf 1.2 TSI Highline
- Hyundai i30 (2012 model die op de IAA wordt gepresenteerd)
- Seat Leon (2012 model, waarschijnlijk wordt hij ook op de IAA getoond)
- Ford Focus 5deurs/wagon
Auto's die het zeker niet gaan worden:
- Citroen C4 1.6 E-HDI met EGS automaat. In 1 woord wat een verschrikkelijke versnellingsbak en ten 2de de demo auto begon al uit elkaar te vallen
- Citroen C3, Ik rij liever in de 107 dan in de C3.
Ik ben benieuwt wat eruit komt! Hoe komt de Hyundai uit in de lease? Meestal zijn de leaseprijzen van de koreanen redelijk fors.
De Focus wagon en de Leon 2012 staan ook mijn shortlist. De Focus komt volgend jaar ook in 14%, ik vind de wagon een erg mooie auto. Ik begreep dat de Prius Plugin volgend jaar ook waarschijnlijk beschikbaar is. Met de 0% bijtelling vind ik dit ook een serieuse kandidaat.
Vanaf september ga ik eerst dieselen in een Focus (voorloper). Geen batterypack ellende meer