Ervaring met Honda Quality Plus

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

Ervaring met Honda Quality Plus

Postby Praeses » 23 Jun 2015 20:54

Hallo allemaal,

Ik zit er over te twijfelen om een HIH te kopen, daarover in een ander topic meer, graag eerst even wat over Honda Quality Plus (HQP).

Een van de auto's die ik op het oog heb, heeft het HQP-label. En die voorwaarden die daarbij horen zijn echt supergoed.
Almost to good to be true. And when it sounds to good to be true, it usually is...

Voorwaarden die mij opgevallen zijn:
* 24 maanden volledige garantie voor €695
* geen periodieke onderhoudskosten de eerste 20.000km of 1 jaar
Dit is al relaxed. Maar je kunt ook nog kiezen voor zgn. Optimale Zekerheid.

Bij Optimale Zekerheid moet je verplicht bij Honda een All Risk Verzekering afsluiten a €45.50 per maand.
Op Independer vind ik veeel hogere bedragen voor deze verzekering, dus dat lijkt me een goede deal.
Dan krijg je:
* 36 maanden garantie voor €495
* geen periodieke onderhoudskosten de eerste 20.000km of 1 jaar
* volledige check op updates en accucontrole etc

Ze zijn nogal overtuigd van hun product geloof ik :)

Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Zijn er addertjes onder het gras die ik over het hoofd zie?
Praeses

Huidige auto: Geen

Re: Ervaring met Honda Quality Plus

Postby RedDevil » 24 Jun 2015 07:46

Welkom!

De Insight heeft sowieso al 3 jaar garantie, ik weet niet wat de volledige garantie meer dekt dan de gewone garantie?
Mijn 12V accu ging na 2½ jaar stuk en werd vervangen onder garantie.
Ik heb ook Honda Assistance, al gebruik ik liever de Wegenwacht omdat die vaker een probleem ter plekke oplossen ipv. de boel op transport zetten.
Voor het onwaarschijnlijke geval dat je ze ooit nodig zou hebben, want het Insight/Jazz platform is erg betrouwbaar gebleken.

Met een hoog aantal schadevrije jaren is de verzekering ook wel te matchen, all-risk. Ik betaal ook zoiets.
Servicebeurten zijn sowieso om de 20.000 km dus je zou er één beurt mee uitsparen.

Al met al denk ik dat het niet zoveel uitmaakt wat je kiest.
Als je je er prettig bij voelt moet je het doen.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Overige rijders