ESidriver zegt . . . hallo.

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

ESidriver zegt . . . hallo.

Postby ESidriver » 02 Nov 2014 19:19

Beste HHC-ers,

Na inmiddels al weer meer dan 15 jaar trouw Honda te hebben gereden is het op korte termijn voor iets nieuws. Uiteraard weer een Honda, dat is zeker.

Mijn naam is Bob Nijssen en de kans is aanwezig dat jullie me op werkdagen tegenkomen tussen Alphen aan den Rijn en Leiden.

Op dit moment rij ik als dagelijkse auto een EP3 Civic Type-R en als hobby staat er een EG2 CRX DelSol in de garage. Omdat de eerste inmiddels al weer ruim de 2 ton is gepasseerd ben ik op zoek naar een modern sportief alternatief. Basisvereiste: dynamiek en rijplezier.

Op mijn shortlist staan de laatste Civic Type-R en de CR-Z. In 2010 ben ik aanwezig geweest bij de Europese introductie van de CR-Z en de auto heeft daarbij grote indruk gemaakt. Inmiddels is hij zo betaalbaar dat zelf een jong exemplaar met weinig kilometers binnen mijn budget valt. Als het juiste exemplaar voorbijkomt zou ik zo maar kunnen toeslaan.

Het gaat nog een paar zware maanden worden om te besluiten en ik hoop dat jullie ervaringen met de CR-Z nog wat gewicht in de schaal kunnen leggen.

Veel groeten !
ESidriver

Huidige auto: Honda Civic Type-R / Honda CRX DelSol VTi

Re: ESidriver zegt . . . hallo.

Postby ESidriver » 03 May 2015 21:06

We zijn een aantal maanden verder.

Image
ESidriver

Postby RedDevil » 03 May 2015 22:02

Hallo ESidriver,

Dat is 'm geworden dus? Mooi!
Ik heb een zwak voor de CR-Z. Alsof je een Insight pakt en er van alles aan verandert om 'm sneller en leuker te maken.
Doet me denken aan de eerste generatie CRX, toen ik een 3e generatie Civic had (bj 1985). De Civic was een krijgertje van mijn ouders (ik heb er wel een nette prijs voor betaald) maar o wat had ik graag liever een CRX gehad. Ik heb nog bijna 12 jaar met de Civic gereden, zonder meer mijn beste aankoop ooit, daar niet van.
Nu met kinderen en een vrouw die van veel bagage meenemen houdt ben ik blij met mijn Insight, maar een man mag dromen...
2011 HIH Elegance Image => Image over 138.983 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby ESidriver » 04 May 2015 17:45

Het is een heerlijke auto die me op sommige vlakken inderdaad doet denken aan mijn oude CRX-en. Zoveel meer auto maar qua dynamiek best aardig vergelijkbaar.

Wat zijn auto's de afgelopen 30 jaar beter geworden zeg . . .

Mijn oude CRX:

Image
ESidriver

Return to Overige rijders