Heandrik stelt zich voor

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

Heandrik stelt zich voor

Postby heandrik » 19 Nov 2013 09:34

Beste mensen,

Sinds vorige week ben ik op zoek gegaan naar een andere auto met automaat. Nooit gedacht aan een hybride... :oops: totdat ik verschillende hybride-auto's tegenkwam bij Milano in Dordrecht. Als schapekop/Dordtenaar is het een kleine moeite om daar even een kijkje te nemen. Omdat ik blijkbaar serieus overkwam was het voor mij geen probleem om een tweetal proefritjes te maken. Eén met een prius uit 2008 en één met een HCH uit 2009. Beide hadden nog geen 100.000 km gelopen en waren rond de € 7.800,- Dat viel allebei niet tegen! De prius reed wat comfortabeler en had als voordeel dat de kofferbak wat groter is en de achterbank neerklapbaar is, maar de HCH is daarentegen een echte eyecatcher met meer opties zoals stoelverwarming en PDC. Onderhoudshistorie is volledig bekend. Beide auto's hadden één of twee maanden geleden hun 90/95 km beurt gehad. Het inruilbod van mijn huidige auto, een Nissan Primera, viel zoals verwacht flink tegen :( , maar deze auto's lieten mij niet meer los :!:

Afgelopen weekend nog wat gespit op het internet en daar kwam ik wel een heel bijzonder aanbod tegen. Bij Honda-dealer Los in Ridderkerk-Rijsoord staat een rode HCH van 07/2009 met 102.000 km en 2 jaar Honda Quality Plus garantie op mij te wachten :idea: :!: Maandag gelijk gebeld om te horen of het mogelijk is om een proefrit te maken: "Nee, op dit moment is er omtrent deze auto een verkoopgesprek gaande met een dame. We bellen u zodra dit gesprek is afgerond". Grrrrumbles :cry: :o Te laat :!: Gelukkig werd ik drie kwartier later teruggebeld met de mededeling dat de auto "vrij" is. Proefrit gemaakt, inruilbod aangehoord (5x meer dan bij Milano :) ) Het batterijpakket was onlangs vervangen. Ik had verder geen bedenktijd nodig.... . Ik heb gelijk voor de Honda verzekering gekozen zodat ik nu in totaal 3 jaar (mobiliteits)garantie :mrgreen: heb, mits elk jaar bij de Honda-dealer langskom. Lijkt me geen probleem. Morgen mag ik de auto ophalen en ga ik jullie verder op de hoogte houden van het wel en (hopelijk weinig) wee van mijn HCH! Vooralsnog: Hiepa Honda :!:
heandrik

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Heandrik stelt zich voor

Postby MyHCH » 19 Nov 2013 21:23

Welkom, Heandrik! Dat klinkt erg goed, je eerste kennismaking met de HCH. Veel plezier morgen en veel veilige en comfortabele kilometers gewenst!
2017 Jazz:Image > 56.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: Heandrik stelt zich voor

Postby heandrik » 19 Nov 2013 22:59

Merci, nog maar één nachtje slapen :)!
heandrik

Huidige auto: Honda Civic Hybrid