Honda Civic Hybrid (van Milano Dordrecht)..??

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

Honda Civic Hybrid (van Milano Dordrecht)..??

Postby Jeff » 14 Jul 2013 11:40

Hallo Clubleden,

Mijn naam is Jeffrey en heb een vrouw en een zoontje van bijna 2. De afgelopen 5 jaar heb ik in volle tevredenheid rondgereden in een Citroen C5 automaat 2.0 op G3. Inmiddels 175.000 km verder en een totaal op de teller van 330.000 Km zijn wij opzoek naar een nieuwe auto. Na jarenlang het voordeel van LPG te hebben ervaren tegenover de toch exorbitante benzineprijzen zoekend naar een passend alternatief. Vind de Civic Hybride vanaf het begin een interessante verschijning en we willen daarom aankomende week eens her en daar gaan kijken onder andere bij Milano te Dordrecht.

*Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?
*We willen ook bij een aantal dealer en BOVAG bedrijven langs. Hebben jullie tips voor ons waar wij op moeten letten bij een eventuele aankoop?
*Hoe zijn de ervaringen met de auto als gezinsauto?

Wellicht binnenkort weer een nieuwe HCH eigenaar erbij??...

Alvast bedankt voor de respons..

Groeten,
Jeffrey
Jeff

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Re: Honda Civic Hybrid (van Milano Dordrecht)..??

Postby MyHCH » 14 Jul 2013 15:14

Welkom op het forum; je bent op de juiste plek.

Waar je op moet letten:
- let op het gedrag van de accu (zie een van de tig topics hierover). De garantie op de hybride accu loopt tot 160.000 km; vervangen is duur.
- modeljaren 2006 - 2008 zijn soepeler geveerd en daardoor comfortabeler. Op detailniveau zijn er kleine verschillen met modeljaren 2009 - 2012.
- bouwjaren 2009 en 2010 werden gekenmerkt door slechte accu's die soms nog geen 40.000 km mee gingen.

Op de soms haperende accu na zijn de HCH's erg betrouwbaar en kun je er probleemloos veel kilometers mee rijden. Probeer tijdens de proefrit of de automaat (cvt) je bevalt; sommige mensen haten het en anderen willen nooit meer anders. Het is heel persoonlijk.

Als gezinsauto is een HCH redelijk geschikt. In de kofferbak kan redelijk wat bagage, maar de beugels nemen wat ruimte in. Ook kan de HCH wat door gaan hangen wanneer je er met veel personen en bagage in zit. Iets zwaardere achterveren bieden dan oplossing.

Milano is volgens mij een soort outlet van leasebedrijven. Daar hoeft niets mis mee te zijn. Bij de (merk)dealer vind je vaak HCH's met minder gereden kilometers. De vraagprijs is vaak iets hoger, maar je hebt een heel goede onderhandelingspositie, omdat de prijzen van gebruikte HCH's nogal onder druk staan vanwege het grote aanbod. Je kunt op de website van de rdw zien hoe lang een bepaalde HCH al bij de dealer in voorraad staat; dat helpt ook bij de onderhandelingen.

Succes! En hou ons op de hoogte :D .
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Jeff » 15 Jul 2013 05:55

Hey,..

Bedankt voor (de eerste) goede tips! :D

Wordt vervolgd...

Groet
Jeff

Postby relaxi » 13 Aug 2013 14:48

Hoi Jeffrey,

Ik heb onlangs een Honda Civic gekocht bij Milano, ze doen wat moeilijk om een proefrit te maken. Pas als je "echt" serieus bent is het mogelijk om een rondje te rijden en dan komt een medewerker er naast zitten.

Daarnaast krijg je niet veel voor je auto terug als je deze in wilt ruilen. Alleen de marktwaarde die handelaren er voor geven.

Ik had winterbanden onder de auto zitten, daar kwam ik (eigen schuld) later pas achter, dus moest nog even snel andere banden erop zetten met dit weer.
Wat wel weer prettig is dat het inderdaad allemaal oude lease auto's zijn met volledige onderhouds historie.

Succes,
Ivo
relaxi

Postby madmasc » 14 Aug 2013 19:25

Ik denk dat er bedoeld wordt: oud lease auto's, ipv oude lease auto's :)

Fijn om te zien dat er toch steeds meer particulieren geïnteresseerd zijn in deze auto's
Ik heb er nog geen seconde spijt van.
madmasc

Huidige auto: Honda Civic i-DTEC 2.2 executive

Return to Overige rijders