garmin nüvi 3760

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

garmin nüvi 3760

Postby HCH-PROSPECT » 29 May 2011 12:53

Wie heeft ervaring met de garmin nüvi 3760 op een voetje geplaatst op het dashboard met in dat dashboard weggewerkte draad, zoals dat bij voorbeeld in een HONDA JAZZ 1.2i TREND geplaatst kan worden?

Hoe is (zijn) die ervaring(en)?

Gaarne -indien mogelijk en aanwezig- foto's plaatsen.

Ik dank u bij voorbaat voor uw welwillende medewerking.
HCH-PROSPECT

Re: garmin nüvi 3760

Postby alexis » 29 May 2011 16:35

Hoi HCH-Prospect,

In mijn HIH had ik door de dealer het voetje laten plaatsen voor de "oude" Garmin/Honda GPS, ik had namelijk zelf al een Garmin Nüvi 360T, en die past daar prima op. Netjes weggewerkt, een afdekklepje erbij voor als je de GPS niet gebruikt. Garmin GPS is wat mij betreft een prima optie, en doe het op die plek op het dashboard ook goed. Helaas kan ik je geen foto's laten zien, want ik heb die HIH niet meer.

Groeten,

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby HCH-PROSPECT » 29 May 2011 18:38

alexis wrote:Hoi HCH-Prospect,

In mijn HIH had ik door de dealer het voetje laten plaatsen voor de "oude" Garmin/Honda GPS, ik had namelijk zelf al een Garmin Nüvi 360T, en die past daar prima op. Netjes weggewerkt, een afdekklepje erbij voor als je de GPS niet gebruikt. Garmin GPS is wat mij betreft een prima optie, en doe het op die plek op het dashboard ook goed. Helaas kan ik je geen foto's laten zien, want ik heb die HIH niet meer.

Groeten,

Alexis

Alexis,

Bedankt voor jouw reactie.

"In mijn HIH had ik door de dealer het voetje laten plaatsen voor de "oude" Garmin/Honda GPS, ik had namelijk zelf al een Garmin Nüvi 360T".

"de "oude" Garmin/Honda GPS, ik had namelijk zelf al een Garmin Nüvi 360T".

De Garmin Nüvi 360T is toch de (aller)nieuwste op dit moment!?

Hoe bevalt/beviel deze?
HCH-PROSPECT

Postby alexis » 30 May 2011 17:11

Hoi HCH-Prospekt,

Nee, de Garmin Nüvi 360T is al een paar jaar oud en niet meer in productie. Deze kwam overeen met de eerste "kleine" Honda GPS, nu is het een Garmin 3760 met een Honda label. Maar de 360T beviel me uitstekend, ik heb deze in drie auto's gebruikt (een HCH met een dashboard houder van Brodit, de HIH met de eigen Honda houder, en mijn eigen Jeep met een soort eigenbrouw houder, gebaseerd op een stukje van Brodit). Duidelijk beeld (behalve in direct zonlicht in mijn Jeep), heldere aanwijzingen (kies voor de Vlaamse dame), en redelijk snel. Wel een Nüvi LifeTime update erbij nemen, dan krijg je twee tot drie keer per jaar nieuw kaartmateriaal.

Groetjes,

Alexis
alexis

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Spectrum White Pearl)

Postby HCH-PROSPECT » 31 May 2011 08:47

Alexis,

Nogmaals dank voor jouw reactie.

Jouw voorvorige reactie blijk ik niet goed gelezen te hebben.

Ik verwarde de door jou vermelde 360T met de door mij vermelde 3760.
HCH-PROSPECT

Postby HCH-PROSPECT » 20 Jun 2011 12:35

alexis wrote:Hoi HCH-Prospekt,

Nee, de Garmin Nüvi 360T is al een paar jaar oud en niet meer in productie. Deze kwam overeen met de eerste "kleine" Honda GPS, nu is het een Garmin 3760 met een Honda label. Maar de 360T beviel me uitstekend, ik heb deze in drie auto's gebruikt (een HCH met een dashboard houder van Brodit, de HIH met de eigen Honda houder, en mijn eigen Jeep met een soort eigenbrouw houder, gebaseerd op een stukje van Brodit). Duidelijk beeld (behalve in direct zonlicht in mijn Jeep), heldere aanwijzingen (kies voor de Vlaamse dame), en redelijk snel. Wel een Nüvi LifeTime update erbij nemen, dan krijg je twee tot drie keer per jaar nieuw kaartmateriaal.

Groetjes,

Alexis

Alexis,

Op jouw aanwijzing gekozen voor "heldere aanwijzingen (kies voor de Vlaamse dame)".
Dit was de eerste keer, dat door mij, om het uit te proberen, de nieuw gemonteerde garmin nüvi 3760 op een wat langere afstand werd gebruikt.
Dit traject ken ik zelf namelijk goed

Onderweg van Alkmaar naar Vaals (Zuid Limburg), welk traject ik via achtereenvolgens Utrecht, Den Bosch, Eindhoven etc. pleeg af te leggen, stuurde deze Vlaamse dame mij om naar Utrecht te gaan via Schiphol.
Dat lijkt mij niet de juiste/snelste weg.
Van de A9 naar de A2 raakte deze Vlaamse dame het spoor helemaal bijster.
Bij Utrecht stuurde ze mij naar Breda tot voorbij de brug in Zaltbommel. Als je dan zelf naar Den Bosch blijft aanhouden, gaat ze mee (zonder het noemen van een herberekening).
Afrit 2 blijft vóór Vaals in het scherm staan, terwijl je al lang de afritten 2,3,4,5 en 6 gepasseerd bent.

Dichtbij Vaals, bij afrit 7 Vaals, negeert zij het bord en stuurt je rechtdoor.

Wat is (zijn) hiervan mogelijk de reden(n)?
HCH-PROSPECT

Postby HCH-CH » 20 Jun 2011 21:03

HCH-PROSPECT wrote:om naar Utrecht te gaan via Schiphol.

Waren er misschien files?
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby HCH-PROSPECT » 20 Jun 2011 21:13

HCH-CH wrote:
HCH-PROSPECT wrote:om naar Utrecht te gaan via Schiphol.

Waren er misschien files?
ch

Dat is het hem nu juist!

Files waren er niet.
HCH-PROSPECT

Postby HCH-PROSPECT » 21 Jun 2011 18:33

HCH-PROSPECT wrote:

Groetjes,

Alexis

Alexis,

Op jouw aanwijzing gekozen voor "heldere aanwijzingen (kies voor de Vlaamse dame)".
Dit was de eerste keer, dat door mij, om het uit te proberen, de nieuw gemonteerde garmin nüvi 3760 op een wat langere afstand werd gebruikt.

Onderweg van Alkmaar naar Vaals (Zuid Limburg), welk traject ik via achtereenvolgens Utrecht, Den Bosch, Eindhoven etc. pleeg af te leggen, stuurde deze Vlaamse dame mij om naar Utrecht te gaan via Schiphol.
Bij Utrecht stuurde ze mij naar Breda tot voorbij de brug in Zaltbommel. Als je dan zelf naar Den Bosch blijft aanhouden, gaat ze mee (zonder het noemen van een herberekening).
Afrit 2 blijft vóór Vaals in het scherm staan, terwijl je al lang de afritten 2,3,4,5 en 6 gepasseerd bent.

Ook de deskundige mening van anderen dan Alexis stel ik ten zeerste op prijs, waarvoor bij voorbaat dank. ;)
HCH-PROSPECT

Postby HCH-PROSPECT » 29 Jun 2011 19:23

HCH-PROSPECT wrote:
HCH-PROSPECT wrote:

Groetjes,

Alexis

Alexis,

Ook de deskundige mening van anderen dan Alexis stel ik ten zeerste op prijs, waarvoor bij voorbaat dank. ;)

Niemand?
HCH-PROSPECT

Postby wlunchi » 30 Jun 2011 07:11

Helaas kan ik niks bijbrengen aan deze discussie.
Ik gebruik zelf al een tijdje Google Maps Navigation op mijn Android.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby HCH-PROSPECT » 30 Jun 2011 12:48

wlunchi wrote:Helaas kan ik niks bijbrengen aan deze discussie.
Ik gebruik zelf al een tijdje Google Maps Navigation op mijn Android.

wlunchi,

Kan jij -liefst zo uitgebreid- mogelijk uitleggen hoe dat werkt?
En hoe bevalt dat jou?

Werkt dat op een Sony Ericsson K850i?
HCH-PROSPECT

Postby wlunchi » 30 Jun 2011 13:55

Voor zover ik weet is Google Maps Navigation alleen beschikbaar voor Smartphone die op Android OS draaien.
De SE k810i draait volgens mij op een custom software van SE, dus werkt het daar niet op.

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/auto/navigatiesystemen/Eerste-indruk-Google-Maps-Navigatie/Eerste-indruk-Google-Maps-Navigatie/Onze-bevindingen

Grootste nadeel is wel dat het navigeren in het buitenland duur is aangezien je dataverbinding nodig hebt bij bijvoorbeeld herplanning van je reis. Je kunt wel vooraf via Wi-Fi een reis inplannen, maar zodra je afwijkt moet Google Maps Navigation de route herberekenen en dan heeft hij een dataverbinding nodig. Er wordt gezegd dat er in de toekomst ondersteuning gaat komen voor offline maps, maar ik weet niet precies wanneer dit gaat gebeuren.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Return to Overige rijders