MyHCH (Jazz 1.3 Comfort CVT)

Voor gebruikers die vertellen over zichzelf, over hun bolide en waarom ze graag een Honda Hybrid willen hebben.

Re: MyHCH (Jazz 1.3 Comfort CVT)

Postby easyq » 23 Oct 2017 18:24

niet zo slim inderdaad maar ach, bewijs dat je ook maar een mens bent.
Ten ik de auto had opgehaald met een halve tank had ik bij het laatste streepje nog geen extra lampjes branden. Vandaag bij het een na laatste streepje begon het tank lampje te branden.
En dat gebeurde toen ik aankwam op mijn werk. Dus toch wel lichtelijk zenuwachtig aan de thuisreis begonnen en nog voordat ik halverwege was had ik nog maar 1 streepje.
Voor de zekerheid toch maar klein beetje peut erbij gegooid aangezien een lege tank niet iets is waar ik naar uitkijk.
Maar wel 701km gereden op een volle tank waarvan ook stukken 130km/h en redelijk wat stads- en file verkeer. 5,6/100l, dat is dus bijna 1 op 18 terwijl ik de auto nog goed moet leren rijden.
Vooral het eerder gas los laten en uitrollen is echt een gewenning. Ook zaken als Airco had ik blijkbaar aanstaan. Hoe zit dat eigenlijk met die climate control?
Als ik de fan op stand 1 zet en de temperatuur op bijv 21 en verder geen knoppen indruk,werkt de airco dan wel of niet? Want als ik op de AC knopdruk geef hij 3 mogelijkheden, AC on, AC off of gewoon niets.
Nu de AC Off gezet,maar als ik dus niets zie, doet hij het dan wel of niet of bepaalt de electronica het dan?
HCH rijder sinds Vrijdag 13 Okt 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/875843.html
easyq

Huidige auto: HCH Elegance 2011

Postby MyHCH » 24 Oct 2017 07:23

AC OFF: airconditioning altijd uit
geen melding: airconditioning kan automatisch aan en uit geschakeld worden (niet alleen om te koelen, maar ook om te drogen zoals bij regenweer)
AC ON: airconditioning ingeschakeld
Ik reed altijd met AC OFF en de rest (luchtstroom, snelheid etc.) op automatisch.

De brandstofmeter van de HCH is inderdaad aan de heel veilige kant. Ik heb ooit 170 km met lampje aan gereden en toen had ik nog 3 liter over.
2017 Jazz:Image > 31.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby easyq » 24 Oct 2017 19:31

MyHCH wrote:AC OFF: airconditioning altijd uit
geen melding: airconditioning kan automatisch aan en uit geschakeld worden (niet alleen om te koelen, maar ook om te drogen zoals bij regenweer)
AC ON: airconditioning ingeschakeld
Ik reed altijd met AC OFF en de rest (luchtstroom, snelheid etc.) op automatisch.

De brandstofmeter van de HCH is inderdaad aan de heel veilige kant. Ik heb ooit 170 km met lampje aan gereden en toen had ik nog 3 liter over.

Dank je voor de uitleg, heb inmiddels de AC ook al op off staan.
Met die paar liter erbij toch weer een ruime 100km afgelegd en nog geen bandstoflampje aan.
Op die afstand wel 5.0/100 dus 1 op 20 gereden. Krjjg het gas steeds beter door en ook het uitrollen. Ik dacht dat sneller zou wennen maar het gaspedaal is zo gevoelig. Gelukkig is daar de cruisecontrol, die gebruik ik echt nog veel meer dan ooit.
Absoluut geen spijt van deze aanschaf.
HCH rijder sinds Vrijdag 13 Okt 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/875843.html
easyq

Huidige auto: HCH Elegance 2011

Previous

Return to Overige rijders