Even voorstellen: Ron H.

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Re: Even voorstellen: Ron H.

Postby Ron H » 22 Aug 2012 21:17

HCH-CH wrote:@Ron
Nu heb je er zeker wel spijt van dat je de dakdragers en windschermpjes verpatst hebt? Aan de andere kant: nu toch xenon!
ch

Ja, dat klopt helemaal. Maar dat wist ik toen nog niet, anders had ik het wel uitgesteld, zeker die zijwindschermen.
Ron H

Huidige auto: Voorheen 2x HCH, nu even DS5 hybrid4

Postby Ron H » 10 Oct 2012 19:13

Omdat de Confort/"Black Edition" versie van buiten toch wat basic oogde, ben ik eens even aan de gang gegaan (evolutie tot "Chroom-limited"?). Dus chroomaccent op stootstrips en deurgrepen aangebracht. Toont gelijk wat beter.

Verder is de auto in de tussentijd dus voorzien van:
-Xenon,
-Parkeersensoren achter,
-Multimedia systeem (radio, CD, DVD, Cd Memorie, navigatie incl. logs, bluetooth, div externe aansluitmogelijkheden en DVBT-tuner),
-aanpassing achterlichten,
-zonnescherm achterruit,
-Peugeot dakantenne :roll: ,
-(straks) winterbandenset.

Op het forum staat m.i. verder het verschil tussen de Confort en Elegance versie nog niet omschreven:
-CD speler ipv CD wisselaar (inmiddels vervangen dus)
-1x8 st voorkeuzezenders minder (ook opgeruimd dus)
-spiegels niet electrisch inklapbaar
-mist chroom op deurgrepen
-mist chroombies op stootstrips
-mist verstralers
-geen leer-bekleed stuur, lijkt er wel op, maar voelt anders aan
-geen variabele intervalstand op ruitwissers
-geen stoelverwarming (en daarmee nieuw ook geen leer leverbaar)
-geen blauw lampje bij binnenspiegel
-zwarte kunststof deurgreep binnen ipv mattgrijs
-zwarte panelen bij schakelaars raambediening en rondom "pook"
-geen verlichting in spiegels zonneklep
-geen tas in rugleuning bestuurdersstoel
-geen parkeersensoren (inmiddels aangebracht dus)
-geen cruise control.
Image

Best een aardig lijstje, waarbij ik me afvraag of dit gemis het geringe prijsverschil tussen Confort en Elegance waard was. Ik had nu geen keuze, dit was een herinzetwagen. De vorige berijder had geen extra leasebudget meer voor de Elegance.

Wat valt verder nog op:
Ten opzichte van mijn vorige Elegance MY2009, tref ik juist wel aan:
-twee kaartleeslampjes voorin,
-AUX aansluiting bij 12V aansluiting (wellicht door MMS nu niet meer aangesloten),
-in hoogte verstelbare binnenspiegel.
Ron H

Postby Ron H » 30 Oct 2013 22:20

Tijd en km's gaan hard en het wordt tijd serieus over de volgende na te gaan denken. Geen Honda meer.. :(
Onze leasemaatschappij voert geen Honda meer, maar anders had het waarschijnlijk weer een Honda-sedan geworden, toch imo de mooiste carosserie variant.

Ja, en dan? In de 900 en 1000 cc motoren om toch een 14% bij aflevering in 2014 te behouden? Is het voor mij niet persé waard. Ontknoping volgt.
Maar wat rijdt die HCH toch lekker !!!!
Ron H

Postby RedDevil » 31 Oct 2013 10:27

Loont het nog wel om lease te rijden?
Een collega van me heeft net zijn Prius moeten inleveren en zit nu in een Megane. Het leasen kost hem zo'n 400 euro netto per maand, zegt hij: "Daar kan ik zelf geen auto van rijden".

Ja, alleen krijgt iedereen bij ons die niet least de reiskosten vergoed met 19 cent per kilometer netto; nu ook woon-werk. Dat levert me zo'n 250 euro per maand op.
Ik houd mijn kosten bij en zit rond de 6000 euro per jaar oftewel 500 euro per maand.
Als een leasewagen mij meer dan 250 per maand zou kosten dan loont het al niet meer.

Ik zou dus meer moeten gaan betalen om iets te kunnen rijden waar ik eigenlijk geen zin in heb. Want hybrides doen ze bij ons ook niet meer...
Als jouw omstandigheden je de keuze laten dan zou ik het wel weten!
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Ron H » 31 Oct 2013 15:05

Even grof rekenend: Stel een behoorlijk dure Megane van 30k én 25%, wat best een vrij negatief scenario is: 30.000*0,25*0,52/12= € 325 per maand. Wellicht heeft de persoon dan nog een € 150,-- eigen bijdrage per maand, waardoor de auto hem zo € 400,-- per maand netto kost. Zou kunnen, maar dan heb ik wel alle negatieve zaken bij elkaar gezocht om het bedrag te onderbouwen. Ik denk dat het werkelijk lager ligt...

Bij een Megane 1.5 DCi Eco 2, in een uitvoering van ca 22000 (ca uit mijn hoofd), zonder eigen bijdrage, loopt dit al terug naar € 150,-- netto per maand. Dat wordt al een ander verhaal.

Dus het is maar net welke versie iemand aanhaalt, wel/geen eigen bijdrage en welk belastingtarief je moet hanteren.

Een HCH kwam op 24k*0,14*0,52/12 = € 145,-- per maand. Klinkt toch anders dan een € 400,-- per maand.

Dan het volgende punt natuurlijk nog: hoe ligt je verhouding woon-werk, versus zakelijk, versus prive (en vakantie). Voor eenieder verschillend uiteraard maar wel van belang bij het voorrekenen van je eigen kosten/ inkomsten bij prive'rijden. Nog lastiger wordt het doorrekenen van nog niet bekende schade/ premies/ brandstofprijzen en ander risico in het geheel.

Hybrides doen ze bij ons nog wel, maar de Prius overweeg ik niet en de Auris Hybird viel qua dashboard heeel erg tegen. En dat terwijl het uiterlijk, zeker met het glazen dak, best aardig vind. (vind ik)
Ron H

Postby RedDevil » 01 Nov 2013 10:53

Dank voor de verhelderende uitleg.

Mijn collega rijdt flink wat km buiten het werk om, net als ik.
Hij had geloof ik een 20% uitvoering dus waarschijnlijk klopt die 400 euro netto niet, zal wel bruto zijn dan en dik 200 netto.
We hebben voor zover ik weet geen eigen bijdrage. Al met al zou het voor hem weinig uitmaken.

De Auris viel bij mij af vanwege de kofferbak en de prijs. Ik had een Jazz gewild met ook een glazen dak :) maar deze Insight was te scherp geprijsd om te laten schieten.
2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby Ron H » 01 Nov 2013 20:42

De Auris stationcar hybrid heeft bij dit nieuwe model een enooooooooooooorme kofferbak. Maar het dashboard vind ik drama. Anders...
Ron H

Postby Ron H » 05 Nov 2013 21:45

Na een (R400), HR-V, twee HCH's, de één wat langer dan de ander, houdt het Honda avontuur voor mij voorlopig op. Honda wordt door onze leasemaatschappij niet meer gevoerd. Jammer, want ik heb een enorm vertrouwen in japanse merken gekregen en ieder ander merk moet dat nog maar waarmaken. Als de HCH zo nog geleverd en gevoerd werd, zou ik wellicht weer een exemplaar kiezen.
De volgende wordt een Peugeot 508, nee zelfs geen Hybride. Gewoon dieselen en zelf schakelen.

De HR-V was vooral leuk, de twee HCH's waren vooral comfortabel, wat de HR-V niet altijd was. Heerlijk laag plat dashboard, ik verbeelde me altijd met een Hymer mobile home te toeren.

We zijn veel en ver weg geweest met de HCH's en electro-ondersteuning icm CVT was een genot in de bergen. Je moest er even mee leren omgaan, maar een gewone automaat zou het ook uitgieren als je het gas intrapt. Weinig bijzonders in mijn ogen dus. Qua beperkingen heb ik de HCH-tijd goed kunnen overbruggen. Verschillende foto's van creatieve oplossingen hiervan heb ik eerder gepost.

Ik heb weinig meer te verkopen, alleen de Peugeot dakantenne, want die krijg ik straks toch al bij.

Nog even over het multimedia systeem: Het is opzich goed bevallen, nooit eruit gekraakt en valt in de categorie "voordelige keus". De afleesbaarheid wil wel eens matig zijn en het scherm is qua bedieningsgemak niet vergelijkbaar met een smart-phone of tablet. Tijdens het rijden :oops: is dat dan best onhandig. Geen spijt van, gewoon leuk.

Voorlopig blijf ik hier nog wel even rondhangen. Bedankt voor de tips, doorverkoop van dakdragers en zijwindschermen en de prettige sfeer die hier hangt.
Ron H

Postby HCH-CH » 05 Nov 2013 22:40

Nou Ron, veel geluk en succes met je nieuwe auto. Ik ben nog steeds blij met de windschermen.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby Ron H » 19 Feb 2014 21:28

Image
Image

Gisteren afscheid moeten nemen van de HCH, de tweede dus. Zoek de verschillen.
Sinds 2009 beide auto's naar 160k gereden. Vanuit de LM geen mogelijkheden meer voor een Honda.
Wellicht kom ik zo nu en dan nog even langs, maar voor mij houdt het Honda avontuur op. Bedankt voor de prettige sfeer op dit forum.
Ron H

Postby Ron H » 10 Mar 2016 21:37

Het Honda avontuur hield twee jaar geleden op en ook nu de volgende auto aan het eind van zijn contract zat, is er geen Honda optie. Helaas.

Om de lange levertijd te overbruggen, heb ik nu wel een Citroen DS5 hybrid gekregen! Terug naar hybride dus, even. Ander soort auto dan de HCH, maar ook flink duurder.

Zou stilletjes toch een HCH verkiezen.....
Ron H

Previous

Return to Honda Hybrid rijders