Even voorstellen: Ron H.

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Re: Even voorstellen: Ron H.

Postby revolution-nl » 09 May 2011 15:18

Het hybride systeem is een middel om zuiniger te kunnenrijden, geen garantie. Als je contant veel van de accu's vraagt en weinig uitrol /remenergie gebruikt dan hoeft een hybride auto echt niet veel zuiniger te rijden.

Mijn vriendin rijd echt niet veel zuiniger in de Civic terwijl ze niet extreem rijd
revolution-nl

Huidige auto: Ford Focus '11

Postby sybren » 09 May 2011 19:21

revolution-nl wrote:Het hybride systeem is een middel om zuiniger te kunnenrijden, geen garantie. Als je contant veel van de accu's vraagt en weinig uitrol /remenergie gebruikt dan hoeft een hybride auto echt niet veel zuiniger te rijden.

Mijn vriendin rijd echt niet veel zuiniger in de Civic terwijl ze niet extreem rijd

Ik vraag veel van de accu's want ik rem eigenlijk niet op de snelweg.Maar ze raken nooit echt helemaal leeg (3 a 4 bars).Ik rij bijna 90% snelweg en toch rij ik zuinig dus ik ben het niet met je eens.M'n vorige auto (civic ep1 sport 1400 met 1103 kg reed zo rond de 1 op 13 a 14. Met deze wagen rij ik 1 op 19 ruim en wat weegt een hch 1250 kg? Met ook een 1300 tje.
sybren

Huidige auto: hch

Postby revolution-nl » 10 May 2011 11:46

sybren wrote:
revolution-nl wrote:Het hybride systeem is een middel om zuiniger te kunnenrijden, geen garantie. Als je contant veel van de accu's vraagt en weinig uitrol /remenergie gebruikt dan hoeft een hybride auto echt niet veel zuiniger te rijden.

Ik vraag veel van de accu's want ik rem eigenlijk niet op de snelweg.Maar ze raken nooit echt helemaal leeg (3 a 4 bars).Ik rij bijna 90% snelweg en toch rij ik zuinig dus ik ben het niet met je eens.M'n vorige auto (civic ep1 sport 1400 met 1103 kg reed zo rond de 1 op 13 a 14. Met deze wagen rij ik 1 op 19 ruim en wat weegt een hch 1250 kg? Met ook een 1300 tje.

Geef een gemiddelde zakelijke rijder zonder affiniteit met techniek / auto's een dag de Civic mee en het verbruik zal echt niet onder 1:15 komen te liggen.

Daarnaast zal een hybride rijder ook sneller zuinig rijden OMDAT hij in een hybride rijd en dus zijn rijstijl erop aanpast (self fulfilling prophecy).

Als je de hybride tool juist gebruikt heb je de mogelijkheid om aanzienlijk zuiniger te rijden (20-35%). Heb je hier minder gevoel voor dan is de besparing stukken lager maar nog wel aanwezig.

Het is niet voor niets dat er in de Insight een assistent zit om zuinig te rijden.

Hybride techniek werkt, echter moet daarvoor wel een juiste rijstijl aangeleerd worden om er maximaal gebruik van te maken.
revolution-nl

Huidige auto: Ford Focus '11

Postby Koekiemonster » 11 May 2011 21:16

revolution-nl wrote:
sybren wrote:

Geef een gemiddelde zakelijke rijder zonder affiniteit met techniek / auto's een dag de Civic mee en het verbruik zal echt niet onder 1:15 komen te liggen.

Daarnaast zal een hybride rijder ook sneller zuinig rijden OMDAT hij in een hybride rijd en dus zijn rijstijl erop aanpast (self fulfilling prophecy).

Als je de hybride tool juist gebruikt heb je de mogelijkheid om aanzienlijk zuiniger te rijden (20-35%). Heb je hier minder gevoel voor dan is de besparing stukken lager maar nog wel aanwezig.

Het is niet voor niets dat er in de Insight een assistent zit om zuinig te rijden.

Hybride techniek werkt, echter moet daarvoor wel een juiste rijstijl aangeleerd worden om er maximaal gebruik van te maken.

Hier heb je zeker voor een deel gelijk, maar diezelfde mensen halen in een 'normale' benzinewagen die 1:14 niet eens. Ik heb met de Aurus 1.6 (okay, die heb je ook in 1.3 uitvoering) de 1:10 niet eens gehaald met redelijk stevig doorrijden op de snelweg. (120/140 km/u)
HCH 2011: Image
Koekiemonster

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Elegance

Postby Ron H » 04 Aug 2011 21:36

Ron H wrote:Misschien ga ik ze nooit gebruiken, maar misgrijpen wil ik zeker niet.

Ja, het heeft goed twee jaar geduurd, maar vandaag voor het eerst de dakdragers gebruikt. Hoezoo is een HCH niet gebruiksvriendelijk? Gewoon acht gaasschermen van 1,80 meter vierkant op het dak. Weliswaar met behulp van twee palen in de lengterichting op de dwarsliggers, maar daar valt goed zo wat mee te vervoeren. Kwestie van (alles) goed vastzetten en verder blijf je onder de grens van 2x 20 cm dat de lading breder mag zijn dan het voertuig. Papieren bij me, maar geen veldwachter gezien..
Maw, ook dit is weer gelukt en spijt dat ik toch niet iets met bijv trekhaak heb gekozen, heb ik nu niet en zal ik het laatste jaar ook niet meer krijgen.
Image[/URL]
Oh ja, en die palen van 1,85 m meter lang, die passen gewoon in het interieur. Bijrijdersstoel naar voren schuiven en die rugleuning plat. Gaat best.
Ron H

Huidige auto: Voorheen 2x HCH, nu even DS5 hybrid4

Postby wlunchi » 05 Aug 2011 06:24

Hehehe, goed bedacht :)
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Bennink » 05 Aug 2011 10:09

Hahaha nice! Zo wordt de HCH toch nog een praktische auto :-)
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Ron H » 09 Jan 2012 22:49

Hoe los ik de ongemakken van een sedan zonder neerklapbare achterbank op? Zo bijvoorbeeld....
Image
Gaat allemaal best en het laatste jaar zal ik zo ook wel goed doorkomen.
Ron H

Postby civicmobiel » 09 Jan 2012 22:56

Niet echt goed voor de beperking van de luchtweerstand...maar voortreffelijk opgelost
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby Ron H » 21 Aug 2012 21:00

En inmiddels is de 160.000 km aangetikt en is het tijd voor afscheid. En aangezien de HCH niet meer geleverd wordt, ................... wordt het weer een HCH. :o , een herinzet-exemplaar.

Feitelijk is de HCH ons altijd zo goed bevallen, met enkele kleine, maar goed te overkomen beperking en een netto kostenplaatje waar niet veel vergelijkbare tegenop kunnen. De Megane Eco2 maar even vergetend. :cry:

Volgende week staat een twee jaar oude (jonge) Civic Comfort klaar, kleur: weer zwart. Dit maal geen beige leer, nu zwart stof. Inmiddels wel ontdekt dat deze het een en ander mist tov de Elegance cq het enige model tot modeljaar 2010. Binnenkort zal ik wel een opsomming geven van de verschillen, maar het meest in het oog springend zijn de ontbrekende verstralers, chroombies over de stootstrips en chroom op de deurgrepen. En dat valt eigenlijk best wel op. Daarmee wordt het, zeg maar, een echte "black edition"/ "shadow line", zoals andere Marken das nennen.

Verder worden PDC en Xenon nog ingebouwd en gaan we weer vrolijk een tonnetje door en later zien we wel weer.
Foto volgt.
Ron H

Postby MyHCH » 22 Aug 2012 07:40

Verstandige keuze! Ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe HCH.
2017 Jazz:Image > 51.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby HCH-PROSPECT » 22 Aug 2012 09:05

Ron H.,

Dat is een best kilometrage op jaarbasis.

"Feitelijk is de HCH ons altijd zo goed bevallen, met enkele kleine, maar goed te overkomen beperking en een netto kostenplaatje waar niet veel vergelijkbare tegenop kunnen.".

Kunt u meer uitgebreid toelichten over het kostenplaatje?

Bij voorbaat dank!
HCH-PROSPECT

Postby Ken » 22 Aug 2012 11:56

Waarom bij 160.000 km al inruilen? Ik zit nu op 180.000 km en alles werkt nog als nieuw! Wel iets meer re-gens dan in het begin.
Ken

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Postby HCH-CH » 22 Aug 2012 20:56

@Ron
Nu heb je er zeker wel spijt van dat je de dakdragers en windschermpjes verpatst hebt? Aan de andere kant: nu toch xenon!
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby Ron H » 22 Aug 2012 21:09

@ Ken:
Ter info, de auto is een leaser en het contract is nu eenmaal gebaseerd op 160k, zoals bij ons alle benzine gestookte auto's. Dat de auto nog makkelijk veel meer km's mee kan, twijfel ik geen moment aan. Maar contract = contract. Gedurende deze 160k ook maar één maal een "echt" probleem gehad: motormanagement storing waardoor het hybride deel werd afgekoppeld. Even laten resetten en weer verder. Verder heeft de auto alleen maar het normale onderhoud gehad, waar ook geen bijzonderheden uit naar voren kwamen, aangevuld met normale slijtagevervangingen. Ook voor een lease-rijder is het prettig dat de auto blijkbaar nooit wat mankeert.

@HCH-Prospect:
Ik doel aanvankelijk op de eigen netto kosten vanuit het fiscale verhaal.
Civic Hybrid: 24k*0,14*0,52/12 = € 145,-- per maand
Ford Focus 1.6 Tdci 4d: 26k*0,20*0,52/12 = € 225,-- per maand
VW Jetta 1.6 TDI 4d: 29k*0,20*0,52/12 = € 251,-- per maand
Renault Megane 1.5 DCi Eco 2 GrandT.: 24k*0,14*0,52/12 = € 145,-- per maand
Peugeot 508Hybrid4: 38k*0,14*0,52/12 = € 230,-- per maand

Met even de toevoeging dat met mijn kilometrage de keuze voor ALLEEN benzine uit den boze is. Er wordt dus een netto gat geslagen van 145,-- naar anders 230 of 250,-- per maand. Er voor eenieder nog vanuit gaande dat er geen sprake is van een eigen bijdrage aan de werkgever... De Renault komt hier natuurlijk prachtig tussendoor, zeker rekening houdend met het feit dat het een (praktische?) stationcar is én aanhangertrekgewicht heeft. Klasse, maar geen automaat, zoals de HCH wel heeft.

Terug naar de werkelijke leasekosten, voor rekening van de werkgever, baseer ik me op de eerdere keuzelijst, waar de auto duidelijk met kop en schouders boven de rest uitstak, als het om de maandbedragen ging. Mogelijk voor een groot deel veroorzaakt door het ontbreken van houderschapsbelasting. Het brandstof voordeel was in deze lijsten niet meegerekend, dus dat kan een lager maandbedrag niet veroorzaakt hebben.
Ron H

PreviousNext

Return to Honda Hybrid rijders