Even voorstellen: Ron H.

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Even voorstellen: Ron H.

Postby Ron H » 11 May 2009 21:33

Sinds bijna 3 weken een tevreden HCH rijder. Een leaser, kleur zwart en voorzien van beige leer (NL).
Image
Eigenlijk in eerste instantie gekozen voor de HCH omdat ik dit soort sedan-uitvoeringen eigenlijk de mooiste lijn van auto's vind. Had deze niet bevallen, was het zeker geen Prius geworden. Indien er een 1.4/1.6/1.8 of betaalbare diesel was geweest, had dat wellicht een kanshebber geweest. En de 14% is dan nog een hele mooie bijkomstigheid.

De auto rijdt als een zonnetje en zorgt voor onthaasten. Heerlijke wagen!!

Pimpen of overdadig voorzien van accessoires, is er niet bij. De antenne is inmiddels door een PSA exemplaar vervangen en de Parrot is naast de knoppen van de stoelverwarming ingebouwd. Een ideale plek als het gaat om het niet-verstoren van het goed uitziende dashboard. De bediening is door de uit-het-zicht plaatsing minder, maar dat vergroot de drempel om vollop tijdens het rijden te gaan zitten bellen en eigenlijk kilometers niet te zien wat er om je heen gebeurt.

Verder nog een oprolzonnescherm (trapeziumvorm) voor de achterruit aangebracht en TT navigatie via PDA welke tevens als handfree set voor tweede incidentele GSM dient.

Het verbruik ligt over de eerste ca 2400 km op totaal 5,3 l/100km en dat valt mij nog niks tegen. Grofweg zie ik op de actuele meter dat je verbruik bij 120 km op CC ca 6 l/100 km is. Dit haalt je gemiddelde dus flink omlaag. Degene die alleen maar snelwegkilometers maakt en daarbij veelvuldig tussen 120 en 130 km/u rijdt, kan dan maar beter een TDI kopen/nemen. De HCH is m.i. perfect voor NL en scandinavische landen. Juist veel file of langszaam rijdend verkeer (veel nut van auto-stop en IMA) of lage maximum snelheid.

Oh ja, verder nog in bezit van een Daimler XJ6 4.2 coupe, houd ik het CO2 gehalte nog een beetje op peil. :lol: Trouwens ook een auto om te onthaasten.
Ron H

Huidige auto: Voorheen 2x HCH, nu even DS5 hybrid4

Re: Even voorstellen: Ron H.

Postby Jan-Paul » 11 May 2009 22:03

Vergeet je niet een foto van je Daimler te posten? Heb ik met mijn co2-verhogende Kever ook gedaan. :lol:
Jan-Paul

Huidige auto: Hybridloos (was: Civic Hybrid mei 2009) nu: Nissan Maxima QX 2.0 V6 (1998)

Postby Ron H » 11 May 2009 22:15

Op je wenken bediend:
Image
Ron H

Postby Chiel » 11 May 2009 22:30

Een XJ 6 Coupe? Met zo'n met linnen bekleed dak? (edit: ja dus) Errug mooi. Die zie je niet vaak!

Wat betreft de HCH...Denk dat je wel gelijk hebt, dat die auto de beloften niet waarmaakt bij hogere snelheden. Ik heb er nu na 10 dagen zo'n 1400 km op zitten en het gemiddelde ligt bij mij op zo'n 6,6 l/100 km. Dat deed ik met mijn vorige auto (mini cooper uit 2006, milieulabel E) nauwelijks slechter. Maar ik sta dan ook niet veel in de file (woon-werk is hoofdzakelijk van den haag naar a'dam overigens) en ik rij niet veel op binnenwegen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik krijg tot dusver het gevoel dat het hybride-concept niet echt werkt, tenzij je er echt heel bewust mee omgaat en je rijstijl constant aan een zo gunstig mogelijk verbruik aanpast. De auto nodigt daar wel toe uit omdat je constant met de verbuiksmeters en de assist-meter geconfronteerd wordt dus ik rij als het even kan elektrisch en ik gebruik de CC zoveel mogelijk. Verder probeer ik zoveel mogelijk normaal met het overige verkeer mee te gaan. Maarja, dat zou je met een 'normale' auto ook doen toch? Als een fabrikant haar product bepaalde kwaliteiten toedicht mag je m.i. verwachten dat dit is gebaseerd op de gemiddelde consument (en zo zie ik mezelf wel). Dessalniettemin, heerlijk comfortabele auto. Met een erg chique interieur, zeker icm beige (heb ik zelf ook :D ) Maar als de belastingregeling niet zo gunstig was hadden lang niet zo veel mensen daarbij stil gestaan.
Chiel

Huidige auto: HCH Crystal Black/beige leder/JVC KWNX7000/coaxial upgrade/16" titan LM

Postby Ron H » 11 May 2009 22:43

Die XJ6C zie je inderdaad niet veel, drie jaar gemaakt, 1688 stuks, nog enkele (<10) in NL, bouwjaar 1975. Let op ruitenwissers (RHD), velen zeggen dat het stuur verkeerd zit, maar m.i. zit het juist goed. Net eender als dat je veelvuldig de vraag krijgt of deze geimporteerd is. Ja, behalve wat Dafjes, Volvos, Ietsiepietsies, Ford Transits, Donkervoorts en Spijker(s) is deze auto inderdaad geïmporteerd. :o

Het hybride concept zal bij Prius beter werken, vanuit stilstand electrisch. Het is met de HCH toch een heel gepiel om even electrisch te rijden. Vooral omdat de pret bij 45-47 km/u ophoudt en je dan in het dorp door brommertjes en de bus wordt ingehaald. Jammer dat het niet tot zeker 55 km en bij "gas"wisselingen blijft werken.
Ron H

Postby Bennink » 12 May 2009 06:06

Welkom hier. Leuk dat je voor de Civic gekozen hebt. Je hebt een mooie privé auto, zeg!

Kun je wat meer vertellen over je zonnescherm voor de achterruit? Is dat een Honda accessoire of een universele van de Halfords?
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Ron H » 12 May 2009 07:37

Het zonnescherm is een universele van de Halfords. Deze reist inmiddels al vier auto's mee. De bovenzijde zit met twee haakjes vast die met dubbelzijdig tape net tussen achterruit en hemelbekleding passen. De onderzijde ("de rol"), heb ik nog niet goed vast kunnen zetten. De hoedenplank loopt hier iets te bol voor en de oprolspanning werkt de tape steeds los. Inmiddels ook al met kitachtige tape geprobeerd, maar vooralsnog ligt deze nu los tegen de achterzijde van de hoofdsteunen. Werkt goed, maar moet uiteindelijk anders kunnen. Bij eerdere "gestoffeerde" hoedenplanken heb ik deze met secondenlijm bevestigd, maar dat vind ik hier nog zonde. Wordt vervolgd.
Ron H

Postby Ron H » 13 May 2009 12:09

Het universele, meereizende, zonnescherm (één hoofdsteun voor de foto even verwijderd en plooiing nu even mijn schuld, niet op gelet bij maken van foto):
Image

En de bevestiging bovenaan:
Image
Ron H

Postby Ron H » 13 May 2009 14:14

Inmiddels nog een paar 12V pluggen toegevoegd, want met 1 stuks red je het tegenwoordig niet meer, meneer Honda!!
Fiets/accessoirewinkel H......s heeft hiervoor een mooi blok, 4 stuks 12V aansluitingen en je kunt dit zo in het vakje onder de AC inpassen. Snoertjes beetje wegmoffelen, stukje dubbelzijdig tape en je hebt er netto gelijk 3 stuks extra bij. Kosten € 14,99.
Ron H

Postby Raynie » 13 May 2009 18:05

Ron H wrote:Inmiddels nog een paar 12V pluggen toegevoegd, want met 1 stuks red je het tegenwoordig niet meer, meneer Honda!!
Fiets/accessoirewinkel H......s heeft hiervoor een mooi blok, 4 stuks 12V aansluitingen en je kunt dit zo in het vakje onder de AC inpassen. Snoertjes beetje wegmoffelen, stukje dubbelzijdig tape en je hebt er netto gelijk 3 stuks extra bij. Kosten € 14,99.

Heb je daar ook een Foto van ben zelf ook opzoek naar zo iets.
vandaag ben ik ook al weg geweest voor Audio/video kabels maar dat is niet echt gelukt voor de Pioneer.
ze maken wel leuk advertenties en op internet vermelden ze waar ze te koop zijn maar niemand heeft ze liggen. op deze manier is de HCH ook zo ingereden :D
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby Spammetje » 13 May 2009 18:26

Zo'n viervoudige 12V adapter heb ik hier gekocht: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2008
Stukken goedkoper en gratis verzending naar Nederland. Verzenden duurt zo'n anderhalve week.
Image (Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid)
Spammetje

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Ron H » 14 May 2009 15:07

Hier de 12V splitter in praktijk. Geheel links de originele 12V waarmee het blok gevoed wordt. In de tweede van rechts zit de plug naar de PDA/TT, waarbij de ruimte van de eerste rechts benut is om de overlengte van de voedingskabel naar de PDA/TT weg te werken. Het geheel zit met dubbelzijdig tape muurvast.
Image
Ron H

Postby Ron H » 15 May 2009 18:46

En hier heb ik de (oude) Parrot in laten bouwen:
Image
Ron H

Postby Ron H » 17 May 2009 14:09

Misschien ga ik ze nooit gebruiken, maar misgrijpen wil ik zeker niet. Dus de afgelopen tijd in bezit weten te komen van twee dakdragers. Beetje aan de prijs, maar ze staan wel goed. Er zitten dikke rubber schoenen bij, welke netjes op je dakrand plaatsnemen. Beetje uitkijken met plaatsen en weghalen om te voorkomen dat de klauwen die in de deuropening komen, geen kras op de dakrand opleveren.
Uiteindelijk passen ze ook nog dwars in je kofferbak.
Image

Let er op dat (tweedehands) dakdragers van de Civic 3 en 5 deurs niet op de HCH passen. Dat dak loopt taps toe. Verder passen de dakdragers van de 1e serie Civic IMA niet. Modeljaar "2008" past probleemloos op 2009.
Ron H

Postby Bennink » 18 May 2009 05:56

Mooie plek om je carkit weg te werken en toch handig om te hebben, die dakdragers.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Next

Return to Honda Hybrid rijders