Nieuwe insight rijder

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Nieuwe insight rijder

Postby PaulS » 02 Oct 2017 13:35

Hallo lui,

Ik ben Paul 27, sinds een maand nu insight rijder.

Image
(dit is niet mijn auto maar wel dezelfde kleur)

het is een Elegance dus wel met mislampjes en de andere poespas.

bj 2011, 154000 bij aanschaf.

De reden voor mij was een grotere auto nodig en niet inleveren op verbruik.

Tot op heden wel wat gedonder gehad:
4 dagen na aanschaf ging de brandstof pomp stuk, kon helemaal niet meer rijden. Na een week was het gerepareerd onder garantie. Sinds die reparatie heb ik een motorstoringslampje (p0420), volgende de verkoper is de lambda stuk en deze wordt 13-10 vervangen.
Ook is de stelmotor van 1 koplamp stuk, dus mocht iemand er nog 1 verkopen hoor ik het graag!.
PaulS

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Nieuwe insight rijder

Postby Roy » 03 Oct 2017 08:07

Ik zag afgelopen weekend nog zo'n blauwe Insight rijden. Mooie kleur.

Je hebt er niet veel geluk mee... De stelmotor van een koplamp heb ik in mijn vorige auto (Ford Fiësta) ook kapot gehad. Die Fiësta heb ik trouwens om dezelfde reden vervangen door de Insight als jij had.
Roy

Huidige auto: Honda Insight Elegance

Postby MyHCH » 04 Oct 2017 06:43

Welkom op het forum; mooie Insight!
Jammer te horen dat je een paar probleempjes hebt, zeker omdat de HIH een van de meest betrouwbare auto's is. Het lijkt me dat de brandstofpomp en de lambda-sensor wellicht door eenzelfde oorzaak zijn stukgegaan. Misschien had de vorige eigenaar verkeerde brandstof getankt?
Hopelijk kun je er binnenkort heel veel probleemloze en leuke kilometers mee maken!
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby PaulS » 05 Oct 2017 19:51

Hoop na volgende week vrijdag van het gedonder af te zijn door een nieuwe sonde te krijgen ;) .. maat van me is monteur en gaan proberen de koplamp te stellen met een theorie die ik zelf bedacht heb:
De stelmotor stelt wel de hoogte met 0-1-2-3 alleen staat hij permanent te laag en de hoogte is niet manueel meer bij te draaien. Dus: zet de stelmotor op 0, haal de stelmotor helemaal uit de koplamp en stel 3 in. Steek vervolgens de stelmotor weer in de lamp en zet hem op 0. Etc Etc tot de lamp goed staat. :lol:

Verder voor een leuk bedrag 4 stalen winterbanden weten op de kop te tikken. Afkomstig van een mini cooper, maar die hebben dus exact dezelfde velgen almede banden!
PaulS

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby RedDevil » 05 Oct 2017 20:47

PaulS wrote:Hoop na volgende week vrijdag van het gedonder af te zijn door een nieuwe sonde te krijgen ;) .. maat van me is monteur en gaan proberen de koplamp te stellen met een theorie die ik zelf bedacht heb:
De stelmotor stelt wel de hoogte met 0-1-2-3 alleen staat hij permanent te laag en de hoogte is niet manueel meer bij te draaien. Dus: zet de stelmotor op 0, haal de stelmotor helemaal uit de koplamp en stel 3 in. Steek vervolgens de stelmotor weer in de lamp en zet hem op 0. Etc Etc tot de lamp goed staat. :lol:

Verder voor een leuk bedrag 4 stalen winterbanden weten op de kop te tikken. Afkomstig van een mini cooper, maar die hebben dus exact dezelfde velgen almede banden!

Welkom!

Probeer voor de gein eens de lamp eruit te draaien... Misschien is ie schuin erin gezet en kan de koplamp daarom niet goed worden afgesteld?
Toen ik mijn Xenon lampen plaatste bleef de rubber ring van de oude lamp op het lamphuis zitten, en ik had niks in de gaten.
Met twee ringen op elkaar past het natuurlijk niet. Ik dacht dat ik gek werd! Het enige wat lukte was 'm er schuin in hangen, maar dat was natuurlijk geen oplossing.
Na de 5e keer vruchteloos proberen zag ik 'm ineens zitten tegen het lamphuis! Toen was het snel gepiept.

Ja, Mini Coopers hebben dezelfde velgmaat; let wel op dat je niet de meest recente (na 2012?) hebt want die hebben een andere steekmaat.
Is geen toeval, want Mini was Triumph/Rover en die zijn indertijd door Honda opnieuw op poten gezet - letterlijk zelfs, dus.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Honda Hybrid rijders