Tomkaat HIH Exclusive Polished Metal Metallic 2012

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Tomkaat HIH Exclusive Polished Metal Metallic 2012

Postby tomkaat » 09 Apr 2017 14:35

Een hele goedemiddag! Op dit moment rijden we nog rond in een Seat Ibiza ST EcoMotive 1.2TDi maar omdat we tegenwoordig erg weinig kilometers maken en Diesel bovendien een stuk belastender is voor het milieu is mijn oog op deze auto gevallen. Om de verbruiks statistieken van zo'n 1.2TDi te benaderen (gemiddels 4,93l/100km over ruim 56.000km) moest het in feite wel een Hybride worden en omdat ik de Prius oerlelijk vindt en de Auris Touring Sports ruimschoots buiten budget viel ben ik verder gaan googlen, waarna ik de Insight ontdekte.
Na 2 heerlijk aanvoelende proefritten heb ik de knoop doorgehakt, dus vanaf aanstaande vrijdag ben ik de nieuwe eigenaar van een Honda Insight Hybrid van exact 5 jaartjes oud! Hij heeft pas 57.000km gelopen dus we kunnen voorlopig weer vooruit :D
Wat me opviel t.o.v de Ibiza; veel stiller, sneller optrekken maar ook een wat softere stuurwijze. Groot nadeel; de geluidsinstallatie (ik denk de speakers?) klinken vergeleken met de Ibiza wel echt blikkerig en missen Bass.
De CVT automaat bleek veel prettiger dan verwacht, het wende bijzonder snel om niet te schakelen :)
Ook het spel element (bloemetjes verdienen) spreekt me aan en de rijstijl die ik me door de niet bijzonder pittige 1.2 TDi heb aangemeten lijkt een goede match met deze Insight!

Overigens; mijn eerste Hybride en tevens eerste Honda waar ik minimaal een jaartje of 5 plezier van hoop te hebben :D
tomkaat

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Exclusive

Re: Tomkaat HIH Exclusive Polished Metal Metallic 2012

Postby MyHCH » 09 Apr 2017 15:24

Welkom op het forum en alvast heel veel plezierige kilometers gewenst met de Insight!
Goed dat je de versie van na de facelift hebt genomen; die verschilt op enkele details en heeft een nog wat lager verbruik dan de versie voor de facelift. Enjoy!
2017 Jazz:Image > 38.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby tomkaat » 18 Apr 2017 06:23

Nou we hebben ons mooie wagentje inmiddels een weekendje en we vinden het echt een genot om erin te rijden! Hij stuurt wat softer dan de Seat en het feit dat de Cruisecontrol niet erg precies is in Eco stand is wel wat wennen maar de performance is gewoon echt goed (stuk beter dan de 1.2TDi die we in de Seat hadden liggen) en het is een heerlijke sport om hem te verleiden om in 30km zones volledig electrisch te rijden :D

We zitten nog wel met wat vragen:
- we hebben achteruitrij sensoren; klopt het dat deze alleen maar van zeer dichtbij werken? De Seat die we hiervoor hadden begon direct te piepen , maar dat doet de Honda niet; die piept pas als ie iets ziet. Echter, dit is zo kort vantevoren dat ik direct (gelukkig zachtjes) tegen een paaltje aan reed
- Ook vinden we de piepjes enorm zacht, als de radio aan staat hoor je ze niet eens en de radio gaat ook niet automatisch zachter; is daar nog iets aan te doen? (De piepjes, dan wel de radio automatisch zachter)
- Hoe werkt dat bloemetjes verhaal precies? Ik kom er uit de handleiding niet helemaal uit. Heb hem al gereset (de vorige eigenaar had de maximale score al gehaald) maar ik snap het systeem nog niet helemaal.
tomkaat

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Exclusive

Postby RedDevil » 21 Apr 2017 10:19

Als je 'm uitzet verschijnt een paar seconden een eco indicatie in het MID display waaraan je je vorderingen kan zien.
Hier staat een summiere maar heldere uitleg: http://world.honda.com/INSIGHT/eco/

De piepjes zijn inderdaad niet zo hard, en paaltjes en ruwe of dempende oppervlakken worden nog wel eens gemist.
Het is niet meer dan een hulpmiddel. Je moet altijd zelf blijven kijken. Ik heb nog nooit zo vaak iets geraakt met de achterbumper als juist bij de Insight :(
Ik overweeg een achteruitrijcamera.
2011 HIH Elegance Image => Image over 108.129 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Return to Honda Hybrid rijders