Marco, maar nu met een Civic HYbrid !!

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Marco, maar nu met een Civic HYbrid !!

Postby marcofr » 26 Jun 2016 09:25

Hallo,

Effe opnieuw voorstellen:
Naam: Marco Franssen
Leeftijd: 41 jaar

Met dank aan alle tips (bedankt MyHCH) nu toch eindelijk een Civic Hybrid gekocht !! Gister een lange testrit gedaan en goed alles getest. was zeer entausiast.
Bouwjaar 2007. km,stand 198dkm. Maar ondanks de hoge kilometer stand is het er niet vanaf te zien. De accu doet naar mijn idee alles wat die doen moet.
De auto verkeerd in een super mooie staat. haast nieuw !! ben erg blij met de aanschaf.

Image

Image

Image

Image

Image

Er zijn wat dingen die ik wel snel wil verbeteren. Beginnend met de velgen. De deksels zijn niet mooi meer. Of nieuwe of deze velgen een nieuwe kleur geven.
Ben wel van de aparte dingen. Ik wil deze velgen op zich wel behouden maar dan Gunmetal grijs laten spuiten.

Zo .... nu ga ik tanken en wat rond rijden ......
marcofr

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Marco, maar nu met een Civic HYbrid !!

Postby MyHCH » 27 Jun 2016 06:47

Fijn dat je zo enthousiast bent! Ziet er mooi uit. Daar ga je nog lang veel plezier van hebben. Geniet ervan!
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby marcofr » 30 Jun 2016 07:47

Dank je, genieten doe ik al ..... ;)
Eind volgende maand gaat die effe naar de spuiter om de voorbumper netje en weer steenslag vrij te maken, en mij vielen een 5 tal mini deukjes op die ik gelijk laat verwijderen, zodat het geheel weer mooi strak is.
Ik wilde eigenlijk ook gelijk de radio aanpakken, maar wauw .... wat een mooi standaard geluid !! Dit blijft ongewijzigd.
ben er alleen nog niet niet uit wat ik met de wielen doe. Of deze orginele ima wielen in auto kleur met een hoogglans finish, gewoon, om anders te zijn, of die orginele 15" sport velgen aanschaffen. Ik wil het comfort niet aantasten. Dus voor mij geen grotere wielen meer. Ik vind die ballon banden eigenlijk wel lekker zo.
marcofr

Postby marcofr » 04 Jul 2016 19:25

ik kon het toch niet laten en wilde niet wachten. heb de deukjes er al uit laten masseren !! ik zag er 5, de "masseur" vond er 11 .... :D
alles nu weer mooi strak. de buurman stond versteld ... al pratend over de auto's zei hij dat het wel jammer was van het deukje, dat erg opvallend midden op de deur zat.
ik gelijk "welk deukje ??"...... hij al krabbend over zijn bol aan het zoeken .... :lol:

gelijk de badges van de koffer klep verwijderd. vind het mooier als het badge loos is.

nu op zoek naar nieuwe deksels voor op de velgen. als iemand hier weet waar ik die vandaan kan halen, graag ....

en ik zal Sunshades op Marktplaats te koop staan. lijkt me ook wel leuk voor de achter ramen.

over 4 weken de gloednieuwe all season banden laten demonteren en mijn favoriet merk all season laten monteren.
dus als iemand alvast intresse heeft in 4 haast nieuwe all season banden van het merk Firestone Multiseason 195-65-15.
ze gaan de verkoop in voor de helft van autobandenmarkt. ze zijn echt nieuw.
marcofr

Postby civicmobiel » 04 Jul 2016 19:38

marcofr wrote:nu op zoek naar nieuwe deksels voor op de velgen. als iemand hier weet waar ik die vandaan kan halen, graag ....

Ik zou gaan voor de nieuwere lichtmetalen wielen van de laatste versie van de HCH.
Wij hadden een HCH uit 2011, met de nieuwe wielen. Die "putdeksels" (sorry) van het voorlaatste model zijn echt afschuwelijk ;)
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby marcofr » 04 Jul 2016 22:58

hahaha ..... die "putdeksels" zijn idd lelijke dingen. maar na de aanschaf van deze auto en wat cosmetica aan de auto, moet ik het er helaas nu effe mee doen. en dan wil ik het wel netjes hebben. vanaf volgend jaar zouden ze dan als winter wielen gaan dienen.
marcofr

Postby marcofr » 12 Jul 2016 11:07

Inmiddels al 2 weken verder en 2 weken goed tevreden met de Civic.
accu pakket doet het naar mijn idee zeer goed. Gemiddeld blijft het rond de 6 tot 7 blokken vol.
bij een goede acceleratie wil het wel eens naar 5 gaan. Lager ben ik nog niet geweest.
ik rij veel tussendoor kleine stads ritjes, en meestal zonder tot weinig acsist. 1 á 2 streepjes max.
Gemiddeld zit ik rond 6.5/100. Zitten dus geen snelweg km bij. Puur stads verkeer.
lijkt me wel redelijk. Zo zuinig ben ik nog nooit geweest met een automaat.

Ben alleen nu nog aan het bedenken wat ik met die "putdeksels" doe.
ik zag op marktplaats een leuk 16" zomer set staan voor een Hyundai.
alleen het naafgat is groter. Zouden dan andere ringen in moeten.

Twijfel twijfel ........
marcofr

Return to Honda Hybrid rijders