Even Voorstellen

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Even Voorstellen

Postby hondaton » 01 Feb 2016 21:58

Ik ben Ton en werk voor mezelf.
Ik heb in 1979 al een honda accord gehad. met heel veel plezier.
Vanaf dat moment heeft honda een speciaal plekje in mijn hart.
Twee en een half jaar geleden mijn Honda Insight Elegance gekocht met alle vinkjes aan. De kleur is Parelmoer wit.
Ook een achteruitrijcamera geplaatst en een luxe cd/radio/mp3/routeplanner erbij genomen.
Na 1 jaar rijden besloten om er LPG in te zetten. ik rij 26500 km per jaar.
Ik rij nu anderhalf jaar op LPG en met heel veel plezier. Wel wat probleempjes gehad met de start/stop functie maar nu start de motor gelijk op LPG vanuit een stop positie als de motor op temperatuur is.
De wegenbelasting ging van 32 per maand naar 38 per maand. dus ik ben elke keer gelukkig bij de pomp.
Wel een kleppensmeersysteem erbij genomen.

Ik ben elke dag gelukkig in mijn honda en ben benieuwd wanneer de batterypack problemen zal gaan geven. Ik hoop dat het nog lang zal duren want ik geniet veel te veel in mijn auto.
hondaton

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Even Voorstellen

Postby RedDevil » 01 Feb 2016 22:25

Hallo Ton, welkom!

Je bent al een ervaren Insighter zo te lezen, mooi dat LPG prima gaat.
Over de hybride accu hoef je je geen zorgen te maken, bij de HIH zijn problemen zeer zeldzaam, vandaar dat hybride accu's van de Insight voor een prikkie te koop zijn bij de sloop; niemand heeft ze nodig!

De 12 Volt accu is een ander verhaal maar dat wist je waarschijnlijk al ;) gelukkig zijn die niet duur.

Ik ben benieuwd wat je verbruik is met LPG. Ik rijd te weinig (of te zuinig??? :D ) om de ombouw de moeite waard te laten zijn, denk ik, maar wie weet... Hoeveel ruimte neemt je LPG tank in trouwens?

Groeten, Bart
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: Even Voorstellen

Postby hondaton » 02 Feb 2016 09:19

Hoi RedDevil.
ik rijd gemiddeld 1:13.5. Dat is met heel veel korte stukjes lokaal.
als ik lekker op de snelweg rijd naar eindhoven of zo en kan dan gewoon meerijden dan ga ik naar 1:16 ongeveer.
met de benzine rijdt ik 1:8000. hij start er alleen in de morgen even op en dan de hele dag op gas.
ik heb het een beetje uit zitten rekenen en met de korte stukjes en de lange einden rijd je op gas ongeveer2 punten duurder. daar in tegen is de verhoging van de wegenbelasting zo weinig dat je wel heel snel op winst draait.

Ik heb trouwens met plezier je plug-in post zitten lezen! maakt me ook nieuwsgierig om te doen.. is dat al uitgekristalliseerd?
hondaton

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Return to Honda Hybrid rijders