Jazz hybrid gekocht

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

Jazz hybrid gekocht

Postby Sinneskyn » 05 Oct 2013 20:26

Hallo,

De afgelopen jaren hebben wij in een Honda Civic (1.4 sport, geen hybride) gereden als eerste Honda. Is prima bevallen. Na de laatste vakantie hebben wij onze vouwwagen verkocht waardoor mogelijkheden ontstonden voor een hybride. De Insight was voor ons achterin te laag. Wachten op de nieuwe Jazz? Hoe lang duurt dat nog? Kan wel 2015 worden en dan heeft de Civic echt te veel km's gereden. Vorige week de knoop doorgehakt en op zoek gegaan. Vandaag een zwarte Jazz Elegance uit 2011 met achtetuitrijcamera gekocht bij Honda Kraaiven in Tilburg. Ben benieuwd hoe zuinig ik hem kan krijgen. Afgelopen zomer met de Civic een record gehaald op 1 tank. Meer dan 1000 km op een tank. Bij de pomp 4,9 l per 100 km (BC4,6). Dit kon bij vrij hoge temperaturen, veel snelweg met niet boven de 100 en letten op de verbruiksindicatie met lampjes en ver vooruitkijken. Zo veel mogelijk zorgen dat ze allemaal branden. De laatste tijd wat gekeken naar het verbruik naar het werk en terug van bijna 10 km. ' s ochtends is het verbruik ca 0,5 l meer dan 's middags. Dit komt door het temperatuurverschil bij het starten. Het is nog niet exact bekend wanneer ik de Jazz kan gebruiken. Vermoedelijk eind volgende week of het begin van de week erop. Het is namelijk een import uit Noord-Italië en krijgt dus een nieuw kenteken. Dit kost natuurlijk wat tijd en we hebben een fietsendrager erbij besteld.

Groeten, Gerben
Sinneskyn

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance

Re: Jazz hybrid gekocht

Postby MyHCH » 06 Oct 2013 08:40

Welkom op het forum, Gerben. Je bent op de goede plek om al je ervaringen te delen en de informatie te vinden die je wilt.

Zelf ben ik best nieuwsgierig naar het verbruik van de Jazz Hybrid wanneer je probeert er zo zuinig mogelijk mee te rijden. Met mijn Jazz 1.2 zit ik zo rond de 4,6 a 4,7 gemiddeld, dus dat ga je makkelijk halen. Tot nu toe zijn er echter weinig Jazz Hybrid rijders die er echt zuinig mee rijden (de meesten rijden korte afstanden of toch te hard op de snelweg).

In elk geval heel veel plezier ermee!
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Return to Honda Hybrid rijders