HCH nieuweling

Voor alle Honda Hybrid rijders èn mensen die een Honda Hybrid in bestelling hebben staan.

HCH nieuweling

Postby easyq » 13 Oct 2017 20:30

Hallo allemaal.
Na lang zoeken, veel lezen, veel adviezen en veel onderhandelen ben ik nu dan een HCH rijder dus stel ik mij even voor.
Ik ben Edgar, vader van 2 inwonende en 1 op zichzelf wonende koters, al 20 jaar getrouwd met mijn (v)echtgenote en woonachtig in onze hofstad, Den Haag dus (geen hagenees overigens).
In het kort, ooit Mazda 323 Fastbreak diesel gereden omdat ik op Schiphol werkte, baan verloren, in de buurt werk gevonden en een benzine gekocht, een Peugeot 307 SW.
Sinds 3 jaar weer werkzaam op Schiphol dus elke dag op en neer met een 1 op 12 rijdende voiture werd wat kostbaar met ruim 20k per jaar
In eerste instantie denk je dan weer aan diesel totdat iemand je verteld dat een Hybride Benzine net zo zuinig rijdt en als je er goed mee omgaat zelfs zuiniger.
Dus dan ga je op onderzoek uit en beland je al snel bij Toyota en/of Honda.
Toyota,tsja, een Prius.......nah.....meer zeg ik er niet over.
Honda, Civic of Insight zouden binnen mijn budget passen. Dus hier aangemeld om wat info te vergaren en zoals verwacht ook gekregen (lang leve internet fora) en mede door proefritten en jullie ervaringen er achter gekomen dat de Insight toch wel heel krap is achterin, iets wat met een nog thuiswonende zoon van over de 2 meter toch wel lastig wordt. Civic daarentegen past hij prima op de achterbank. Ook vond ik de Civic toch wat beter smoelen dan een Insight die vooral qua achterkant toch wel wat Priussig aan doet. Maar hij blijft er nog steeds beter uitzien dan een Prius.
Dus na veel zoeken en kijken een HCH gevonden binnen mijn budget, voornamelijk omdat hij wat lakschade heeft. Hij komt uit 2011, in de elegance uitvoering met lederen bekleding en sinds vrijdag de 13de in mijn bezit.

Ik moet zeggen, wat een genot om te rijden. Heerlijk compact stuurtje wat goed reageert en alles doorgeeft. De stoelen zitten uitstekend en de automaat is niets mis mee. Zelfs de audio klinkt vele malen beter dan in de peugeot, al kan dat snel want dat is echt een van de slechtste auto's qua audio.
Zelfs met 130 iis de auto nog heerlijk stil van binnen en maakt hij ruim 2000 rpmm minder dan de Peugeot. Enige wat echt wennen is, is de cruise control. Die zat bij Peugeot links achter het stuur en hier rechts op het stuur. Ook het instellen gaat anders dus dat is echt wennen. Het dashboard was ik we heel snel aan gewend.
Maar goed,dat weten jullie allemaal natuurlijk allang dus dan maar wat foto's:
Image
Image
Image
HCH rijder sinds Vrijdag 13 Okt 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/875843.html
easyq

Huidige auto: HCH Elegance 2011

Re: HCH nieuweling

Postby MyHCH » 14 Oct 2017 09:26

Mooie HCH; veel plezier ermee!
Je gaat nu als vanzelf proberen rustig en vloeiend te rijden. Om met een laag toerental en gunstig verbruik te rijden. Het is een soort 'Zen' gevoel. Geniet ervan!
2017 Jazz:Image > 31.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby easyq » 14 Oct 2017 10:07

Dat gaat zeker goedkomen, de rit naar huis van ruim een uur was een genot.

Nu nog een parrot MKI9200 inbouwen voor het bellen en klaar. Alleen nog even bedenken waar ik het scherm ga plaatsen.
easyq

Postby EcoDriver » 14 Oct 2017 16:08

Veel plezier ermee !

Johan
Image
100.000 km in 8 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver rijdt een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic)

Postby easyq » 14 Oct 2017 18:28

EcoDriver wrote:Veel plezier ermee !

Johan
Thanks, gaat zeker lukken.....
easyq

Return to Honda Hybrid rijders