Mijn HCH Black inbraakgevoelig ??

Plaats hier foto's en video's van de Honda Civic Hybrid, van jezelf of van internet.

Re: Mijn HCH Black inbraakgevoelig ??

Postby gigabert » 13 Nov 2009 22:31

Auw dit doet echt pijn....

Naja denk dat ze in nederland inderdaad lastig te verkopen zijn maar in oostblok ofzo zou dit wel eens wat waard kunnen zijn..
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby Jos the Boss » 14 Nov 2009 00:18

Hi,
Thanks allemaal voor de steunbetuigingen! Had vandaag weer met m'n leasemaatschappij gebeld, maar ze weten nog niet wat de geschatte schade ongeveer is. Blijkbaar gaat m'n Honda naar een of andere herstelbedrijf in Zwolle (iemand anders ervaring hiermee?).
Verder hoorde ik van het takelbedrijf Colewijn dat er nog 2 meldingen waren binnengekomen van 2 Civic's waarbij er was ingebroken die ook ergens in de buurt stonden..:( Blijkbaar hebben ze er een ware rooftocht van gemaakt...
Jos the Boss

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby gigabert » 14 Nov 2009 18:03

Weet niet welke schade hersteller het is (ligt een beetje aan de leasemaatschappij) maar ik (zit bij Athlon (voorheen Lage landen)) en die doen bij Care en SchadeNet zaken en bij beide bedrijven geweest in het verleden (1 schade gevalletje met de Civic bij Care in Sassenheim) en ik moet zeggen dat de service en hulpvaardigheid, werd vriendelijk en goed geholpen en kreeg alle uitleg die ik vroeg en men wist mij ook alles te vertellen.
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby matrox » 16 Nov 2009 08:47

Jatten van airbags is echt raak momenteel. Bij een vriend van me zijn ze 2 keer in één week weggehaald. De eerste keer 'netjes', de tweede keer met de botte bijl. In de hele straat bij hem zijn van Toyota's en Seat's de airbags gestolen. Volgens de politie gaat het hier waarschijnlijk om een bende Polen en gaan de gestolen airbags ook naar het voormalig Oostblok.
Image
matrox

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Postby Jos the Boss » 16 Nov 2009 17:43

Hmm, kreeg net een telefoontje van het Schadeherstelbedrijf Care in Zwolle.
Airbags waren besteld en een nieuw slot.
Tevens wisten ze me te vertellen dat de dieven de min-kabel hadden doorgeknipt van de accu. Deze kabel heeft blijkbaar een levertijd van 3 weken, en ze gingen een workaround bedenken om dit te versnellen. Denk dat ik morgen bij nader inzien toch maar ga bellen naar de leasemaatschappij dat ik liever 3 weken wacht en dat ze het repareren op de originele manier, dan dat ze een of andere workaround gaan uitvoeren....

Ik vroeg ook nog naar de geschatte schade, en ze kwamen uit op ongeveer 2500 euro :S
De bestuurders-airbag kost 600 euro en de passagiers-airbag kost 1200 euro, best veel dus!

En blijkbaar hadden ze drie Civic's staan, waarbij de airbags waren gestolen, sloten geforceerd waren en de min-kabels doorgeknipt waren...
Eng, eng, eng...
Jos the Boss

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby wlunchi » 17 Nov 2009 05:26

Heb je de schadeherstel bedrijf niet gevraagd waar ze zich bevonden op desbetreffende avond? :twisted:
Is wel een goed manier om geld te verdienen, Airbags zelf uithalen en als de auto's voor reparatie komen dezelfde airbags monteren.

N.B. Dit heeft niks te maken met Care Zwolle voor de duidelijkheid, maar ik las een paar weken geleden dat een monteur in amerika zoiets flikte.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Previous

Return to Civic Hybrid - Foto's & Video's