De kogel is door de kerk.

Plaats hier foto's en video's van de Honda Civic Hybrid, van jezelf of van internet.

De kogel is door de kerk.

Postby dover » 06 Mar 2009 12:23

Mijn moeder vertelde mij vroeger al als ik te lang stond te treuzelen "Keuzes zijn fijn, maar als je te lang wacht loop je het risico geen keuze meer te hebben". Zij was een wijze vrouw!
Ergens achter in mijn hoofd was de keuze al bepaald, ik moest er zelf alleen nog even achter komen.
Daarnaast moest ik nog even de kleurkeuze van mijn vrouw om zien te buigen. Nu ken ik haar alweer 33 jaar en zij mij dus ook. Het viel mee.
Zij moet hebben gedacht: "Laat die jongen nu maar, het blijft natuurlijk vooral zijn speeltje". Dochterlief ( 19 ) heeft geen directe invloed op dit proces, maar laat zich toch met regelmaat horen. "Pa, doe eens normaal, dit past toch niet". Dit sterkt mij in mijn keuze. Uitspraken als: Doe eens normaal, en Dat doet ie anders nooit zijn wel toepasbaar op mij.
Stoute schoenen aan en naar de dealer om alvast wat foto's te maken.

Punt van kritiek: Dealer geeft aan dat de keuze voor 18 inch geen verstandige is. Kan wel, maar is niet aan te bevelen. Ik denk dan: Zet hem dan niet zo neer!!! Laat dan een voorbeeld zien waar je als dealer wel achter kan staan.

Mijn keuze:

Premium white
Leer ( zie foto)
Kenwood DNX5220BT + I-Pod aansluiting
sportpakket

Alleen de velgen ben ik nog niet uit. De uitvoering op de foto vind ik zelf erg mooi. Moet nog informeren of deze uitvoering er ook in 16 inch zijn. In ieder geval geen bling bling velgen, maar liever mooi mat metaal.
Image
Image
Image
Image
Image
dover

Huidige auto: Hyundai Tuscon 2.0 tdi

Re: De kogel is door de kerk.

Postby DePisang » 06 Mar 2009 13:05

Gefeliciteerd, mooie keuze.

Vanmiddag ga mijn white pearl ophalen met sportpakket en de kenwood 8220.
Foto's volgen nog.
DePisang

Huidige auto: Renault Laguna GrandTour Diesel 100PK

Postby seikomike » 25 Mar 2009 10:25

Te erg! Dit is wel één van de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Heb je nog grotere foto's? En dat zijn dus 18 inchers? Ik hoorde ook hetzelfde verhaal van de dealer maar zit nog zwaar te twijfelen. :roll:
seikomike

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Keanni498 » 25 Mar 2009 20:48

Welkom
Last edited by Keanni498 on 31 Oct 2009 13:21, edited 2 times in total.
Image
Keanni498

Huidige auto: HCHII

Postby dover » 27 Mar 2009 15:37

seikomike wrote:Te erg! Dit is wel één van de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Heb je nog grotere foto's? En dat zijn dus 18 inchers? Ik hoorde ook hetzelfde verhaal van de dealer maar zit nog zwaar te twijfelen. :roll:

Ik heb de foto's in een groter formaat, maar ben niet zo heel technisch en dacht met het uploaden beter voor een kleiner formaat te kiezen. Wat betreft de 18 inch kreeg ik van de dealer te horen dat je erg veel comfort verliest en het technisch wel mogeljk is maar....
Dat waren voor mij genoeg signalen om het niet te doen, uiteindelijk moet ik er wel 40.000 km per jaar mee rijden en dat wil ik wel met enig comfort doen.
Ik viel wel als een blok voor de velgen.
Nu gekozen voor 17 inch "Storm" velgen van Honda. Ook mooi en ongeveer dezelfde kleursetting.
Ik moet nog wel even geduld hebben, want mijn huidige lease loopt af half oktober. Je weet wat ze zeggen: "Wat in het vat zit...., is waarschijnlijk zuurkool"!
De uitvoering op de foto staat bij DeBois in De Meern.
Ik weet niet of dit gebruikelijk is, maar kan je de foto's ook per email sturen.
dover

Postby seikomike » 02 Apr 2009 09:06

dover wrote:
seikomike wrote:Te erg! Dit is wel één van de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Heb je nog grotere foto's? En dat zijn dus 18 inchers? Ik hoorde ook hetzelfde verhaal van de dealer maar zit nog zwaar te twijfelen. :roll:

Ik heb de foto's in een groter formaat, maar ben niet zo heel technisch en dacht met het uploaden beter voor een kleiner formaat te kiezen. Wat betreft de 18 inch kreeg ik van de dealer te horen dat je erg veel comfort verliest en het technisch wel mogeljk is maar....
Dat waren voor mij genoeg signalen om het niet te doen, uiteindelijk moet ik er wel 40.000 km per jaar mee rijden en dat wil ik wel met enig comfort doen.
Ik viel wel als een blok voor de velgen.
Nu gekozen voor 17 inch "Storm" velgen van Honda. Ook mooi en ongeveer dezelfde kleursetting.
Ik moet nog wel even geduld hebben, want mijn huidige lease loopt af half oktober. Je weet wat ze zeggen: "Wat in het vat zit...., is waarschijnlijk zuurkool"!
De uitvoering op de foto staat bij DeBois in De Meern.
Ik weet niet of dit gebruikelijk is, maar kan je de foto's ook per email sturen.

Ja ik wacht eigenlijk nog steeds op een reactie van mensen die zelf met 18 inchers rijden. Dus ook bij deze. En zal daarop mijn keuze maken. De storm velgen zijn ook erg mooi maar ja... dan heb je vele met je....

En ik heb je een pm gestuurd.
seikomike

Postby wlunchi » 02 Apr 2009 20:31

Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby dover » 02 Apr 2009 20:56

Da's wel apart, da's heel apart.
Voor mij iets teveel van het goede. Alhoewel de uitlaat zie ik wel zitten.
dover

Postby wlunchi » 03 Apr 2009 07:50

Ik had het over de 18 inch velgen. 7,5Jx18 ET42 met 225/40 of 45 R18 banden als je dat leuk vindt.
Image
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Postby dover » 03 Apr 2009 18:37

wlunchi wrote:Ik had het over de 18 inch velgen. 7,5Jx18 ET42 met 225/40 of 45 R18 banden als je dat leuk vindt.

Ik weet het, maar inmiddels ben ik al genezen van de 18 inch. Verschrikelijk mooi, maar voor mij teveel negatieve signalen van de dealer.
Ik ben A-technisch dus moet daar wel op af gaan. Rij 40.000 km per jaar en wil dat wel met enig comfort doorbrengen ( uurtjes in de auto)
Natuurlijk wil het plaatje ook wat, maar voor mij ligt de grens nu bij 17 inch.
Tenslotte moet je ergens tevreden mee zijn.
Dromen en wensen moeten er blijven, maar die liggen nu bij het fijn, veilig, mooi, zuinig en milieubewust rijden de komende 4 jaar.
dover

Postby wlunchi » 06 Apr 2009 06:00

Ok, ok. Je redenatie klopt wel, want ik had dezelfde dillema. 18 kan wel passen en ziet er mooier uit, maar is een beetje te extreem voor de HCH. Als het een Type-R was was het een compleet ander verhaal 8-)

dover wrote:
wlunchi wrote:Ik had het over de 18 inch velgen. 7,5Jx18 ET42 met 225/40 of 45 R18 banden als je dat leuk vindt.

Ik weet het, maar inmiddels ben ik al genezen van de 18 inch. Verschrikelijk mooi, maar voor mij teveel negatieve signalen van de dealer.
Ik ben A-technisch dus moet daar wel op af gaan. Rij 40.000 km per jaar en wil dat wel met enig comfort doorbrengen ( uurtjes in de auto)
Natuurlijk wil het plaatje ook wat, maar voor mij ligt de grens nu bij 17 inch.
Tenslotte moet je ergens tevreden mee zijn.
Dromen en wensen moeten er blijven, maar die liggen nu bij het fijn, veilig, mooi, zuinig en milieubewust rijden de komende 4 jaar.
Image
wlunchi

Postby dtm665 » 06 Apr 2009 12:04

Als het goed is kan nik mijn wagen een Zaterdag ophalen met 18 inch velgen er onder.
Mijn dealer heeft al meer wagens afgeleverd met 18 inch en heeft nog geen klachten gehad.
Ik laat het jullie volgende week weten of ik er uit stuitert of dat het allemaal wel mee valt.
Image
dtm665

Postby dover » 06 Apr 2009 20:33

dtm665 wrote:Als het goed is kan nik mijn wagen een Zaterdag ophalen met 18 inch velgen er onder.
Mijn dealer heeft al meer wagens afgeleverd met 18 inch en heeft nog geen klachten gehad.
Ik laat het jullie volgende week weten of ik er uit stuitert of dat het allemaal wel mee valt.

Ik ben inderdaad nieuwsgierig naar je ervaringen. Als jouw auto op de afbeelding lijkt, ziet die er wel erg scherp uit.
Hoop wel dat je tevreden bent over je keuze ( 18 inch).
dover

Postby dtm665 » 16 Apr 2009 19:23

Ik heb nu zo 500 kilometer gereden en de auto bevalt perfect.
Ook de 18 inch hoef ik jullie niet af te raden.
Het enige waar ik aan moet wennen is het rol geluid.
Ik rij ook wel eens in een HCH met de standaard wielen en daarbij is het geluid iets minder.
Het scheelt denk ik ook wel welk merk banden je heb.
Ik heb er 225-40-18 michelin pilot sport onder liggen.
Image
dtm665

Postby dover » 16 Apr 2009 21:16

Je hebt dus een goede keuze gemaakt en ik moet zeggen een hele mooie ook.
Ik heb inmiddels mijn aanvraag bij de leasemaatschappij ingedient en uiteindelijk gekozen voor de 17 inch met Honda "Storm"velgen.
Ik moet eerlijk bekennen dat deze auto met alle toeters en bellen al voldoende extreem voor mij is. Mijn kinderen kijken mij al af en toe aan met een blik van "Is het geen tijd om hem alvast maar in een tehuis te stoppen, hij gaat zich steeds vreemder gedragen". Pa, je bent geen 18 meer"! Nee dat hoef je mij ook niet te vertellen, na een avond sporten ben ik mij weer zeer bewust van mijn leeftijd.
Wacht maar tot de Honda voor de deur staat, staan ze alletwee in de rij om de sleutels te vragen, maar dan is de kans groot dat Pa net even last heeft van zijn leeftijd en vooral van zijn geheugen: "Waar heb ik toch ook alweer die sleutels gelaten"???
dover

Next

Return to Civic Hybrid - Foto's & Video's