inhouden bij gasgeven

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Jazz Hybrid.

inhouden bij gasgeven

Postby rwsoer » 08 Jan 2012 21:42

Af en toe houdt onze Jazz Hybrid in bij gasgeven. Als je bijvoorbeeld op de snelweg achter een vrachtauto rijdt en die wilt inhalen, geef je gas. De motor reageert eerst niet, je drukt het gaspedaal helemaal in. Pas na ca. 5 seconden gaat de auto optrekken met veel lawaai. Wie deelt deze ervaring?
rwsoer

Huidige auto: Honda jazz Hybrid

Re: inhouden bij gasgeven

Postby Dick » 08 Jan 2012 22:20

Rij je in de Eco stand ? In deze stand reageert het gaspedaal met enige vertraging.
Dick

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance 2011

Postby JeroenE » 09 Jan 2012 07:19

Bij iedere automaat duurt het even voordat hij reageert. Bij mijn Jazz hoor je ook altijd eerst het "lawaai" en merk je dan pas dat hij sneller gaat. Maar dat duurt zeker geen 5 seconden.

Als ik zie dat ik in kan halen dan geef ik altijd al ietsjes eerder gas. Dat heb ik al aangeleerd in mijn vorige auto. Dat was namelijk geen "echte" automaat, maar een auto die zelf kon schakelen. Dus daar moest je altijd rekening houden dat de auto eerst toeren ging maken, toen bedacht dat je misschien wel (veel) harder zou willen en dan nog even 1 of 2 versnellingen ging terugschakelen. Dat duurde dan ook weer even en dan pas ging je echt sneller rijden. Alles bij elkaar ben je dan wel een paar seconden 'bezig' voor de auto echt gereageerd had.

De Jazz reageert gelukkig veel sneller. Ik heb juist nu moeten leren niet te vlug gas bij te geven anders moet ik eerst weer afremmen om niet tegen de voorganger aan te rijden ;)
2011 HJH Elegance : Image => Image
2006 Mitsubishi Colt: Image => Image
JeroenE

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Postby peterkoning » 22 Nov 2012 12:27

Dat is bij een automaat inderdaad volledig normaal. Je kunt niet even snel vol met de voet op het gas en snel doorschakelen zoals je bij een schakelbak zou doen. Klein nadeeltje van een automaat waar je even aan moet wennen.
peterkoning

Huidige auto: Honda Civic

Postby peterkoning » 22 Nov 2012 12:28

Zie net dat dit topic al een beetje oud is. Excuses voor onnodig posten, maar wellicht leest iemand het toch nog.
peterkoning

Huidige auto: Honda Civic

Return to Jazz Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen