Eerste rij indruk Jazz Hybrid.

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de Jazz Hybrid.

Postby Alfred » 08 Mar 2011 13:58

Vandaag een testrit gemaakt in de Jazz Hybrid, erg prettig is de hoge zit en een A-stijl die minder hinderlijk is als bij de insight. Verder is de bediening gelijk aan de insight, alleen zit het display van het verwarmingsysteem op een onlogische plek. De zit ruimte voorin is prima en vooral achterin is de instap veel ruimer en zit je veel beter als in de insight, de jazz is erg praktisch. Wat direct opvalt is het veercomfort, deze is veel beter als van de insight, eigenlijk zoals die van de insight zou moeten zijn. Door de hoge bouw, helt de Jazz wel meer over op rotondes, maar blijft zijn weg goed vervolgen, maar hier is de insight duidelijk beter.
Zou ik hem willen kopen, ja. Doe ik het ook, neen. De reden hiervoor is simpel, de erg lage inruil waarde bij de Honda dealer van € 14000, voor een insight elegance van Nov 2009 in de goede kleur zwart met slechts 23000km op de teller
Alfred

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Re: Eerste rij indruk Jazz Hybrid.

Postby Bennink » 08 Mar 2011 14:00

Leuk om te horen dat de Jazz beviel. Ik ga vanmiddag ff bij De Bois kijken.

En die inruilwaarde is wel heeel erg laag :-(
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Jazz Hybride » 09 Mar 2011 19:32

Vandaag eerste rit in een Honda Jazz Hybrid gemaakt.
Rijdt nu een Jazz uit de eerste serie en kan alleen maar positief zijn.
Zowel de zit als het uitzicht zijn een stuk verbeterd. Het opschakelen van de cvt verloopt soepel en alleen bij het invoegen op de snelweg was er wat rumoer, maar zodra we op de cruisecontrol reden was er niets meer van te merken. Wat ook sterk verbeterd is met mijn oude Jazz is het rijcomfort, je kunt merken dat het onderstel is aangepast.
Moet nu alleen nog twee weken wachten voordat hij afgeleverd wordt.
Jazz Hybride

Huidige auto: Honda Jazz

Postby Dick » 09 Mar 2011 20:38

Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de Jazz Hybrid.
De hoge zit ervaar ik als prettig.
Het rumoer bij het optrekken en invoegen is niet meer als bij de Civic Hybrid.
De wegligging is een stuk beter dan de Civic en is voldoende comfortabel.
De ruimte zowel voor als achter is ruim voldoende, achter zelfs beter dan de Civic.

De inruilprijs voor de Civic Hybrid van september 2008 was zondermeer goed te noemen.
Week 12/13 kan er gereden worden, niet slecht als je pas 31 januari besteld hebt.
Besteld is de Elegance in de kleur Fresh Lime Green met als extra's armsteun en parkeersensoren (leuk bestellen met een cheque van Honda)
Dick

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance 2011

Postby Jazz Hybride » 09 Mar 2011 21:15

Hoe kom je aan de waarde cheque van Honda? Heb mijn Honda Jazz Hybrid storm grey n.l. al in december besteld!
Jazz Hybride

Huidige auto: Honda Jazz

Postby Dick » 09 Mar 2011 22:47

Jazz Hybride wrote:Hoe kom je aan de waarde cheque van Honda? Heb mijn Honda Jazz Hybrid storm grey n.l. al in december besteld!

Dat was een actie van Honda Nederland voor trouwe Honda rijders. '
De dealers konden namen opgeven aan Honda Nederland en deze stuurde een cheque van 500 euro, voor accessoires, naar de klant.
De actie was geldig tot 31 januari 2011.
Dick

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance 2011

Postby Ebbe » 10 Mar 2011 17:42

@ Alfred,

Heb je mijn pm gekregen??
Zie niet of ie verstuurd is....
Automotive-centre van Nieuwkerk
Alphen a/d Rijn Amsterdam Hilversum Mijdrecht
Ebbe

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance Fresh Lime!

Postby RedDevil » 27 Jan 2015 20:53

Mijn vader gaat morgen een proefrit maken in een Jazz Hybrid en heeft mij uitgenodigd om mee te gaan als ervaringsdeskundige.

Hij had al eerder een proefrit gemaakt in een Jazz Hybrid, van Ruiter in Wateringen, maar die remde heel raar. Verder beviel de Jazz hem wel maar met dat remmen kon hij niet leven.
Ik heb hem verteld dat de Jazz technisch gelijk is aan mijn Insight en heb hem met mijn auto laten rijden.
Dat beviel hem ook, wel de lagere zit en minder zicht en zo maar mijn remmen waren uiteraard prima, vond ook hij.

Ik heb hem aangeraden ook even bij de, ahem, Toyota dealer te kijken.
Hij had best met de Yaris kunnen leven maar mijn moeder kon niet goed over het dashboard heen kijken, dus die viel af.
Daarna zijn ze weer naar Ruiter gereden en met een andere HJH een prioefrit gemaakt, en nu waren ook de remmen prima.

Alleen was de kleur niet helemaal wat ze zochten en de combinatie van leeftijd, prijs en het inruilbod niet aantrekkelijk genoeg; en de Jazz had geen parkeersensoren wat ze graag juist wel willen.

Morgen dus een proefrit met een blauwe Jazz. Ik ben benieuwd wat dat wordt.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby JeroenE » 28 Jan 2015 07:47

Mijn Jazz remt prima, dus het klinkt inderdaad als een exemplarisch probleem. Het nadeel van tweedehands is natuurlijk dat je de kleur en opties niet zelf kan kiezen maar dat je afhankelijk bent van het aanbod. Hopelijk kan de blauwe wel aan alle eisen voldoen!
2011 HJH Elegance : Image => Image
2006 Mitsubishi Colt: Image => Image
JeroenE

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Postby RedDevil » 28 Jan 2015 15:18

De blauwe Jazz had, net als de oude auto van mijn vader, krassen en deukjes aan alle kanten en een roestplekje op de motorkap.
Maar waar mijn vader dat vooraf gemeld had, deed de dealer dat niet. Minpuntje...!

Verder was de kleur in het echt niet mooi, paarsig blauw; terwijl er ook een gewone Jazz in azuurblauw stond, en die zag er keurig uit en de kleur staat veel beter.
Gifgroen vinden ze foeilelijk, en paarsblauw valt dus ook af. Grijs en zwart willen ze ook niet. Blijft niet veel over ;)

De Jazz reed prima, zelfs beter dan mijn Insight. Dat dan weer wel.
Maar ik schat de kans laag in dan mijn vader 'm koopt.

Hij is wel weg van de Jazz.
Ga maar na, vind maar eens een andere niet al te grote hoog zittende traploze automaat. En dan is deze ook nog eens zuinig en heeft een aardige bagageruimte, en alles binnen 4 meter.

Ik heb ergens een zilverkleurige HJH zien staan met de kleurloze achterlichten met blauwaccenten erin, die vond ik toch wel erg mooi. Mijn moeder ook, mijn vader weet het nog niet.

Hij wil wel perse een Jazz.
Er stond ook een Insight voor weinig, veel meer waar voor zijn geld dan de Jazz. Alleen wel een lage zit en slecht zicht naar achteren.

Er stonden vooral ook veel Hyundais binnen... de Bois heeft een paar Hyundai dealers overgenomen. Jammer. Ik kan het niet helpen maar ik vind de Honda's er stukken degelijker uitzien.
Ik heb niks tegen Hyundai, we hebben ook een Hyundai I10 en die is goed, zeker voor wat die gekost heeft (namelijk niks! gewonnen in een loterij ;)).
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby RedDevil » 03 Feb 2015 23:09

Mijn vader heeft vandaag een proefrit gemaakt in een tweedehands HJH en onderhandeld over de prijs en voorwaarden.
Het gaat 'm waarschijnlijk worden.

Tijdens de proefrit had hij ineens weer hetzelfde probleem als bij de eerste proefrit: vreemd remgedrag.
Alleen nu wist hij hoe het kwam; hij had 'm in S geschakeld en dan gaat ie uiteindelijk uit zichzelf 'schakelen', als je maar genoeg gas geeft of langzaam genoeg rijdt.
Dat terugschakelen komt blijkbaar nogal onverwacht. Ik zou het niet weten, ik rijd nooit in S. ;)

Hij had 'm snel weer naar D gezet en toen was alles in orde.
Binnenkort meer. Wie weet meldt hij zichzelf hier aan :)
Image
RedDevil

Postby JeroenE » 04 Feb 2015 06:53

Welke kleur gaat het nu worden? Ik zag gisteren zo'n paarsig blauwe Jazz rijden en die kleur valt ook buiten mijn smaak. De felle groene kleur had trouwens mijn voorkeur, maar die waren destijds "op" en ik had geen zin om een half jaar te wachten voor ze er weer waren.

Fijn om te weten dat het probleem met de remmen ook is gevonden. Ik rij zelf ook nooit in S dus ik heb daar geen ervaring mee. Mijn vorige auto had een automatische versnellingsbak. Dan hoef je dus niet te zelf te schakelen, maar doet de auto dat zelf. Dat heeft ook wel enige gewenning nodig omdat de auto natuurlijk net terug schakelt als jij weer wil versnellen. Maar op een gegeven moment kan je dan toch heel goed voorspellen wat er gaat gebeuren en dan is het geen probleem meer.
2011 HJH Elegance : Image => Image
2006 Mitsubishi Colt: Image => Image
JeroenE

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Postby MyHCH » 04 Feb 2015 11:45

Goed om te horen. Fijn dat er weer een hybride-rijder bijkomt (dat kan ook niet anders met zoveel enthousiasme in de familie :D ).
2017 Jazz:Image > 45.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby RedDevil » 04 Feb 2015 11:54

Het wordt een groene...
Ik heb die kleur ook altijd al mooi gevonden maar je moet wel durven, zeg maar.

Mooi is dat alles lijkt op de HIH zodat ik mijn vader kan helpen als hij ergens mee zit.
Image
RedDevil

Postby RedDevil » 18 Feb 2015 20:56

Mijn ouders hebben vanmiddag hun HJH opgehaald. Leren stoelen met stoelverwarming, achteruitrijsensoren, enz.
Ze zijn zeer tevreden, wel iets meer windgeruis en wat minder stabiel op de snelweg dan hun oude Subaru Legacy stationwagen.
Maar deze zal ook amper de helft verbruiken :)
En heel makkelijk in de stad uiteraard ook vanwege de CVT.
Volgende week ga ik langs om 'm te bekijken.
Image
RedDevil

Next

Return to Jazz Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen