Even voorstellen

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Jazz Hybrid.

Even voorstellen

Postby queenart » 29 Mar 2015 12:12

Hallo,
Nieuwlid van dit forum 59 jaar jong/oud.
Ik ben een nieuw lid op dit forum, kom uit een Chrysler PT Cruiser en rij nu zo'n jaar in een Honda Jazz 1.2 Trend.
Bevalt goed en heb weinig op of aan te merken op deze auto.
Nu heb ik gisteren een klein stukje gereden in een Honda Jazz Hybride uit 2011 en overweeg de overstap te maken naar een Hybride.
Is er iemand in het forum die me iets kan vertellen waar ik op moet letten, en hoe zit het met de accu's in dit type auto?
Als iemand mij kan vertellen heel graag
queenart

Huidige auto: Honda Jazz Hybride 2011

Re: Even voorstellen

Postby MyHCH » 29 Mar 2015 15:05

Welkom op het forum; je bent hier op de juiste plek.
Zelf heb ik 4 jaar ervaring met een Jazz 1.2 en ik heb ook weleens een proefrit gemaakt in de hybride versie. Die rijdt veel volwassener, ligt stabieler op de weg en rijdt stiller. In verbruik is het geen groot verschil met de 1.2, althans niet genoeg om de overstap goed te praten. De extra luxe, de automaat en de fijnere rijeigenschappen zijn dat wellicht wel.
De Jazz is heel betrouwbaar en problemen met accu's zijn niet bekend. De techniek is hetzelfde als in de Insight, die ook al vrijwel probleemloos is. Tijdens de proefrit moet de auto vloeiend rijden (niet schokkerig) en je moet regelmatig assist krijgen van de elektromotor. Let er ook op of de auto stop het doet (afslaan van de motor bij stilstand). Verder kun je eigenlijk geen buil vallen aan een Jazz; betrouwbaar en lange garanties (sommige Honda-dealers geven tot 36 maanden garantie).

Succes ermee!
2017 Jazz:Image > 38.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Hallo Honda Jazz Hybride rijders

Postby queenart » 09 May 2015 18:23

Inmiddels heb ik de Honda Jazz Hybride uit 2011 aangeschaft, het is beslist de moeite waard geweest.
Hij rijd volwassener dan de gewone Jazz het zal allemaal wel wat met elkaar te maken te hebben maar hij is minder
nerveus tijdens het rijden.
Ik vind de CVT een geweldige uitvinding het is zo relaxt bovendien is het de elegance met alle mogelijke opties.
Super dus, nu maar hopen dat alles goed blijft werken.
Ik ga volgende week een rit naar Italië maken dus laat nog weten hoe het verloopt.
queenart

Huidige auto: Honda Jazz Hybride 2011

Return to Jazz Hybrid - Techniek en onderhoud