SSD Navigatie

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Jazz Hybrid.

SSD Navigatie

Postby splh » 21 Feb 2012 09:58

De topic voor Standaarduitrusting, Opties en Accessoires is gesloten dus ik stel mijn vraag maar in deze topic.
Mijn vrouw heeft een HJH Executive gekocht met een SSD navigatiesysteem.
Helaas kan volgens de dealer geen gebruik worden gemaakt van de mic van de standaard telefoonaansluiting in het plafond (en ook niet van de knoppen op het stuurwiel, maar dat is bekend) en heeft men een losse mic naast de km teller geplakt. Dit is echter geen gezicht, weet iemand een andere oplossing. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat een standaard Honda accessoire zo slecht geintegreerd is.
splh

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid

Re: SSD Navigatie

Postby HCH-CH » 21 Feb 2012 12:36

Ik weet niet hoe het bij de HJH precies zit, maar ik heb het draadje van mijn microfoon van onder het dashboard, in het grijs rubber profiel langs de deuropening naar boven geleid, vervolgens achter het bovenrandje van de airbag-cover en achter de rand van de hemel gefriemeld, richting spiegel en de microfoon op het bovenste vlakke randje daarvan geplakt. Wel van tevoren even checken of je wel genoeg draadlengte daarvoor hebt.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby splh » 21 Feb 2012 16:11

Bedankt voor de reactie. Ik heb net even bij de HJH gekeken, ik denk dat via het deurrubber het wel lukt een eind naar boven te komen, maar daarna is de bekleding niet zodanig dat je netjes een kabel kan wegwerken, ook zit de curtain airbag in de weg.
splh

Postby civicmobiel » 21 Feb 2012 18:54

Bij onze HCH met Kenwood systeem zit de microfoon ook netjes naast/voor de km display geplaatst.
Wat is daar mis mee?
Je praat nu gewoon recht naar voren en niet (zoals vroeger in onze Prius) tegen het plafond.
;)
mmm...even wegdromen....zie wel waar ik kom.........met mijn zwarte BMW 318i M-Pakket .
Image.........Image
civicmobiel

Huidige auto: BMW 318i Touring M-Pakket

Postby splh » 21 Feb 2012 19:36

Het is een originele Honda navigatie met camera, samen toch zo'n 2700 euro, dan verwacht je dat het netjes geintegreerd wordt.
Er zit standaard een mic in het plafond, maar kennelijk konden ze er niet voor zorgen dat de impedantie en de versterking van de mic ingang gelijk zijn.
Ik weet niet hoe de Kenwood mic bij de Civic wordt weggewerkt, maar hier is het echt geen gezicht, iedereen die mee rijdt vraagt wat is dat voor een raar ding dat bij de meters is geplakt.

Functioneel doet die het verder goed, maar esthetisch voor dat bedrag is het wel teleurstellend.
splh

Return to Jazz Hybrid - Techniek en onderhoud