De CR-Z staat bij de dealer!

Plaats hier foto's en video's van de Honda CR-Z Hybrid, van jezelf of van internet.

De CR-Z staat bij de dealer!

Postby Bennink » 20 May 2010 16:24

Dit topic is speciaal voor de kiekjes van de nieuwe CR-Z die bij de dealers staan. Inmiddels heb ik de auto al gespot bij De Bois Amersfoort en Wesselink Apeldoorn, deze komt uit Amersfoort:

Image

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: De CR-Z staat bij de dealer!

Postby Bucky » 21 May 2010 17:22

Vandaag bij De Bios Utrecht geweest daar stond ook een zwarte.
Bucky

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby BlueHCH » 23 May 2010 16:13

Gister bij Driessen in Eindhoven geweest. Daar staat een witte Sport binnen. Even in gezeten, rondje erom heen enzovoort.

Leuk ding maar ik twijfel hard. Geen automaat meer. En als je er cruisecontrol op wilt hebben dan zit je op 30 mille voor een GT.

Dan komt een even-vloeken-in-de-kerk Peugeot RCZ ook wel erg in de buurt. Zit je alleen weer te koekeloeren met die matige Peugeot dealer mentaliteit en kwaliteit... Zeg 307 tegen me en ik begin acuut te beven en uitslag te vertonen.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Luc » 23 May 2010 19:06

Waarom wordt niet de CVT aangeboden in Europa? Zou dan toch rond 10% zuiniger zijn en minder BPM in NL?

Nog steeds niks te zien van de CR-Z in de VS en staat ook nog niet op de site. Ik denk niet dat Honda veel vraag verwacht voor de CR-Z vooral vanwege de hoge prijs.

Gerucht is dat er een grotere hybride sport auto zou komen (volgens MotorTrend). Dat zou stuk interessanter zijn (en voor de VS vooral). Volgende Civic is officieel verschoven naar 2011 (zoals al verwacht).
Luc

Huidige auto: Acura

Postby Pjork » 24 May 2010 07:16

Gisteren (zondag 23 mei 2010) zag ik de CR-Z voor het eerst, in het wild.
Mijn dealer was op familie bezoek (wonen naast ons) en had een witte CR-Z bij zich, mijn vrouw is nu helemaal weg van de CR-Z.
En ik ben niet enthousiaster over de auto dan dat ik was op basis van de "folder" en videofilmpjes.

Hij ziet er leuk uit, maar het is qua uitstraling niet het niet helmaal de auto geworden waarop ik had gehoopt.
Mijn Insight kan samen met mijn spaarvarken opgelucht ademhalen, voor nu.
Na de vakantie maken we nog een proefrit, wie weet of dat nog alles veranderd....want dit was natuurlijk slechts een eerste indruk,....en een auto moet je vooral rijden.
Image
En voorwaardelijk is wel dat net als in de VS de automaat ook in Nederland beschikbaar is!
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Postby Laus » 24 May 2010 20:22

hmmm...mee eens. Echter de CR-X markt laten ze totaal liggen. En dat is een andere markt dan de GTI/Scirocco markt.

Ik wacht nog even af. Ben erg benieuwd wat de betere tuners gaan doen met dit karretje. Zowel motorisch als uiterlijk. En met minder als 160pk(incl. elektro) is en blijft het toch een no-go.
Image
Laus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, Neutron Blue

Postby henri » 25 May 2010 14:22

Van opzij is het net een Insight, maar dan met een deur minder.
henri

Huidige auto: Honda Insight Elegance. Kleur grijs, blauwe bekleding.

Postby BlueHCH » 25 May 2010 22:16

Luc wrote:Waarom wordt niet de CVT aangeboden in Europa? Zou dan toch rond 10% zuiniger zijn en minder BPM in NL?

Honda NL wil de CR-Z als sportieve Hybrid neer zetten. Dus kan 'ie niet alleen elektrisch rijden en zijn ze trots op de 6 bak. :x
Had de CR-Z gedeeltelijk elektrisch kunnen rijden dan was het stadsverbruik volgens de EU norm een stuk lager uitgekomen (gedeeltelijk elektrisch rijden). Het feit dat de CR-Z ook nog eens een stuk lichter is dan de Insight moet het stadsverbruik nog verder kunnen drukken. Dus ondanks de 1.5l motor had de CR-Z met CVT onder de 110g CO2/km kunnen scoren zeker als 'ie standaard in eco modus zou starten.
Dan had er geen BPM op de auto gezeten en had mijn handtekening waarschijnlijk al op een koopcontract gestaan voor een CR-Z GT CVT.
BlueHCH

Postby Pjork » 26 May 2010 16:00

Zojuist bij de dealer (Kneppers) geweest en van dichtbij is de auto een stuk mooier dan in de folder en op de film.
Ik ben zelfs enthousiast, na het rijden schijnt dit nog erger te worden.
De witte sport stond in de garage en wordt volgeplakt met accessoires, de zwarte in de showroom een basic sport.
In de showroom in de auto gezeten en het zit prima, een lage zit zonder dat je met de bibs op het asfalt zit.

Afgesproken dat ik over een week of 5 na mijn vakantie een proefrit ga maken.
De aanschaf is een ander verhaal, op dit moment is er absoluut geen sprake van dat er een automaat komt.
En dat is voor mij bijna een harde eis.

Er is dus maar een oplossing, duizend emailadressen op hotmail/Gmail/live.nl enz... aanmaken en Honda lastig vallen met het verzoek een automaat op de markt te brengen. :D
Wie weet, helpt het,....maar ik heb begrepen dat Honda Nederland zich niet erg bezig houd met de behoefte van zijn klanten. :x
Pjork

Postby Michel_insight » 26 May 2010 16:51

Pjork wrote:Wie weet, helpt het,....maar ik heb begrepen dat Honda Nederland zich niet erg bezig houd met de behoefte van zijn klanten. :x

Kan ik me bijna niet voorstellen, want als ie leverbaar zou zijn met automaat en daarmee wellicht (zoals ik begrijp) BPM-vrij zou zijn, dan zou Honda hier in Nederland veel meer orders kunnen schrijven.
Insight Elegance "Crystal Black Pearl" 2010
Pioneer F10BT
Michel_insight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2010 (geen leasebak)
Crystal Black

Postby Pjork » 26 May 2010 17:46

Pjork

Postby Laus » 27 May 2010 20:37

Pjork wrote:Wie weet, helpt het,....maar ik heb begrepen dat Honda Nederland zich niet erg bezig houd met de behoefte van zijn klanten. :x

Honda meent iets te veel te moeten denken voor zijn klanten. Dat kan twee kanten op gaan. Ik durf niet te zeggen welke dat gaat worden.

De trend is 'individualiteit' en 'onderscheid' denk ik. Zie alle custom kleurtjes voor je mobiel. Er is oneindig veel mogelijk kwa keuze. Honda biedt dat momenteel bepaald niet, het is allemaal eenheidsworst. Dat kan echter ook juist hun strategie zijn, dat ze daarin geloven. Ik vermoed (helaas) dat dat het geval is.
Image
Laus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, Neutron Blue

Postby BlueHCH » 27 May 2010 22:31

Met een productiefaciliteit aan het andere einde van de wereld is het misschien handiger een beperktere keuze te hebben in bijvoorbeeld de kleuren. De wachttijden zouden anders stevig kunnen oplopen: Eerst wachten totdat je auto geproduceerd kan worden en dan met de boot naar Belgie. Daarna op transport naar de dealer. Lijkt me zeker 4 maanden wachten...
BlueHCH

Postby henri » 28 May 2010 10:02

4 maanden die ik niettemin toch heb moeten wachten op mijn Insight...
Maar goed, nu is de wachttijd veel korter, dus je kon wel eens gelijk hebben.

Niet de reden voor Honda, maar wel een leuk bijeffect is dat de 'weinig opties / veel accessoires' strategie erg positief is voor de Nederlandse lease rijder. Immers geen bijtelling.
De accessoires lijst was voor mij als een speelgoedfolder te tijde van Sinterklaas en ik mocht een verlanglijstje maken. :D
henri

Huidige auto: Honda Insight Elegance. Kleur grijs, blauwe bekleding.

Postby BlueHCH » 28 May 2010 12:59

Dan heb jij waarschijnlijk moeten wachten op een kakelverse Insight uit Japan.
Als je goed zoekt in de auto vind je wel aanwijzingen over de productiedatum ervan. Ik meen dat er een label aan de gordels hangt waar de productiedatum van de gordel genoemd wordt. Met de 'just in time' levering van onderdelen zal er nooit veel tijd zitten tussen productie van de gordel en productie van de auto als geheel.
BlueHCH

Next

Return to CR-Z Hybrid - Foto's & Video's