De CR-Z staat bij de dealer!

Plaats hier foto's en video's van de Honda CR-Z Hybrid, van jezelf of van internet.

Re: De CR-Z staat bij de dealer!

Postby Pjork » 29 May 2010 14:28

Vanochtend als voorproefje op de extended proefrit even in een CR-Z op pad geweest.

Het rijd leuk en prettig, in de sportstand krijg je zowaar het gevoel met een sportautootje op pad te zijn.
Stuurt direct en reageert redelijk op het gaspedaal.
Een schop in de rug kan en mag je niet verwachten, maar leuk dat is het wel.
Ik denk als de auto al wat kilometers heeft gereden en de accu helemaal op orde is, dat dit nog vele malen beter zal zijn.

Nu zeggen de 15 kilometer welke ik reed natuurlijk nog lang niet alles, maar voor nu Honda heeft een fraai autootje op de weg gezet.
Over anderhalve week eerst even op vakantie en in de zon liggen, daarna neem ik contact op met de dealer voor een betere proefrit.
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Postby Luc » 01 Jun 2010 20:43

BlueHCH wrote:
Luc wrote:Waarom wordt niet de CVT aangeboden in Europa? Zou dan toch rond 10% zuiniger zijn en minder BPM in NL?

Honda NL wil de CR-Z als sportieve Hybrid neer zetten. Dus kan 'ie niet alleen elektrisch rijden en zijn ze trots op de 6 bak. :x
Had de CR-Z gedeeltelijk elektrisch kunnen rijden dan was het stadsverbruik volgens de EU norm een stuk lager uitgekomen (gedeeltelijk elektrisch rijden). Het feit dat de CR-Z ook nog eens een stuk lichter is dan de Insight moet het stadsverbruik nog verder kunnen drukken. Dus ondanks de 1.5l motor had de CR-Z met CVT onder de 110g CO2/km kunnen scoren zeker als 'ie standaard in eco modus zou starten.
Dan had er geen BPM op de auto gezeten en had mijn handtekening waarschijnlijk al op een koopcontract gestaan voor een CR-Z GT CVT.

Volgens Amerikaanse EPA zal dit het verbruik zijn en waarschijnlijk komt dan de CVT onder de 110g CO2/km voor ECE:

CR-Z Manual: 31/37/33 mpg
CR-Z CVT: 36/38/37 mpg
Insight CVT: 40/ 43/ 41 mpg

Wat me opvalt dat CVT ook niet aangeboden wordt in rest van Europa en staat nergens in brochures. Geen idee waarom maar misschien omdat met CVT auto stuk duurder zou worden misschien.
Luc

Huidige auto: Acura

Postby Hondahok » 01 Jun 2010 20:58

Ik kan me niet voorstellen dat in NL de prijs van de CVT een probleem oplevert want de BPM verdwijnt dan en hij wordt dan ook nog eens wegenbelasting vrij. Je hebt dan voor hetzelfde geld een automaat en hoeft geen wegenbelasting te betalen. Ook de leaserijder zou hier baat bij hebben.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby BlueHCH » 01 Jun 2010 21:25

Luc wrote:CR-Z Manual: 31/37/33 mpg

HCH: 40/45/42 mpg. (2010 gegevens, er is nogal discussie over geweest)

Met name 'city' wordt dus een stuk beter met CVT, maar er is nog een stukje te gaan voordat 'ie op Insight/HCH niveau zit. -> Eco modus misschien?
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby BlueHCH » 02 Jun 2010 10:18

De CR-Z is ook op TV. RTL-Z heeft nu al twee keer een reclame uitgezonden.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Luc » 02 Jun 2010 21:45

BlueHCH wrote:
Luc wrote:CR-Z Manual: 31/37/33 mpg

HCH: 40/45/42 mpg. (2010 gegevens, er is nogal discussie over geweest)

Met name 'city' wordt dus een stuk beter met CVT, maar er is nog een stukje te gaan voordat 'ie op Insight/HCH niveau zit. -> Eco modus misschien?

Volgens ECE is juist Civic minder zuinig en verschil komt waarschijnlijk door de nieuwe EPA test combinaties (koud test, airco test, hoge snelheid test, ...).
Maar het zou kunnen dat CVT verbruik in ECE niet % zo groot verschil is als EPA. Geen idee.

EPA verbruik is in 'default' mode en voor Insight was dat 'normal'. Maar of Eco veel uitmaakt denk ik niet (misschien 1 mpg).
Luc

Huidige auto: Acura

Previous

Return to CR-Z Hybrid - Foto's & Video's