Afbeeldingen CR-Z gelekt

Plaats hier foto's en video's van de Honda CR-Z Hybrid, van jezelf of van internet.

Afbeeldingen CR-Z gelekt

Postby Bennink » 08 Dec 2009 22:06

VTEC.net heeft foto's online staan van de gelekte brochure van de CR-Z.

Linkje hier: http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=866814

VTEC.net wrote:We just received the following email from one of our followers in Japan. Contained within are a number of photos of the official CR-Z Brochure, which were posted on various Japanese websites.

From what we can see, here are some of the specs:
Length: 4080 mm (160.6 in.)
Width: 1740 mm (68.5 in.)
Height: 1395 mm (54.9 in.)
Wheelbase: 2435 mm (95.9 in.)

Engine: 1.5L i-VTEC + IMA
Transmission: 6MT or CVT
Power (ICE): 114ps@6000RPM
Torque (ICE): 145 NM (107 lb-ft)@4800RPM
Power (IMA): 14ps@1500RPM
Torque (IMA): 78 NM (57 lb-ft)@1000RPM
0-100km/hr (0-62mph): 9.7 sec

Also notice the emphasis of LED lighting - in addition to the typical wing mirror indicators, it appears that the CR-Z will feature LED running lamps in the headlight cluster (pic 4).

UPDATE: In the comments below aznstuart has pointed out that the chart in pic 8 seems to indicate that the CR-Z will be offered in two versions, alpha and beta, with the alpha version apparently being a non-hybrid. . Upon taking a second look at the chart, it appears that while there will be alpha and beta trim levels, all trim levels will feature the IMA system (thanks danielgr).

In het Nederlands (ook via Autoblog):

• Lengte: 4080 mm, breedte: 1740 mm, hoogte: 1395 mm, wielbasis: 2435 mm
  • Aandrijving: 1.5L i-VTEC + elektromotor, transmissie: 6-speed handbak of CVT
  • Vermogen brandstofmotor: 114 pk bij 6.000 toeren, koppel: 145 Nm bij 4.800 toeren
  • Vermogen elektromotor: 14 pk bij 1.500 toeren, koppel: 78 Nm bij 1.000 toeren
  • Acceleratie 0-100 km/u: 9.7 sec

En alvast 1 foto, de rest via VTEC.net:

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Brochure Japan gelekt

Postby Bennink » 08 Dec 2009 22:09

Ik vind de prestaties wel een beetje tegenvallen, gelukkig wel onder de 10 seconden naar de 100, maar echt snel issie niet... Aan de andere kant: dat maakt de 14% bijtelling weer meer haalbaar... ben benieuwd!
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 08 Dec 2009 22:25

In vergelijking met de Insight valt op dat:

De elektromotor in de CR-Z hetzelfde is als de Insight.
De afmetingen verschillen in (CR-Z tov HIH): -30cm in de lengte, +5cm in de breedte, -3cm in de hoogte
De wielbasis is (CR-Z tov HIH): -12cm
Bennink
Administrator

Postby Luc » 09 Dec 2009 04:52

De afmetingen zijn niet echt anders want ze hadden afmetingen al bekend gegeven in Tokyo. Maar motorgegevens zijn wel nieuw en dat komt ongeveer overeen met de 120-130pk.
Vraag is of de 9.7 sec is voor de 6MT of de CVT? Car & driver denkt dat onder de 9 sec te doen is met 130 pk (ok 2 pk minder maar dichtbij). Misschien valt de CR-Z iets zwaarder uit dan ze dachten.

Trouwens Edmunds geeft een prijs aan van $23300 (maar ik denk dat dat eerder een gok is, eerder zei Honda rond $1000 boven Insight wat wel rond 23K is).
Ook las ik dat er nog een Forza 3 / xbox 360 pack komt gelijktijdig met Detroit autobeurs. Misschien zien we wel de CR-Z in het spel.
Luc

Huidige auto: Acura

Postby Bennink » 09 Dec 2009 10:12

Autoweek heeft ook de afbeeldingen bekeken en zag een verbruik staan: 1 op 25 en 1 op 22.5, dat is dus ongeveer even zuinig als de Insight, dus goed voor 14%?
Bennink
Administrator

Postby Tim » 09 Dec 2009 10:29

Voor de Insight is ook 12,4 seconden opgegeven terwijl het onder de 11 seconden te doen is met een volle accu.
Volgens mij testen ze met een halfvolle accu. Dus onder de 9 seconden moet te doen zijn.
Als de accu van de Insight leeg is, is ie merkbaar trager. Dan gaat het eerder richting de 13 seconden van 0 tot 100.

Ik kan niet wachten om een proefrit te doen. Al kan ik mijn vrouw waarschijnlijk nooit overtuigen om de Insight in te ruilen ;).
Tim

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Luc » 09 Dec 2009 17:06

Bennink wrote:Autoweek heeft ook de afbeeldingen bekeken en zag een verbruik staan: 1 op 25 en 1 op 22.5, dat is dus ongeveer even zuinig als de Insight, dus goed voor 14%?

Op het plaatje staat er boven 10.15 mode en de Insight heeft een verbruik van 1 op 30 in die test dus CR-Z zou dan 20% minder zuinig zijn in deze test. Ik weet niet hoe de bijtelling werkt maar waarschijnlijk zal het +20% CO2 uitstoot zijn. Eerder zei Honda dat het verbruik rond 1 op 27.5 km/l zou komen. Lijkt erop dat ze dat niet gehaald hebben.
Luc

Postby Luc » 09 Dec 2009 17:27

Tim wrote:Voor de Insight is ook 12,4 seconden opgegeven terwijl het onder de 11 seconden te doen is met een volle accu.
Volgens mij testen ze met een halfvolle accu. Dus onder de 9 seconden moet te doen zijn.
Als de accu van de Insight leeg is, is ie merkbaar trager. Dan gaat het eerder richting de 13 seconden van 0 tot 100.

Ik kan niet wachten om een proefrit te doen. Al kan ik mijn vrouw waarschijnlijk nooit overtuigen om de Insight in te ruilen ;).

Ter vergelijking heeft de Japanse Insight 10.8 sec nodig tot 100km/h. Dus 1.1 sec sneller met een verbruik van +20%. Althans op papier. Met brake-torque start zal hij wel rond 9 sec moeten kunnen halen.

De Insight is op het moment geen success in de VS (1/5 minder verkocht dan verwacht) en ik weet niet of de CR-Z daar veel verandering in zal brengen. Ik heb meer verwachtingen van de aangekondige Acura RL Hybrid (2012).
Luc

Postby Bennink » 10 Dec 2009 10:47

Uit diezelfde brochure ook plaatjes van Mugen. Dank aan VTEC.net dus.

Plaatje via Autoweek:

Image
Bennink
Administrator

Postby Luc » 10 Dec 2009 17:24

Ik zie nu dat de 22.5l/km is voor de 6MT en de 25l/km is voor de CVT. Voor een kleine hybrid is dat geen echt goede prestatie vooral als de CR-Z ook niet veel sneller is dan de Insight.

Ik weet niet hoe de bijtelling precies werkt en ook nog niet zeker wat het ECE verbruik zal worden maar lijkt erop dat de CR-Z rond 20%-33% minder zuinig zal zijn.
Luc

Postby Luc » 10 Dec 2009 18:31

Hier zijn trouwens de opties vermeld in de Japanse brochure:

- Audio system (standard)
- Side & curtain airbags (standard)
- HDD Navigation System with 180º rear wide backup camera + ETC + Digital TV
- HID’s, front fog lights, automatic lights
- 16” Alloys
- Comfort view package (heated mirrors, ...)
- Smart Keyless entry
- Moonroof / skyroof (Panoramic roof?)
- Leather interior
Luc

Postby Bennink » 11 Dec 2009 07:34

En wéér een beetje extra informatie:

hnsxr wrote:Hi Jeff
I went to a Honda dealer after the job,and had a chance to see a brochure
which was same as leaked images.
I wish I could take that out to my house and scan images, but I couldn't.Sorry.
I looked for the information of its weight, but unfortunately there was nothing described, and no one knew about that.
As you can see the images, there are two grades,alpha and beta,and the differences between them are...

β(\2200,000~)
LED position light/shark finn antenna/door mirror winker/retractable key/dual horn/3 modes drive system/auto air conditioner/VSA/immobilizer/
security alarm/hill start assist(6MT)/paddle shift(CVT)/

α(\2500,000~)β+...
16" aluminium wheel/HID auto levering discharge headlight/fog light/smart entry/comfort view package/cruise control/leather steering shift knob/ high luminance interior panel(silver door grip and so on..)

options(maker option)
side airbag/side curtain airbag/sky roof(only for α)/real leather seat(only for α)

color variations
・premium white pearl
・storm silver metallic
・dark pewter metallic
・horizon turquoise pearl
・milano red
・brilliant orange metallic

By the way, japanese enthusiasts' reaction is same as TOV members.
Many of them are disappointed to know the power of CR-Z.
Some likes only its styling and they don't care about specs,
and I, a CR-X EF8 owner, am very disappointed...

but anyway, I'm looking forward to take a ride.

Maybe its fun.

If I get other information about CR-Z, I will let you know.
Thank you for reading my poor English(please forget about miss spelling...)
See you!

hnsxr

Dus iets meer info over de kleuren en over de uitrusting... hoewel uitrusting natuurlijk moelijk te vertrouwen is: elk land voert zijn eigen uitrustingniveau's. In elk geval is een glazen dak leverbaar (leuk!).
Bennink
Administrator

Postby wlunchi » 11 Dec 2009 12:59

Nog geen Championship white :(

Championship white is een kleur dat bestemd is voor Type-R modellen.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Luc » 11 Dec 2009 17:47

Bennink wrote:En wéér een beetje extra informatie:
,,,
Dus iets meer info over de kleuren en over de uitrusting... hoewel uitrusting natuurlijk moelijk te vertrouwen is: elk land voert zijn eigen uitrustingniveau's. In elk geval is een glazen dak leverbaar (leuk!).

Dat is bijna dezelfde info die we al zagen in de gescande foto's paar dagen terug. Foto met de kleuren stonden in de scan en opties ook (zie mijn vorige post). Alleen prijzen had ik nog niet gezien.
Vreemd is wat optie en wat standaard is voor de alpha/beta modellen. Als ik het goed 'lees' is navigate HDD standaard? De 180 graden backup camera is ook interessant. Het geschatte gewicht trouwens is ongeveer hetzelfde als de Insight.

Trouwens 1 kleur ontbreekt in die lijst:
Image
Luc

Postby Civicske » 15 Dec 2009 17:45

Hoop dat er ook een performance update komt van MUGEN 8-) 8-) 8-)
Civicske

Huidige auto: Honda Civic Type R

Next

Return to CR-Z Hybrid - Foto's & Video's