Dagje CRZ

Eigen ervaringen met het rijden, autotests en het verbruik van de CR-Z Hybrid.

Dagje CRZ

Postby goreme78 » 07 Nov 2010 12:54

Ik mocht bij de Bois een dagje de CRZ meenemen terwijl mijn Civic in onderhoud was.(zie 80000 beurt topic)

Positief:
- 3 standen ECO-NORMAAL-SPORT vond ik wel leuk. Als je van Eco naar Sport gaat voel je de power op de gaspedaal. Leuk speeltje :)
- Kleurtjes dashboard bij zuinig rijden. Ook allemaal speels maar verveelt denk ik na een tijdje
- Achteruitrijcamera...Ik had het eerst niet in de gaten maar bij de R gaat de navi over op achtercamera. Goed hulpmiddeltje
- Uiterlijk...veel mensen vinden het maar een vreemd verschijning maar ik vond m wel leuk uitzien.
- Heeft tenminste een actieradiusweergave wat ik in de Civic mis.
- Leuke "Audi"ledjes aan de voorkant

Negatief:
- Achterruit...je ziet werkelijk niks..ook tijdens het rijden..binnenspiegel is eigenlijk overbodig.
- Navigatie...vergeleken met mijn JVC KW NT-01 is het een dramatisch navisysteem.
- Bluetooth ... soms kwam er geen geluid uit..heb m na een tijdje uitgezet..slecht systeem
- Hoogglans...veel hoogglans , snel vies
- Achterzitjes ... ik ben 1.73 , zelfs achter mij kan niemand normaal zitten
- Geen middenarmsteun

Conclusie...ik vind hem eigenlijk te duur voor een weinig functioneel autotje en Toen ik in mn Civic zat met de automaat kwam de rust in de rijstijl weer terug want de CRZ met 6 bak ben je contstant aan het schakelen. Gemiddeld verbruik was 6,3/100 na 250km. Stad/snelweg mix..(zelfde rijstijl in de Civic zit ik rond de 5,8/100)
goreme78

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Return to CR-Z Hybrid - Verbruik en (rij)ervaringen