Nieuwe Jazz Hybrid

Alle discussie over de Jazz Hybrid.

Nieuwe Jazz Hybrid

Postby RedDevil » 19 Jul 2013 13:23

2011 HIH Elegance Image => Image over 131.484 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Re: Nieuwe Jazz Hybrid

Postby pquist » 20 Jul 2013 13:08

Inmiddels is in Engeland al een proefrit gemaakt met een prototype van de Jazz Hybrid. Uit het artikel kun je het volgende opmaken:
- het vermogen neemt fors toe naar 133 pk.
- het verbruik daalt eveneens aanzienlijk.
- bij het nieuwe model is vooral veel geïnvesteerd in de verbetering van de rij-eigenschappen.
- de binnenruimte is weer iets toegenomen.
- het interieur/dashboard is nog niet helemaal klaar, maar zal kwalitatief nog opgewaardeerd worden.
Voor het volledige artikel, zie:
http://www.autoexpress.co.uk/honda/jazz ... 014-review
pquist

Huidige auto: Lexus CT200H Business Line

Postby pquist » 25 Jul 2013 20:32

Inmiddels hebben ook een aantal Nederlandse autojournalisten met het prototype van de nieuwe Jazz Hybrid mogen rijden.
zie:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=22577
pquist

Postby RedDevil » 25 Jul 2013 21:31

Mmmm. Was toch echt een rechts stuur, en zinnen als 'Het design is niet ieders kopje thee' doen vermoeden dat het deze keer de vertaalcomputer is geweest die achter het stuur heeft mogen plaatsnemen?
Maar goed, als Honda de beloofde cijfers waar kan maken dan is de nieuwe Jazz Hybrid een enorme stap vooruit en hoeft niemand te treuren over het eventueel verdwijnen van de Insight.
Ik hoop alleen dat ie in het echt niet zo lelijk wordt als het prototype...!
Misschien past het nieuwe blok en bak wel in de Insight? ;)
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby pquist » 27 Jul 2013 20:12

RedDevil wrote:Mmmm. Was toch echt een rechts stuur, en zinnen als 'Het design is niet ieders kopje thee' doen vermoeden dat het deze keer de vertaalcomputer is geweest die achter het stuur heeft mogen plaatsnemen?
Maar goed, als Honda de beloofde cijfers waar kan maken dan is de nieuwe Jazz Hybrid een enorme stap vooruit en hoeft niemand te treuren over het eventueel verdwijnen van de Insight.
Ik hoop alleen dat ie in het echt niet zo lelijk wordt als het prototype...!
Misschien past het nieuwe blok en bak wel in de Insight? ;)

De huidige Insight is gebouwd op hetzelfde platform als de huidige Jazz. Een nieuwe Insight zou dan op hetzelfde platform als de nieuwe Jazz gebouwd moeten worden. Het nieuwe blok en de nieuwe bak in het oude platform inpassen lijkt mij productietechnisch niet rendabel. Het nieuwe model de Urban SUV wordt ook op het nieuwe platform gebouwd. Als je het design van de nieuwe Jazz niet mooi vindt, is de Urban SUV misschien een goed alternatief, al zal die wel een stukje duurder worden dan de Jazz. Trouwens ook de Civic met de nieuwe 1.6 diesel is nog een goed alternatief in eigen huis.
pquist

Postby pquist » 09 Sep 2013 20:13

Om een indruk te krijgen van het interieur van de nieuwe Jazz Hybrid zie onderstaande filmpje. Je ziet dan het nieuwe dashboard tijdens een proefrit. Wat opvalt is de eenvoudige rechte lijnen in het midden en de grote ronde snelheidsmeter. Persoonlijk vindt ik het er goed uitzien, maar dat is ieder z'n smaak. De versnellingshendel ziet er wel heel anders uit dan in de huidige Jazz. Apart is de manier waarop de bestuurder het stuur vasthoudt in het filmpje, niet zo veilig lijkt mij.

https://www.youtube.com/watch?v=KK_udl82Mhc
pquist

Postby MyHCH » 09 Apr 2014 15:01

Op de officiële Honda website kun je inmiddels nuttige informatie over de nieuwe Jazz vinden: world.honda.com.
Volgens de Japanse opgave doet de Jazz Hybrid 1 op 36,4. De normale 1.3 met ongeveer 100 pk komt op 1 op 26 en de nieuwe 1.5 met 130 pk 1 op 21. Dat is toch een heel verschil met het huidige model! Interessant trouwens om te zien hoe motor, elektromotor en versnellingsbak geïntegreerd zijn.

Overigens hoop ik erop dat het Europese model iets mooier wordt: de volgende foto heb ik gevonden:
Image
Hoe die andere lijnen op de flanken er ineens een heel andere auto van maken :D . Even duimen...
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby RedDevil » 09 Apr 2014 19:57

Dat lijkt haast wel een verhoogde en ingekorte Insight!
Plak er een wat langer kontje aan en dan...
Image
RedDevil

Postby pquist » 11 Apr 2014 21:18

Inmiddels is de nieuwe Jazz/Fit ook in de USA en Canada geïntroduceerd. Voor Noord-Amerikaanse markt wordt dit model in een nieuwe fabriek in Mexico geproduceerd. Uiterlijk zitten er verschillen in het Noord-Amerikaanse model en Japanse/Aziatische model. De voorbumper van het Amerikaanse model is wat forser en er zit een knikje in waar het er wat stoerder uitziet. Een hybride-uitvoering wordt er vooralsnog niet uitgebracht in Noord-Amerika. De 1.5 motor van 130 pk is de enige motoruitvoering met CVT of handgeschakelde bak. Onderstaand filmpje geeft een goede indruk van de Canadese uitvoering:
https://www.youtube.com/watch?v=hnDh8thoPCE

Er zit ook een verschil in de Canadese en USA-uitvoering; het bedieningspaneel voor de ventilatie heeft in de USA gewoon draaiknoppen, in Canada een touchscreen-paneeltje. Onderstaand een review van de USA-uitvoering:
https://www.youtube.com/watch?v=zgLA14KavtM

Het lijkt erop dat de nieuwe Jazz niet eerder dan in 2015 op de Nederlandse markt komt. Dit heeft als voordeel dat de kinderziekten er dan uit zijn. Die zijn op dit moment met de hybride-uitvoering in Japan door softwareproblemen met de nieuwe versnellingsbak.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/honda/22299842/__Software-problemen_transmissie_Honda_Fit_Hybrid_en_Vezel_Hybrid_houden_aan__.html
pquist

Postby pquist » 16 Oct 2014 20:19

De nieuwe Jazz Hybrid komt pas in 2016 naar Nederland. In 2015 wordt begonnen met een 1.3 benzine en 1.6 dieselmotor. Ik vraag me af of het handig is om zowel een diesel als een hybrid te leveren voor het model; lijkt mij toch wel interne concurrentie. In het bijgaand bericht staat dat de huidige hybrid tot 2016 leverbaar blijft. Volgens mij is de productie gestopt omdat de nieuwe hybrid al van 2013 leverbaar is in Japan. Het lijkt me toch sterk dat je dan nog een productielijn openhoudt voor het oude model?

http://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/oktober/37292-nieuwe-honda-jazz-hybrid-komt-in-2016
pquist

Postby limegreen » 23 Nov 2015 14:15

Hallo.
Ik was in de verwachting - zoals gesuggereerd op diverse sites - dat de nieuwe Honda Jazz hybrid in 2016 hier op de markt zou komen.
Echter, ik heb van Honda vernomen dat de nieuwe hybrid de eerst komende jaren hier niet geleverd gaat worden.
Op deze mededeling " helaas" een Honda Jazz elegance cvt gekocht: wordt geleverd maart/april.
limegreen

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance 2011

Postby EcoDriver » 23 Nov 2015 14:25

Schitterend. Welke kleur? En ben benieuwd naar jouw rijervaringen tzt.

Johan
Image
103.000 km in 8,5 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver reed een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic) en rijdt nu in een Kia Niro 2018 (Aurora Black).

Postby RedDevil » 23 Nov 2015 15:53

EcoDriver wrote:Schitterend. Welke kleur? En ben benieuwd naar jouw rijervaringen tzt.

Johan

Welke kleur? Meen je dat serieus? ;)

Mijn vader heeft ook een HJH in limegreen. Ik vind het er erg goed uit zien.
Image
RedDevil

Postby limegreen » 23 Nov 2015 17:57

De kleur: tinted silver metallic.(met € 600 gratis accessoires)
Ben benieuwd, nooit in het echt gezien. Het gaat me eerlijk gezegd aan het hart hoor. De huidige hybrid jazz rijdt als een speer, nooit problemen gehad. Maar... na 5 jaar wilde ik wel weer iets (nieuw) anders.
Mocht de hybride weer te koop zijn, dan zien we wel weer verder.
limegreen

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance 2011

Postby RedDevil » 23 Nov 2015 21:15

Oh - ik snap 'm. Sorry Johan ;)

Ben benieuwd hoe hij je bevalt.
De Hybrid had problemen met de DSG bak dus die is vooralsnog alleen in Japan leverbaar. Jammer want hij zou spectaculair zuinig zijn.
Wie weet zorgt Dieselgate voor een stroomversnelling in de hybride markt dus wellicht komt her er toch nog van.
Image
RedDevil

Next

Return to Jazz Hybrid - Algemeen