Jazz Hybrid debuteert in Parijs

Alle discussie over de Jazz Hybrid.

Jazz Hybrid debuteert in Parijs

Postby Bennink » 25 Aug 2010 09:30

Vandaag komt er een persbericht, de foto's staan al online:

Image

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Jazz Hybrid debuteert in Parijs

Postby Bennink » 25 Aug 2010 10:08

En Honda stuurt een uurtje later het volgende persbericht:

chiphol-Rijk, 25 augustus 2010 – Honda heeft een swingende primeur tijdens de Autosalon van Parijs (2 t/m 17 oktober 2010). Daar presenteert het merk de Jazz Hybrid, de hybrideversie van de auto die vooral om zijn praktische karakter bekendstaat.

De Honda Jazz Hybrid is net als de Insight Hybrid voorzien van een 1,3-liter i-VTEC-motor, een CVT-transmissie en de beproefde IMA-elektromotor. De Jazz Hybrid kan daarmee op lagere snelheden volledig elektrisch aangedreven rijden. De toevoeging van de hybrideversie aan het Jazz-gamma betekent dat er straks voor het eerst een hybrideauto leverbaar is in het B-segment.

De Honda Jazz Hybrid is te herkennen aan zijn nieuwe koplampen met een blauwe ring rond de lichtunits, heldere achterlichten, een nieuwe grille, een opnieuw ontworpen achterbumper en een verchroomde sierstrip op de achterklep. Ook het interieur van de Jazz Hybrid is vernieuwd. Zo is het gehele dashboard van de auto donkerder van kleur, voor een sterker contrast met de blauwe verlichting van de instrumenten en de audio-installatie.

Het praktische karakter van de Jazz is uiteraard bewaard gebleven in de Hybrid-versie. Mede door unieke Honda-gimmicks – zoals de op slimme wijze (60:40) omklapbare en zelfs helemaal wegklapbare Magic Seats achterin en de centraal onder de voorstoelen geplaatste brandstoftank – is de binnenruimte veelzijdig en optimaal te benutten. Die praktische bruikbaarheid van de Jazz is natuurlijk ook het gevolg van zijn hoogte. Maar ondanks dat de Jazz hoger is dan de Insight, laat de Jazz Hybrid vergelijkbaar lage verbruiks- en emissiecijfers noteren.

Beproefde techniek

De verkopen van de Honda Jazz Hybrid starten in Europa vanaf begin 2011. De prijs en de specificaties van de nieuwkomer worden later bekendgemaakt. De Jazz Hybrid profiteert van de tientallen jaren ervaring die Honda heeft met slimme hybridetechniek. Inmiddels zijn zo’n half miljoen Honda’s met hybrideaandrijving verkocht. De voordelen van hybrideaandrijving zijn dan ook groot: lage emissies en een laag gemiddeld brandstofverbruik. Wat in veel landen, waaronder Nederland, fiscale voordelen oplevert.

Honda toont in Parijs modellen als de hybride CR-Z en de Accord, maar ook een speciale versie van de Civic, de Insight voor modeljaar 2011 en de VFR1200F, een motorfiets met een state of the art V4-motor. Tevens is de Honda PCX te bewonderen, een stijlvolle scooter met geringe emissies dankzij zijn 125 cm3-motor met Honda’s idle-stop-systeem.
Bennink
Administrator

Postby Bennink » 25 Aug 2010 10:08

Ik zie een zwart dak... zonnepanelen? :roll:
Bennink
Administrator

Postby MyHCH » 25 Aug 2010 10:49

Eindelijk een groene auto die ook in het groen leverbaar wordt! Persoonlijk vind ik de 'insight-achtige' mistlampjes niet zo mooi, maar verder is het helemaal goed. Ben benieuwd naar de specificaties (dit moet ook meteen de allersnelste Jazz worden), al had ik gehoopt op een 1 liter 3-cilinder net zoals de allereerste Insight.
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Luc » 25 Aug 2010 16:05

Specificaties zijn vrijwel identiek aan Insight. Verbruik is in ieder geval hetzelfde dus ik verwacht niet dat Jazz veel sneller is. Behalve lagere prijs, pano roof en wat meer bagageruimte zie ik niet veel nieuws. Grote nieuws misschien wel voor Europa dat Jazz Hybrid toch naar Europe komt volgend jaar.

Interieur / verbruik:

Image
Image
Luc

Huidige auto: Acura

Postby iets » 26 Aug 2010 02:00

Yes! Kom maar op met die auto :) Hier ook nog in t Engels iets over de prijs... maarja, in ponden http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html Zo te zien niet echt heel ver onder de Insight-instapprijs... jammer.
iets

Huidige auto: Mitsubushi Colt Cleartec

Postby MyHCH » 26 Aug 2010 07:22

In die Japanse folder staat 30,0 km/l. Dat zal in Europa wel anders zijn (qua testcyclus), maar het belooft dus erg veel zuinigigheid!
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Postby Luc » 27 Aug 2010 02:05

30km/l is exact hetzelfde verbruik als de Insight in Japan (volgens Japanse 10.15 verbruikstest). Japanse testverbruik cijfers zijn traditioneel optimistisch:-).

Het prijsverschil in Japan is rond 2500 Euro maar je weet nooit hoe de prijzen uitpakken in Europa. Kan me voorstellen dat dat minder groot is want in NL met de BPM vrijstelling zullen ze wel niet het hybride model onder de niet-hybride Jazz willen prijzen.
Luc

Postby BlueHCH » 27 Aug 2010 08:13

De Jazz heeft naar mijn idee nooit dezelfde gunstige stroomlijn als de insight. Hogere cw-waarde, groter frontaal oppervlak. Dat is slecht nieuws voor de verbruikscijfers op de buitenweg/snelweg.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby wlunchi » 27 Aug 2010 08:15

BlueHCH wrote:De Jazz heeft naar mijn idee nooit dezelfde gunstige stroomlijn als de insight. Hogere cw-waarde, groter frontaal oppervlak. Dat is slecht nieuws voor de verbruikscijfers op de buitenweg/snelweg.

En de achterkant heeft een grotere verticale oppervlakte, waardoor hij meer "drag" ~ cw-waarde heeft.
cw-waarde wordt natuurlijk bepaald door al deze dingen :)
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby iets » 19 Sep 2010 03:06

BlueHCH wrote:De Jazz heeft naar mijn idee nooit dezelfde gunstige stroomlijn als de insight. Hogere cw-waarde, groter frontaal oppervlak. Dat is slecht nieuws voor de verbruikscijfers op de buitenweg/snelweg.

Natuurlijk is hij niet zo gestroomlijnd, maar het is dan ook vooral bedoeld als gezinsauto, voor ouders met 2,1 kind en een fikse hond achterin :-) (mijn zoon die op weg is om 2 meter te worden, zou in de Insight niet achterin kunnen zitten, en de hond in de koffferbak niet rechtop). Zo heeft elk nadeel ze voordeel en bovendien, ze zijn toch nooit zo zuinig als beweerd wordt, geen enkele van die nieuwe auto's. De insight is mooi strak voor jongelui met hooguit kleine kindertjes, maar grote tieners kan je er dus niet in kwijt. Ieder zijn ding.... ik kan in ieder geval niet wachten tot hij er is! :)
iets

Postby Luc » 27 Sep 2010 17:45

Nieuwe officieele info van Honda over het verbruik: verbruik zal hetzelfde zijn als de Insight (4.4l/100km ECE) maar iets meer CO2: 104g/km (Insight 101g/km). Volgens Honda komt dat door de grotere en flexibelere vorm van de Jazz:-).

De 'magic seat' blijft ook in de Hybrid versie. Verkoop in Europa zou vroeg 2011 zijn.
Luc

Postby Ebbe » 01 Oct 2010 15:57

Bij deze een link naar onze website met meer fotos van de nieuw Jazz Hybrid.

http://www.vannieuwkerk.nl/nieuws%20en% ... =87&pid=50

Gr, Martin
Automotive-centre van Nieuwkerk
Alphen a/d Rijn Amsterdam Hilversum Mijdrecht
Ebbe

Huidige auto: Honda Jazz Hybrid Elegance Fresh Lime!

Postby iets » 05 Oct 2010 01:03

iets

Postby Bennink » 07 Oct 2010 21:16

Ik pak nu ff wat spul in en vertrek morgenvroeg naar Parijs. Hopelijk heb ik morgenavond al wat foto's klaar om hier te plaatsen ;-) Natuurlijk is de Jazz 1 van de auto's die ik uitgebreid ga bekijken.
Bennink
Administrator

Next

Return to Jazz Hybrid - Algemeen