Toyota Auris Hybrid

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Toyota Auris Hybrid

Postby Bennink » 25 Jun 2009 08:17

Autoweek weet te melden dat er een Auris Hybrid komt, die als concurrent voor de Insight op de markt wordt gezet.

Artikel op Autoweek

Toyota Auris hybride: schoner dan een Prius

Toyota toont dit najaar de Auris hybride. Die stoot nóg minder CO2 uit dan een Prius.

In de herfst is het de beurt aan een hybride-versie van de Toyota Auris. Hij wordt voor het eerst getoond op de autobeurs in Frankfurt en de bouw is in de reguliere Auris-fabriek in Groot-Brittannië. Toyota zet ‘m in tegen de Honda Insight, die kleiner en wat goedkoper is dan een Prius. De hybride Auris belooft nog schoner te worden dan de Prius, die met een CO2-uitstoot van 87 gram per kilometer tot de winnaars van het groene avontuur hoort. De Auris leent de aandrijflijn van de nieuwe Prius met een benzinemotor van 98 pk en een elektromotor die een equivalent levert van 80 pk. Doordat de auto wat compacter is, zijn betere milieuprestaties mogelijk. Na de komst van de Auris is het de beurt aan een hybride RAV4. Met die nieuwe modellen moet het gaan lukken om de hybride-verkoop bij Toyota naar een miljoen stuks per jaar te stuwen.

Ik ben erg benieuwd naar de Auris Hybrid :-) Jammer alleen dat de prestaties dan weer boven de Insight zullen komen te liggen, want een kleinere auto met Prius techniek is natuurlijk wel lekker!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Toyota Auris Hybrid

Postby Bennink » 25 Jun 2009 08:27

Oh ja: wel vreemd trouwens dat Toyota dan kiest voor de Auris (formaat Golf) en niet voor de Yaris (formaat Polo), aangezien de concurrent (= Insight) is gebaseerdop de Jazz (formaat Polo). Als ze dus de Auris voor dezelfde prijs kunnen aanbieden als de Insight, heeft Honda een probleem, omdat je dan bij Toyota meer ruimte hebt... ben benieuwd
Bennink
Administrator

Postby BlueHCH » 25 Jun 2009 09:20

Uitdaging hoor: de Auris is nou niet echt het grootste stroomlijnwonder... Op de snelweg kon dat wel eens gaan tegenvallen qua verbruik...
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Keanni498 » 25 Jun 2009 17:45

In welk segment worden de meeste auto's verkocht..........?
Gaten vullen tussen Toyota en Lexus.......?
Image
Keanni498

Huidige auto: HCHII

Postby barend_berg » 29 Jun 2009 13:23

In het artikel staat ook dat ze werken aan een hybride RAV4 dat zou wel interessant worden als deze in de 14% klasse gaat vallen.
barend_berg

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Luc » 30 Jun 2009 23:45

RAV4 is volgens mij een gerucht omdat Toyota enige tijd geleden zei dat er een grote vraag zou zijn in China/India voor een mogelijke RAV4 Hybrid. En dat is het enige wat ik van Toyota officieel gehoord over een suv hybrid. De Auris Hybrid was wel paar maanden terug bevestigd door Toyota (hoewel ze zeiden toen Yaris Hybrid grootte zou komen).
Luc

Huidige auto: Acura

Postby Bennink » 01 Sep 2009 14:38

Bennink
Administrator

Postby dennisregoort » 01 Sep 2009 18:27

barend_berg wrote:In het artikel staat ook dat ze werken aan een hybride RAV4 dat zou wel interessant worden als deze in de 14% klasse gaat vallen.

Dat lijkt in iedergeval een beetje op een Landrover he Barend.
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby RalfG » 02 Sep 2009 07:04

Bennink wrote:Oh ja: wel vreemd trouwens dat Toyota dan kiest voor de Auris (formaat Golf) en niet voor de Yaris (formaat Polo), aangezien de concurrent (= Insight) is gebaseerdop de Jazz (formaat Polo). Als ze dus de Auris voor dezelfde prijs kunnen aanbieden als de Insight, heeft Honda een probleem, omdat je dan bij Toyota meer ruimte hebt... ben benieuwd

Mijn vorige auto was een Corolla hatch. De AURIS is hiervan de opvolger want de Corolla is alleen als sedan en combi verder gegaan. Dus ik mag de ruimte van mijn Corolla vergelijken met die van de Auris. Ik kan je wel vertellen dat de Insight ruimer is dan de Corolla en ook ruimer dan een Auris, het onderstel mag dan van een Jazz afkomstig zijn de koets hoort toch echt in de Golf/Auris regio thuis. De Insight en de Auris zouden dus in Hybride uitvoering directe concurenten van elkaar zijn. We zullen zien wat de prijsstelling wordt om te kijken hoe of wat.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby Bennink » 02 Sep 2009 07:39

Dat ben ik niet helemaal met je eens, want de Civic is de concurrent voor de Auris (en dus formaatje Golf). De Yaris is in mijn ogen nog steeds dezelfde klasse als de Jazz (en dus formaatje Polo).
Bennink
Administrator

Postby RalfG » 02 Sep 2009 10:11

Bennink wrote:Dat ben ik niet helemaal met je eens, want de Civic is de concurrent voor de Auris (en dus formaatje Golf). De Yaris is in mijn ogen nog steeds dezelfde klasse als de Jazz (en dus formaatje Polo).

Dat ben ik helemaal met je eens, ik denk echter dat je de Civic Hybrid met een Jetta moet vergelijken (boven de Golf gepositioneerd) en de Insight met de Golf klasse ook al is het onderstel van de Jazz. Als je de Insight met de Jazz Yaris gaat vergelijken wint de Insight het op ruimte want hij is nou eenmaal hoger gepositioneerd. De Prius zoekt het zelfs nog een trapje hoger. Althans zo denk ik er over. Voor mijn gevoel ben ik namelijk in dezelfde klasse gebleven we kunnen er de Grande Punto ook bij halen dan denk ik dat jij een halve klasse gestegen bent. De Punto was gelijk met de Yaris/Jazz en de Grande Punto net geen Golf/Civic (benzine)/Auris. En de Insight zit zeker wel in deze klasse, qua maat en prijsklasse.
Image
Image
RalfG

Postby Bennink » 02 Sep 2009 10:31

Ja, daar heb je wel een punt, met halve klassen heb ik geen rekening gehouden ;-) De leasemaatschappijen houden strikte klassen aan, zo vallen zowel de Panda als de Grande Punto in hetzelfde segment (B?).
Bennink
Administrator

Postby RalfG » 02 Sep 2009 15:07

In welke klasse zit de Insight volgens de lease? en de HCH en Prius?
Image
Image
RalfG

Postby RalfG » 24 Jan 2010 20:30

http://www.groenopweg.nl/autonieuws/134 ... l-in-maart

De tekst spreeekt voor zich. Altijd goed dat er concurentie is.
Image
Image
RalfG

Toyota Auris Hybrid

Postby uglymuddah » 03 Mar 2010 20:05

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13747/Nu-alles-over-Toyota-Full-Hybrid-Auris

Zuiniger dan de Prius, dezelfde performance. Dit is een mooie auto!
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Next

Return to De concurrentie