Toyota Auris Hybrid

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Re: Toyota Auris Hybrid

Postby Bennink » 04 Mar 2010 07:10

Mooie wagen, absoluut, maar waar heb je gelezen dat 'ie zuiniger is dan de Prius? 89gram is hetzelfde als de PIII toch?
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Bennink » 08 Mar 2010 11:59

Autoweek wrote:De Full Hybrid Auris kost minimaal 22.990 euro. Deze beschikt over de Aspiration-aankleding. Standaard heeft –ie onder meer automatische airco, cruise control en ESP. De Full Hybrid Auris is altijd een vijfdeurs. Net als de Prius is de Full Hybrid voorzien van een CVT. De hele aandrijflijn van de Auris komt overeen met die van de Prius.
Verder is de Full Hybrid Auris er ook nog als Dynamic (24.900 euro) en als Executive (26.900 euro)
Als Dynamic staat hij op 17 inch lichtmetaal en zit er een cameradisplay in de binnenspiegel om het parkeren te vergemakkelijken. De Executive voegt daar onder meer Alcantara-bekleding, Bluetooth en een uitgebreid navigatiesysteem aan toe.

De prijzen bekend. Vanaf 22.990 dus. Daarmee is de instapper even duur als het topmodel van de Insight.
Bennink
Administrator

Postby Mugello » 08 Feb 2011 17:05

Na 4 maanden trouwe dienst maakt mijn Civic ruimte voor een vervanger. Wil iets compacter en goedkoper gaan rijden. Tegelijkertijd ben ik opzoek naar een auto die de mogelijkheid biedt de achterbanken neer te klappen, meer vermogen biedt en kwa uitrusting - als het even kan - meer te bieden heeft dan de Civic Hybrid Elegance. Na veel afwegen en zoeken ben ik gevallen voor de Auris Full Hybrid Dynamic, Pearl White van Toyota. De Civic wordt overgenomen door een collega.

Image

De wagen is inmiddels in bestelling en wordt (afhankelijk van wanneer het kenteken binnen is) komende vrijdag of uiterlijk maandag afgeleverd.
2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)
Mugello

Huidige auto: 2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)

Postby wlunchi » 09 Feb 2011 15:39

Ik ben vorige week langs geweest bij verschillende dealers van verschillende merken en wat me bij de Auris Full Hybrid opviel was dat de kofferbak bijna (als niet meer) net zo onpraktisch is dan die van de HCH.
De Accupack loopt voor de helft van de diepte van de kofferbak omhoog (ongeveer 20cm) waardoor je moeilijk grote spullen in de kofferbak mee kunt nemen.
Image
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Mugello » 09 Feb 2011 15:51

Klopt inderdaad, dat is ook wat mij betreft hét grote nadeel van de Auris. De kofferbak ruimte is erg beperkt door het battery pack.

De Auris biedt echter - in tegenstelling tot de Civic - een (kleine) opbergruimte onder de (optionele) bodemplank voor bijvoorbeeld startkabels en andere meuk. De Civic heeft daar een reservewiel liggen.

Daarnaast biedt de Auris - in tegenstelling tot de Civic - de mogelijkheid om de achterbanken neer te klappen, waardoor voor mij persoonlijk het probleem is opgelost, mocht het zich voordoen (gebruik de achterbanken namelijk nooit, want zit hooguit met 1 mede passagier in de auto).

Als de Auris de mogelijkheid niet had geboden om de achterbanken neer te klappen, dan was mijn keuze waarschijnlijk niet op de Auris zijn gevallen.
Mugello

Postby Mugello » 11 Feb 2011 05:40

Weet iemand trouwens waar je de gebruikers handleiding van de Toyota Auris HSD kunt downloaden?

Gelukkig biedt deze site die (dikke) owner's manual van de Civic Hybrid aan in PDF vorm.

Ik heb gisteren de hele avond op internet zitten speuren naar de owner's manual van de Auris HSD, maar is echt nergens te vinden. Alleen maar sites die claimen het bestand te hebben, vervolgens 100 keer worden doorgelinkt en een hoop reclame, maar een handleiding in PDF, no way.

Als iemand mij kan vertellen waar ik dit document zou kunnen vinden op internet, dan zou ik daar echt ontzettend mee geholpen zijn.
Mugello

Postby Bennink » 11 Feb 2011 07:48

Hee, je zit op het verkeerde forum met je vraag :roll:

Maar goed, ik ben de vervelendste niet ;-)

Handleiding Auris
Handleiding navigatie Auris

Met dank aan thewizard en de website van John. Zeg maar de Honda Hybrid Club van Toyota :D Maar dan iets langer online dan deze club.
Bennink
Administrator

Postby Mugello » 11 Feb 2011 20:22

Super!
Mugello

Previous

Return to De concurrentie