Het grote Toyo Prius III topic

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Re: Het grote Toyo Prius III topic

Postby Bennink » 09 Feb 2010 07:31

Er zijn een hoop automerken die met zulke dingen wachten tot de auto bij de dealer staat. Heb ik met de Fiat ook 1 of 2 keer gehad. Maar dan hoor je er ook echt niks van, tenzij je ernaar vraagt.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby uglymuddah » 09 Feb 2010 10:02

Men is eruit. De pre januari Prii 3 worden binnengeroepen voor de update.
http://blog.toyota.nl/updates/toyota-roept-prius-iii-terug-voor-software-update-abs/
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby Hondahok » 09 Mar 2010 08:13

Het gaat echt niet goed met het andere merk :cry:

http://www.nu.nl/algemeen/2201139/toyot ... ornie.html
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby uglymuddah » 09 Mar 2010 10:03

Vadsige amerikanen die met hun "Mcdrek"pens vastzitten aan het cc pookje of bewuste acties van GM om Toyota van plek 1 in de wereld af te krijgen?

http://www.nu.nl/economie/2197327/gm-ziet-leverancier-toyota-als-schuldige-van-terugroepactie.html

Herinner je je het verhaal van de mede uitvinder van Apple even, die het gek vind dat als hij bergop maximale kracht gebruikt en alsnog 10 keer zijn CC een tik geeft om te versnellen, schrikt als hij boven aan de berg ineens van 120 naar 150 versnelt. Dat was volgens hem ook een runaway Prius. Er is ze alles aan gelegen om op dit moment hun eigen shit te verbloemen en stevig met het vingertje naar anderen te wijzen.
Quid Agis, Medici?

uglymuddah

TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby matrox » 09 Mar 2010 14:09

http://www.cnn.com/2010/US/03/08/california.runaway.prius/index.html?hpt=T1

Denk toch niet dat je de schuld alleen bij ' domme' gebruikers kunt leggen. Er zit iets goed mis met dat ding, maar dat het uitsluitend pedaal achter een vloermat gaat, gelooft inmiddels niemand meer. De diverse verhalen over plotse versnellingen doen me toch sterk vermoeden dat er iets softwarematig fout zit.

Maar het duurt allemaal veel te lang voordat de definitieve oplossing boven water is. Het zou best eens het einde van voor de prius in de VS kunnen betekenen.

Speelt dit eigenlijk alleen in de VS? Heb hier nog niets gehoord over vreemde capriolen van de prius waarbij hij er op eigen houtje vandoor ging.
Image
matrox

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Postby Hondahok » 09 Mar 2010 16:38

Vrienden in dit geval gaat het zelfs om een wagen die al geupdate was. Dus zelfs na de terugroepactie is de fout er niet uitgehaald. :oops:
Image
Image
Hondahok

Postby uglymuddah » 09 Mar 2010 19:52

Dag Hondahok, het gaat om een Prius 2. Niet zomaar wat roepen, er wordt al heel wat onzin de wereld in geholpen, je helpt niet echt mee.

Even nog deze: http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/artikel_125562.z24/Bewijs_tegen_Toyota_vervalst.html
Quid Agis, Medici?

uglymuddah

TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby Hondahok » 10 Mar 2010 08:10

uglymuddah wrote:Dag Hondahok, het gaat om een Prius 2. Niet zomaar wat roepen, er wordt al heel wat onzin de wereld in geholpen, je helpt niet echt mee.

Even nog deze: http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/artikel_125562.z24/Bewijs_tegen_Toyota_vervalst.html

Even voor de goede orde, ik geniet hier beslist niet van. Ik heb voor mijn Honda Toyota gereden en vond het een degelijke auto. Ik had alleen geen emotie met de auto. Ik vind het juist heel erg wat er gebeurt want Honda en Toyota zijn de voorlopers op de Hybride markt en hebben daarvoor mijn respect gewonnen. Ik rijd geen P II of P III omdat ik gewoon te weinig terug kreeg bij Toyota en de P III ook nog eens een stuk duurder is. Maar nog maals ik wil het merk niets dan goeds toewensen, ik heb alleen het linkje willen doorgeven omdat ze in mijn ogen een echt probleem hebben en beslist niet om ze zwart te maken. Als je dat zo opgevat hebt mijn welgemeende excusses daarvoor.
Image
Image
Hondahok

Postby uglymuddah » 10 Mar 2010 09:05

Nou ik ben er niet boos om hoor ;) .
Het ging zich er mij om dat als je bijvoorbeeld de berichtgeving bij de NOS hoort, daar spreekt men over het vervangen van de pedalen :shock: als het over het veertje gaat dat voor de tegendruk in de rempedaal zorgt. Je zou verwachten dat men fatsoenlijk uitlegt wat er gaande is en niet zomaar iets roept wat erop lijkt. Zo kreeg ik gisteren van een langslopende collega te horen dat ik maar voorzichtig moest zijn met mijn Prius omdat die dingen vanzelf gas geven. De mensen horen wat en mouwen dat allemaal na.

In dit geval gaat het over een Prius 2 eigenaar, die dus niet voor een ABS update o.i.d. terughoeft (alleen Prius 3 van vóór januari 2010) en ook niet voor andere matten of veertjes in de gaspedaal in aanmerking komt. (Prius is fly by wire, gaspedaal is voor andere Toyo's)
Hij geeft in het interview aan dat hij naar zijn dealer was geweest en had gevraagd waarom hij niet terughoefde en door de garage onverrichterzake terug wordt gestuurd. Laat hem dan nou dit gebeuren, zegt hij ietwat verbolgen in zijn interview....

Even enkele feiten: Als je tijdens het vooruitrijden de schakelpook van de P2 of de P3 in de achteruit zet, in de N zelf zet of op de P-knop drukt dan gaat de auto vanzelf in de Neutral. Mocht er iets vasthangen dan versnelt de auto niet meer. 3 seconden de Powerknop vasthouden schakelt de auto uit en kun je rekening houdend met de zwaardere besturing (geen electrische bekrachtiging meer) de auto uit laten rollen. Er is door Priusforumleden met een P2 uitgeprobeerd wat er gebeurd als je volgas geeft en dan de rem gebruikt. Wat die amerikanen gebeurt is niet te reproduceren. Alles wat ze die potentiele amerikaanse klanten zijn aan het voeren is "don't buy Toyota, buy GM". Ik vind er een vies luchtje aanhangen en er komt her en der bewijsmateriaal dat er geknoeid wordt met auto's om dingen te laten gebeuren die anders niet gebeuren en dat is erg kwalijk!
Quid Agis, Medici?

uglymuddah

TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby matrox » 10 Mar 2010 12:25

uglymuddah wrote:
Ik vind er een vies luchtje aanhangen en er komt her en der bewijsmateriaal dat er geknoeid wordt met auto's om dingen te laten gebeuren die anders niet gebeuren en dat is erg kwalijk!

En daar hebben we alweer een conspiracy. Kun je dit ook onderbouwen?
Image
matrox

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Postby uglymuddah » 10 Mar 2010 17:03

:arrow:

Het zou natuurlijk gek zijn om zelf ook maar wat te roepen als ik aan anderen vraag om onderbouwde beweringen...
Quid Agis, Medici?

uglymuddah

TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby Bennink » 11 Mar 2010 06:51

En zo blijft het nog een tijdje doorgaan. Volgens mij gaan die Amerikanen nu alles aanhalen als er ook maar iets fout gaat aan een Toyota... Het kan toch haast niet dat je nooit over leest, maar nu ineens allerlei mensen dezelfde problemen hebben?

Trouwens, zitten op de PII de knoppen van de airco en de Cruise Control op het stuur?

Het zou straks twee kanten op kunnen gaan: Amerikenen kopen straks geen Toyota's meer (maar nog wel andere Japanse merken) óf er worden helemaal geen Japanners meer aangeschaft... in dat geval krijgt Honda ook nog een klap.
Bennink
Administrator

Postby uglymuddah » 11 Mar 2010 15:15

matrox wrote:
uglymuddah wrote:
Ik vind er een vies luchtje aanhangen en er komt her en der bewijsmateriaal dat er geknoeid wordt met auto's om dingen te laten gebeuren die anders niet gebeuren en dat is erg kwalijk!

En daar hebben we alweer een conspiracy. Kun je dit ook onderbouwen?

Journalisten zijn erachter gekomen dat James Sikes nogal wat schulden blijkt te hebben en daarmee begint zijn verhaal wel erg fishy te ruiken:

At least someone is practicing journalism...

Excerpt from article by 10News in San Diego investigating about Runaway Prius drive Jim Sikes:

"Runaway Prius Driver Faces Questions As Probe Begins" - http://www.10news.com/news/22804088/detail.html

"10News uncovered files from Sikes' 2008 Chapter 7 bankruptcy..."

"...According to his bankruptcy records, he [Jim Sikes] had a $700,000 debt. Additionally, his debts included two homes he was upside down to the tune of $240,000. He had credit card debt to deal with, including $12,000 owed to Bank of America, $38,000 owed to Citibank and $15,000 owed to Discover."

[url]Bron: http://www.10news.com/news/22804088/detail.html[/url]
Quid Agis, Medici?

uglymuddah

TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby Bennink » 12 Mar 2010 07:17

Interessant, Ugly :-D Ben erg benieuwd hoe dat gaat aflopen!
Bennink
Administrator

Postby Hondahok » 15 Mar 2010 08:08

Bennink wrote:Interessant, Ugly :-D Ben erg benieuwd hoe dat gaat aflopen!

Het lijkt erop dat er in ieder geval een kern van waarheid in zit.

http://www.nu.nl/economie/2204747/ameri ... t-hol.html
Image
Image
Hondahok

PreviousNext

Return to De concurrentie