Het grote Toyo Prius III topic

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Re: Het grote Toyo Prius III topic

Postby dennisregoort » 30 Aug 2009 18:52

wlunchi wrote:Makkelijker EV rijden dan bij de Honda's.

Jij doet ook niet erg je best om electrisch te rijden.
Ook was je mij zó weer voorbij op de A12...
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby wlunchi » 30 Aug 2009 22:15

dennisregoort wrote:
wlunchi wrote:Makkelijker EV rijden dan bij de Honda's.

Jij doet ook niet erg je best om electrisch te rijden.
Ook was je mij zó weer voorbij op de A12...

:twisted:

Nee wat ik bedoelde is dat je in de Prius 3, maar een knopje hoeft in te drukken en bij ons moet je tussen x km tot 48 km met je gaspedaal zitten spelen om EV te rijden.

@ offtopic: Gisteren inderdaad geen zuinig dagje gehad. het verbruik stond op 6.5 liter/100km toen ik thuis kwam. Ik had de teller gereset bij vertrek. Maar vandaag is ie al naar 6,2 gezakt.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby rpk » 01 Sep 2009 22:32

Bennink wrote:-Rijden: Een kennis van mij noemde het rijden 'wollig'. De PIII is ontzettend comfortabel, maar enige feeling ontbreekt, helaas.

Wollig? Bij lage snelheden in de binnenstad, het betere sluip- en kruipverkeer, stuurt het prima. Op de snelweg had ik niet het gevoel dat ik controle had op de auto. Een ander minpunt vind ik de drie standen van de auto, elektrisch, economisch en power. Als je wilt inhalen of invoegen op de snelweg, dan moet je de auto op standje power zetten om 'm 'n peper in zijn uitlaat te steken. Dit gezien tegen de achtergrond dat ik bijna twee jaar niet gereden had en ik 'n Chrysler 300 gewend was.

De volgende dag een proefrit gemaakt met de Civic. Dit was direct vertrouwd. Gas is gaan en sturen betekent dat de auto de draairichting van het stuur uit gaat. Lekker vertrouwd.
Image
rpk

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, Polished Metal

Postby Bennink » 04 Sep 2009 07:11

Check die shit: Prius III total-loss
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Rivanka » 04 Sep 2009 08:57

't Is nog zonde :o
Image

Image
Rivanka

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Alabaster Silver Metallic)

Postby RalfG » 04 Sep 2009 09:04

Moet best wel een klap geweest zijn als je ziet wat er binnen allemaal kapot is. Hoop dat alles goed is met de inzittenden, dat is het belangrijkste. Toch wordt ik niet vrolijk van al die scherpe delen die je ziet. :oops:
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby Bennink » 04 Sep 2009 09:19

De inzittenden hebben het overleeft. Schijnt dat er een wiel van een hijskraan van de ene weghelft naar de andere kant is gevlogen (1.5m hoog, 400kg) en alleen deze Prius heeft geraakt. Auto had nog maar 10.000 gelopen. Zelfs voor een Prius zonde ;-)
Bennink
Administrator

Toyota terugroepactie

Postby Bennink » 03 Feb 2010 08:17

Veel modellen van Toyota worden teruggeroepen, maar de Prius hoefde niet terug. Maar vanochtend verscheen het bericht dat de Prius misschien toch terug moet :roll:

NU.nl: Klachten over remmen Toyota Prius
Bennink
Administrator

Postby RalfG » 03 Feb 2010 08:34

Remproblemen bij de P III!!!

http://www.nu.nl/economie/2176103/klach ... prius.html

Het gaat niet goed bij de conculega
Image
Image
RalfG

Postby Bennink » 03 Feb 2010 08:50

Ik was eerder! Heb de posts even samengevoegd naar het Priustopic

Er is niet gezegd dat de remproblemen alleen bij de PIII plaatsvinden, het plaatje suggereert dat wel. Denk wel dat het betrekking heeft op de III.

Maar die problemen hebben vast te maken dat de accu vol is en de auto dus remt op de remschijven ipv de dynamo/accu.
Bennink
Administrator

Postby uglymuddah » 03 Feb 2010 11:29

Bennink wrote:Maar die problemen hebben vast te maken dat de accu vol is en de auto dus remt op de remschijven ipv de dynamo/accu.

Hopelijk heb je dat zelf bedacht en niet ergens gelezen... :shock:
Nee, het remprobleem ontstaat als je remmend over iets als een putdeksel gaat of zoals ik remmend met de linkerwielen over asfalt en rechts een bushalte van kinderkopjes. Ik wou iemand afzetten bij de bushalte en kwam zachtjes afremmend aan. Toen ik rechtsvoor op de kinderkopjes aankwam voelde ik heel even de auto minder vertragen. Het stabiliteits- en tractioncontrole systeem (VSC en TRC ) grijpen schijnbaar te heftig in. De oneffenheden geven een signaal (doorslippen) VSC en TRC springen bij, rem los-rem vast, waardoor je heel even doorschiet en dan wel weer normaal remt. Het is niet dat je de controle verliest maar het is wel verrassend en vervelend.

Toyota heeft na veel aandringen wat betreft het gaspedaal probleem van de andere type Toyota's eindelijk wereldwijd een terugroepactie gedaan (al ras gevolgd door Citroën en Peugeot die bij dezelfde onderdelenboer shoppen). Dat heeft m.i. veel te lang geduurd want de problemen waren al langer bekend. Het remprobleem van de Prius is onder de aandacht van Toyota en zal gezien de boete die ze boven het hoofd hangt van hun te trage actie op het gaspedaal waarschijnlijk sneller effect geven.

Los daarvan schijnt er nu ook al een meneer (Apple mede oprichter Steve Wozniak) verteld te hebben dat hij met de CC ook een op hol geslagen gaspedaal heeft ondervonden met de Prius 3. Daarvan denk ik dat hij het ACC bedoeld, een adaptief systeem dat je kunt instellen op de afstand tot de voorganger. De auto vertraagd en versneld zelf om de ingestelde afstand hetzelfde te houden. Geheel anders dan het mechanische probleem wat de andere types ondervinden. Deze vent lijkt me rijk genoeg om het duurste type met alle opties te kopen en zal wel het equivalent van de Executive hier hebben. En die is uitgerust met ACC. Natuurlijk koren op de molen van iedereen die nieuws wil brengen.

het artikel: http://news.cnet.com/8301-13924_3-10445564-64.html?tag=newsLatestHeadlinesArea.0
This new model has an accelerator that goes wild, but only under certain conditions of cruise control. And I can repeat it over and over and over again--safely.
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby uglymuddah » 03 Feb 2010 12:33

uglymuddah wrote:
het artikel: http://news.cnet.com/8301-13924_3-10445564-64.html?tag=newsLatestHeadlinesArea.0
This new model has an accelerator that goes wild, but only under certain conditions of cruise control. And I can repeat it over and over and over again--safely.

Hier wat Wozniak daadwerkelijk bericht in een forum en zijn op hol geslagen Prius....
http://tech.slashdot.org/comments.pl?sid=1430048&cid=29973870
Als je bekijkt wat hij zelf schrijft en het verhaal van de man met de pickup die erop inhaakt dan is het inderdaad als je auto al maximaal power vraagt (wind tegen of bergop) en je tikt de hendel van de CC om meer snelheid je die in eerste instantie niet krijgt. Even later als de wind wegvalt of je boven aan de berg bent gaat de auto ervandoor! Oplossing CC-hendel omlaag tikken voor minder snelheid of naar je toe trekken om de ingestelde snelheid te cancellen.

Dus geen probleem maar gewoon stommiteit en reproduceerbaar voor iedereen met elk willekeurig merk auto met CC erin.
:evil:

Wat een banaan! :evil:
Quid Agis, Medici?

uglymuddah

TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby RalfG » 05 Feb 2010 11:26

Er blijkt toch "iets" aan de hand te zijn er zit een terugroepactie aan te komen.

Dat doen ze niet voor niets, ik vind dat best wel jammer.
Image
Image
RalfG

Postby uglymuddah » 05 Feb 2010 12:23

Er komt een update voor de software van de Brake-ECU . In de US en Japan worden 270.000 auto's hiervoor teruggeroepen. Europa zal hopelijk spoedig volgen. De P3 geleverd vanaf jan 2010 zijn reeds met deze updat uitgevoerd. (m.a.w. men wist hier volgens mij reeds van!) :shock:
Quid Agis, Medici?

uglymuddah

TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Postby RalfG » 05 Feb 2010 12:56

Als dat zo is dan is dat niet echt netjes van Toyota, je zou toch verwachten dat ze ietwat zorgvuldiger omgaan met hun klanten.
Image
Image
RalfG

PreviousNext

Return to De concurrentie