Fiat 500 1.2 Dualogic

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Fiat 500 1.2 Dualogic

Postby Bennink » 26 Feb 2009 06:50

Fiat heeft met de 500 een sterke troef in handen. In combinatie met de dualogic (gerobotiseerde bak) en het start-stop systeem levert de 1200 voldoende CO2 om binnen de 14% bijtelling te blijven. Mede hierdoor vind ik wel dat de Fiat 500 gezien kan worden als concurrent van de andere 14%-auto's.

Artikel van AutoBlog.nl: Fiat 500 wordt eerste Fiat met startstop systeem
Artikel van AutoWeek.nl: Fiat 500 Startstop slecht voor de schatkist

Natuurlijk is de auto qua ruimteaanbod slecht te vergelijken, alleen de lage bijtelling is vergelijkbaar, maar toch ;-) Ik moet mijn Grande Punto vanmiddag inleveren voor onderhoud en krijg een Fiat 500 retour: met 1200, maar zonder Dualogic en Startstop. Zo kan ik in elk geval even kijken hoe de 500 presteert en hoe het rijdt. Ik ben benieuwd, jullie vinden de foto's hier wel vanmiddag!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Fiat 500 1.2 Dualogic

Postby Bennink » 27 Feb 2009 07:04

Bennink wrote:Ik moet mijn Grande Punto vanmiddag inleveren voor onderhoud en krijg een Fiat 500 retour: met 1200, maar zonder Dualogic en Startstop. Zo kan ik in elk geval even kijken hoe de 500 presteert en hoe het rijdt. Ik ben benieuwd, jullie vinden de foto's hier wel vanmiddag!

Niet dus :| De dealer had de 500 niet staan, die was met een andere klant mee. Grote misser dus. Ik kreeg weer een Grande Punto mee.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Return to De concurrentie