Opel Ampera

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Opel Ampera naar Nederland?

Nee, lelijke bak!
5
14%
Ja! Laat maar komen!
32
86%

Total votes : 37

Opel Ampera

Postby Bennink » 20 Feb 2009 07:21

Ik vond destijds de GM Volt ook al een mooie auto, maar deze mag er ook wel wezen: de Opel Ampera

Image

Image

Natuurlijk ziet deze als concept er bijzonder vet uit, met de grote wielen en verlaging en donkere ruiten. Dezelfde eigenschappen als de Insight Concept ;-) Ben zeer benieuwd wat Opel van het definitieve model gaat maken. Ik zeg: Laat maar komen!

AutoBlog.nl
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: Opel Ampera

Postby Chiel » 20 Feb 2009 11:51

"Ampera", creatief hoor...hoe komen ze erop? ;)

Maar ik vind het wel een spiffy ding. Alleen na anderhalve week in 2 verschillende opels ben ik voorlopig weer even klaar met het merk. De Corsa rijdt te deinerig en stuurt belachelijk licht (a la mégane), de astra ligt als een blok beton maar stuurt onnatuurlijk zwaar en die versnellingsbak krijg ik ook een lamme pols van. Verder prima auto's ;)
Chiel

Huidige auto: HCH Crystal Black/beige leder/JVC KWNX7000/coaxial upgrade/16" titan LM

Postby Schreurs » 22 Feb 2009 21:59

Aan de nieuwsberichten te lezen is het nog maar de vraag op Opel het wel volhoudt.

Maar wel coole bak. maar dat zijn alle eerste concept modellen vaak wel. Tis de vraag wat ze er uiteindelijk van maken.
Image
Schreurs

Huidige auto: Honda Civic Hybrid (Werk)
Suzuki Alto (Prive)

Postby dennisregoort » 15 Jul 2009 13:32

ik zou mijn hch er zo voor omruilen...
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby Ciro » 16 Jul 2009 22:14

Die zwarte streep onder de ramen hoeft dan weer niet zo... Verder heel strak!
Ciro

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid maart 2008

Postby Bennink » 17 Jul 2009 06:05

Ciro wrote:Die zwarte streep onder de ramen hoeft dan weer niet zo... Verder heel strak!

Dat ben ik wel met je eens denk ik, zodra het ook maar iets schemert lijkt het alsof je gigantische ramen hebt... en dat komt de verhoudingen van de auto niet ten goede.
Bennink
Administrator

Postby Raynie » 17 Jul 2009 09:00

Maar ik zou mij nog wel een keer heel goed bedenken als ik weer een Opel zou kopen,
De auto is erg goed daar ligt het niet aan, bij de verkoop lukt ook het een en ander maar na een jaar komt het probleem om de hoek zetten.
de service
Gohh daar heb ik heel wat problemen mee gehad.
de eerste service beurd een week over de afgesproken datum. Viel gelijk vervanging van de olie ringen niet meer onder de garantie en er waren nog een aantal dingen.
tweede jaar: ook nog een aantal van dat soort dingen, ik had er zelf nieuwe ruitewissers opgezet van Bosch waren nog geen maand oud, heeft de dealer ze vervangen voor Opel Wissers omdat ze volgens hun niet goed voldeden. kwam er pas achter toen het ging regenen dat ze vervangen waren. later bleek dat het klopte op de bon, ben terug gegaan maar ja toen was niets meer te bewijzen.
een stap verder.
Vijfde jaar: Bleven de achter remmen hangen, Leuk als je voorin een vak gepakeerd staat en dan niet weg kan komen. heb met pijn en moeite weg kunnen komen. Auto terug gebracht remmen zijn schoon gemaakt werkte een tijdje goed later niet meer.
Keuring alles was goed.
Nog geen maand later reed ik met de auto over de spoorweg overgang nog geen eens hard hoorde wel wat maar bij de eerste bocht rechts horde ik iets van metaal op de weg vallen. Ben gestopt en zag een stuk veer liggen. Heb het wel mee genomen maar dacht dat kan nooit van mijn auto zijn.
Later bleek van wel, Hoorde na een paar dagen een harde klap op een rechte weg tijdens het remmen.
Klapper klapper je kendt het wel. Ben weer naar de Opel gegaan en gevraagt dat iemand wilde kijken omdat mijn Linker voor veer gebroken was.
Er kwam ook een monteur reed een stukje door de straat en gooide mijn sleutels terug en zei: Ja je linker voor veer is gebroken. terwijl de auto nog geeneens op de brug was geweest. en wanneer kunnen jullie het maken???? volgende week Vrijdag was het andwoord. en nu???? je kan gewoon rijden werdt verteld.
Dit zat mij niet lekker, Ben maar naar de Opel in Zoetermeer gegaan. de auto lag toen al in dat stukje van 30 KM met de linker voor neus op de grond.
Ben daar wel erg goed geholpen kreeg gelijk een vervangende auto en het was in twee dagen gemaakt. Opel in Vlaardingen belde mij nog om het bedrag van de veren door te geven was bij hun 600 euro incl. bij opel Zoetermeer 425 Incl.
Dit verhaal heeft niet te maken met alle dealers maar kijk er wel voor uit er zitten Hufters bij en dat is Open Van der Kooij In Vlaardingen.
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby wlunchi » 08 Dec 2009 21:07

Vandaag 2 (video) reviews van de Chevrolet Volt gevonden op Amerikaanse auto sites.
Als er over 2 jaar een regeling komt, zodat ik het gebruikte stroom bij mijn werkgever kan declareren als Mobiliteitskosten. Dan zie ik me in 2012 wel in de Opel Ampera rijden :)

http://www.motortrend.com/auto_shows/los_angeles/2009/2011_chevrolet_volt/index.html
http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2011_chevrolet_volt_driven_in_range-extending_mode-car_news
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby matrox » 10 Dec 2009 13:28

Klinkt goed. Ben benieuwd naar het prijskaartje.
Image
matrox

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Postby Mugello » 10 Dec 2009 16:25

Ik weet niet, ik vind hem op sommige punten (daklijn van zijaanzicht) te log van vorm en op andere punten erg spiffy (achterkant is wel grappig)
Mugello

Huidige auto: 2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)

Postby RalfG » 10 Dec 2009 19:32

Met alle respect hoor maar er staat wel Opel op.

Er is maar een goede opel geweest de Opel Maakt Eindelijk Goede Auto's en daar zijn ze ook gelijk weer mee gestopt. ;)
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby Bennink » 26 Feb 2010 07:25

Pics van de productieversie op Autoblog.nl en afkomstig van CarScoop.blogspot.com:

Image

Zoals ik op autoblog al zei: Dit zou dan de eerste Opel zijn die ik serieus zou willen rijden.
Bennink
Administrator

Postby Laus » 24 Nov 2010 15:26

ik had hem liever met Chevy logo gehad. Geen idee waarom eigenlijk. Status denk ik.

Lastig bij deze auto is dat er niks zinnigs is te zeggen over verbruik. Ben benieuwd wat je verbruikt als je 350 km ver 120 kachelt waarvan max 50 elektrisch.
Image
Laus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, Neutron Blue

Postby wlunchi » 24 Nov 2010 16:06

Laus wrote:ik had hem liever met Chevy logo gehad. Geen idee waarom eigenlijk. Status denk ik.

Lastig bij deze auto is dat er niks zinnigs is te zeggen over verbruik. Ben benieuwd wat je verbruikt als je 350 km ver 120 kachelt waarvan max 50 elektrisch.

Ik had em liever gehad met een lagere vanafprijs :P
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby revolution-nl » 24 Nov 2010 23:05

Mooie auto hoewel ik nog niet weet wat ik van de lijnen moet vinden in de zijkant van de auto. Het voor en achter aanzicht vind ik daarintegen weer erg mooi.
De Ampera is onder de motorkap misschien nog wel mooier met zijn volledig electrische aandrijflijn. De brandstof motor dient enkel als generator.

Ik vind het een knappe prestatie als Opel op zo'n hoog niveau kan instappen in de hybride wereld.

Wat mij betreft best een potentieel als opvolger van de HCH :)
revolution-nl

Huidige auto: Ford Focus '11

Next

Return to De concurrentie