Peugeot RCZ Hybride 2011

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Peugeot RCZ Hybride 2011

Postby Pjork » 09 Jun 2010 16:29

Midden in mijn overwegingen een Honda CRZ te kopen, maakte een TV reclame deze week hieraan een voorlopig einde.
Peugeot heeft een auto in de markt gezet die mijn hart sneller laat kloppen, dat is sinds mijn eerste smart roadster in 2003 niet meer gebeurt.
Afgelopen dinsdag ben ik bij de dealer wezen kijken en met vlinders in mijn buik de deur uit!
Dit is een auto zoals ik hem voor de deur wil hebben!
Image
Nu te koop met 1600 benzine of diesel motor ( rond 150PK)
Vanaf september met 1600 benzine turbo (200PK) en als automaat.

En nu voor mij het belangrijkste, in 2011 meer dan waarschijnlijk (prototype is reeds klaar) als diesel hybride, een 2 liter dieselblok geeft in combinatie met het electroblok 163 PK.
Dieselblok drijft voorwielen aan en electroblok achterwielen.
Verbruik 3.7 liter diesel per 100 kilometer.
In 8,5 seconden van 0 naar 100 km/h, een top van 215 km/u.
De prijs is gokken, ik ga uit van een bedrag tussen de 35.000 en 40.000 euro.
Of de auto er echt gaat komen is natuurlijk afhankelijk van de echte prijs en de vullingsgraad van mijn spaarvarken!
Tot die tijd droom ik :oops:
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Re: Peugeot RCZ Hybride 2011

Postby Hondahok » 09 Jun 2010 18:55

Hij ziet er erg mooi uit en de specificaties die je noemt zijn niet echt misselijk.

Ik moet toegeven hoewel mooier dan de crz is toch geen Honda.

Maar echt mooi.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Henk.W » 10 Jun 2010 08:01

Auto ziet er prachtig uit, alleen zijn voorsnuit moeten ze wat aan doen dat grote gat onder de motorkap hebben we nu wel te lang gezien bij al hun wagens vind ik.
Henk.W

Huidige auto: Honda Insight Hybrid

Postby Pjork » 07 Jul 2010 18:17

En soms heb je "last" van de dynamiek van het leven en het genot van een begripvolle vrouw, die snapt dat haar man altijd een jongetje blijft :D

As vrijdag ga ik een proefrit maken in de Peugeot RCZ 16 Turbo.
Als dit volgens verwachting gaat, dan hoop ik in de loop van volgende week er 1 te bestellen.
E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van het bod wat de dealer gaat doen,...dit moet wel een superstrak aanbod worden.

De reden waarom wel?
a) de hybride uitvoering lijkt echt langer te gaan duren (min of meer solide info :? )
b) ik krijg naar verwachting een nette prijs voor mijn Honda terug.
c) gezien de verwachte levertijd (7 maanden), heb ik ruim voldoende tijd om het gat in mijn budget op te lossen.
d) ik wil hem hebben!!!!

Image
De geplande auto, Peugeot RCZ automaat, zwart, 19"inch velgen, voor de rest erg veel extra oa. Xenon verlichting.
Pjork

Postby BlueHCH » 07 Jul 2010 21:04

Oei en ai... er zijn meer mensen zoals ik!

Heb last van hetzelfde. En gelukkig ook een begripvolle vrouw. En ik zit ook naar deze wagen te kijken, met de automaat. Heb alleen vervelende ervaringen gehad met een Peug 307.

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe een Honda Hybride bij een Peug dealer inruilt. Ik blijf graag op de hoogte, evt via privé berichten.

Veel plezier alvast.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Pjork » 07 Jul 2010 21:33

Ik werk als militair bij defensie en wij rijden al jaren Peugeots, de laatste jaren P308 (inderdaad in tegenstelling tot de 307) en dik tevreden, prettige wagens.
Een collega is vorige week aan het rijden geweest met de RCZ en heeft nu een VW GTI (250pk) en is helemaal weg van de Peugeot, mist logischerwijs wel het vermogen, wat toch wat meer bescheiden.
Maar hij is ernstig aan het twijfelen.
Maar goed ergens volgende week rond deze tijd zet ik hoop ik een krabbel en begint het laaaaaannnnnnggggggeeeeeee wachten.
Nog nooit langer dan 9 weken moeten wachten,....was het maar vast Kerst :o

Ik hou via het forum jullie wel op de hoogte over het wel en wee van de deal,.........;
Ik ga ervaring opdoen met de inruil van een Hybride wagen bij een merkdealer zonder ervaring met Hybride, bij diverse bezoekjes aan andere merkdealers heb ik al door dat een Hybride Honda niet zeer gewenst is,....

Wordt vervolgt,......
Pjork

Postby Deluxious » 08 Jul 2010 08:47

Ik kan alleen maar zeggen; goed bezig! Deze auto maakt in tegenstelling tot een Honda hybride wél emoties los. Ben geen Peugeot fan, maar dit is stoer, stijlvol en sportief tegelijk!

edit: ohja en als je hem hebt: FOTO'S! :lol:
Deluxious

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Postby Hondahok » 08 Jul 2010 09:57

Pjork wrote:Ik hou via het forum jullie wel op de hoogte over het wel en wee van de deal,.........;
Ik ga ervaring opdoen met de inruil van een Hybride wagen bij een merkdealer zonder ervaring met Hybride, bij diverse bezoekjes aan andere merkdealers heb ik al door dat een Hybride Honda niet zeer gewenst is,....

Wordt vervolgt,......

De Insight is nog te jong om bij vreemde merken in te ruilen, ze hebben nog geen idee hoe de markt reageert en als zulke jonge onbekende auto's ingeruild worden zijn ze gelijk achterdochtig want misschien mankeert er wel wat aan. De snelle modificatie zal hier zeker niet bevorderlijk voor zijn. in ieder geval succes.
Image
Image
Hondahok

Postby BlueHCH » 08 Jul 2010 10:05

Pjork wrote:...wij rijden al jaren Peugeots, de laatste jaren P308 (inderdaad in tegenstelling tot de 307) en dik tevreden, prettige wagens....

dat klinkt hoopgevend. Ik zal de autoweek reviews er ook eens op na gaan slaan. De RCZ is technisch gebaseerd op de 308, heb ik begrepen. Dus als de 308 een gezonde basis vormt ... de RCZ wordt door Oostenrijkers in elkaar gezet en beroepsmatig heb ik met Oostenrijkers zeer positieve ervaringen.
BlueHCH

Postby henri » 08 Jul 2010 16:17

Hondahok wrote:De snelle modificatie zal hier zeker niet bevorderlijk voor zijn.

De snelle modificatie? Hoe bedoel je?
henri

Huidige auto: Honda Insight Elegance. Kleur grijs, blauwe bekleding.

Postby Hondahok » 08 Jul 2010 19:37

Image
Image
Hondahok

Postby Pjork » 09 Jul 2010 18:06

De testrit zit erop!
Hoe de auto eruitziet, kan ik maar in een zin samenvatten, het is een echt prachtige wagen ''om te huilen zo mooi"!

En qua rijden; de auto viel niet tegen, maar het was merkbaar dat het vermogen van 156Pk op het randje is (voor wat je verwacht van een auto met een uiterlijk als de RCZ)
Hij is snel, maar een schop in de rug verwacht ik niet (ik rij in een auto die niet van mijzelf is altijd rustig en voorzichtig, een goede opvoedig is soms erg lastig)
Voor de rest merk je dat peugeot er een mooi en degelijk product van heeft gemaakt.
Die eigenlijk qua standaard muv de stoelverwarming niet onder doet voor de Insight.

Naar aanleiding van het bezoekje ook een defintieve keuze gemaakt voor de uitvoering;
In plaats van een automaat ga ik toch voor een schakelbak, hoort toch meer bij dit soort auto.
De auto in het wit metalic met wat kleine extra's (alarm, pakket met zelfdimmende binnenspiegel, parkeersensoren voor een achter, regensensor, follow me home verlichting en kantelfunctie spiegels bij achteruitrijden).....en vanwege het comfort voor 18 inch velgen ipv 19 inch.

Nu maar afwachten wat mijn Insight Elegance van 9 september 2009 met 14.000 km op de teller nog waard is,....(krijgt het topic toch nog een waarde voor dit forum :D )
Pjork

Postby BlueHCH » 09 Jul 2010 22:36

In de autovisie wordt ook gezegd dat de 200pk uitvoering meer toepasselijk is. Grappig dat iemand met een Insight (toch niet de meest vermogende auto) niet onder de indruk is van 156 pk. Ikzelf heb net zo'n 5000km gereden met 263 pk uit een 3.5l V6. Nou dan valt een HCH heel stevig tegen :( Maar in vergelijking met die V6 verbruikt de HCH wel exact de helft aan benzine :D

Leuk dat de ervaring positief is. Nu de inruilprijs dus even afwachten en hopen dat het geen inhuilprijs wordt.

Ik heb nog even naar de 308 reviews zitten kijken. Niet iedereen heeft een probleemloos exemplaar getroffen... Dus het blijft een kwestie van geluk hebben.
Dank voor het delen van je ervaring.
BlueHCH

Postby Pjork » 12 Jul 2010 16:00

De kogel is door de kerk!

Zojuist een handtekening gezet voor de inruil van mijn Insight, op de levering van de peugeot RCZ.
Ik heb een kanjer van een inruilprijs gekregen voor de Insight, uitgaande van inruil medio november 2010, 20.000Km gereden, in 14 maanden tijd zo'n € 5500,00 eraf gereden.
Wat mogelijk meespeelt de aanschaf van een auto van € 35.000,00.
Dit was het beste bod,....handtekening is ook gezet.
Laagste bieding bij inruil op RCZ € 15.500,00!
De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen.

Kortom mijn laatste maanden als hybride rijder zijn ingegaan.
Ik heb de onderstaande auto gekocht;
Image
Image
Image
Pjork

Postby Hondahok » 13 Jul 2010 06:38

Van harte hoor een mooie auto veel plezier ermee. En veel geduld toegewenst voor je wachttijd.
Image
Image
Hondahok

Next

Return to De concurrentie