Lexus CT200h

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Re: Lexus CT200h

Postby wlunchi » 05 Mar 2010 12:56

BlueHCH wrote:Ik ben heel benieuwd hoe deze wagen er in het echt uit ziet. Het interieur is prachtig maar de buitenkant... ik heb zo m'n twijfels. Voor veel geld moet hij wel prachtig zijn anders begin ik er zeker niet aan.

De vraag is ook hoe de Lexus organisatie zou reageren op een verkoop topper. Nu ligt hun service op een heel hoog niveau, maar houden ze dat vol als ze binnen 1 jaar het aantal Lexi :?: op de Nederlandse weg verdubbelen?

Ik moet zeggen dat ik ook mijn twijfels had over de buitenkant, maar ik heb ondertussen de ct200h site bekeken en wat video's op youtube. Ik moet zeggen dat ik de auto best mooi vind, al is dit iets heel persoonlijks.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby wlunchi » 10 Jun 2010 07:18

De 5 deurs versie, zoals die zeker gaat komen
Image

Maar misschien ook in het 3 deurs?
Image
Image

Lexus Europe Facebook
bron
Image
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Postby BlueHCH » 09 Jul 2010 22:37

http://www.lexusdarkride.com/

Enjoy :!:

Ik vind 'm steeds mooier worden.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Michel_insight » 10 Jul 2010 18:44

Ik zie er weinig Lexus in

Achterkant lijkt wel een Avensis

Nou is Lexus natuurlijk van Toyota maar dan nog
Insight Elegance "Crystal Black Pearl" 2010
Pioneer F10BT
Michel_insight

Huidige auto: Honda Insight Hybrid 2010 (geen leasebak)
Crystal Black

Postby wlunchi » 11 Jul 2010 08:16

Michel_insight wrote:Ik zie er weinig Lexus in

Achterkant lijkt wel een Avensis

Nou is Lexus natuurlijk van Toyota maar dan nog

Ik herken meer van de RX450h dan de Avensis, maar inderdaad Lexus' zijn Toyota maar met afwerking dat gelijk en misschien zelfs beter is dan die van de Duitse premium merken. Dit afhankelijk van welke bril je op hebt ("europesche bril" of "de rest van de wereld bril".
Image
wlunchi

Postby wlunchi » 11 Jul 2010 08:25

BlueHCH wrote:http://www.lexusdarkride.com/

Enjoy :!:

Ik vind 'm steeds mooier worden.

Ja ik had al een tijdje geleden ook "mijn" eigen versie van de film gemaakt.
Ik moet eerlijk zeggen als ik nu van mijn huidige leasecontract af kon, zou dit zeker mijn volgende auto zijn :P
Image
wlunchi

Postby revolution-nl » 24 Sep 2010 20:21

Is de cataloges waarde daadwerkelijk maar vanaf 30k? Mits de 14% bijtelling dan nog bestaat dan zou dit een serieuze vervanger van de HCH kunnen worden. Stijlvolle auto met uitstraling.

Ik ben overigens erg benieuwt hoeveel 14% modellen er de aankomende anderhalfjaar gelanceerd zullen worden. Ik verwacht dat dit er veel zullen zijn.

Wellicht dat ik over 1.5 jaar wel een EV ga leasen. Daar zit op dit moment 0% bijtelling op :)
revolution-nl

Huidige auto: Ford Focus '11

Postby wlunchi » 25 Sep 2010 06:54

Catalogus prijs zou inderdaad om en nabij 30k zijn, dus kan ook 28500 zijn of 31000 (niet waarschijnlijk) zijn.
Ze willen met de BMW 1-serie en de Audi A3 concurreren, dus zal de vanaf prijs wel om en nabij de 30k zijn.
Echte prijzen worden volgens mij in oktober (gedurende Parijs autoshow) bekend gemaakt.
Image
wlunchi

Postby Michel_insight » 25 Sep 2010 13:33

Zal dan toch 30 worden voor de basisuitvoering.

Immers de goedkoopste Aygo kost 8.000 euro, maar niemand koopt die.

Net zoals de goedkoopste insight, die kost 20.000, maar die wordt ook niet verkocht, dus als je daadwerkelijk deze lexus koopt zal ie gauw 33.000 kosten.

Dat is toch 9.000 meer dan een Insight Elegance, nou zal er vast kwaliteitsverschil inzitten, maar het blijft een hoop geld.
Pioneer F10BT
Michel_insight

Crystal Black

Postby wlunchi » 26 Sep 2010 09:05

Michel_insight wrote:Zal dan toch 30 worden voor de basisuitvoering.

Immers de goedkoopste Aygo kost 8.000 euro, maar niemand koopt die.

Net zoals de goedkoopste insight, die kost 20.000, maar die wordt ook niet verkocht, dus als je daadwerkelijk deze lexus koopt zal ie gauw 33.000 kosten.

Dat is toch 9.000 meer dan een Insight Elegance, nou zal er vast kwaliteitsverschil inzitten, maar het blijft een hoop geld.

Alles is relatief natuurlijk :) Ik heb het min of meer gerekend en de Lexus mag ongeveer 36k tot 37k kosten (onder voorbehoud). Dan zit ik ongeveer op dezelfde netto kosten per maand als ik nu betaal voor mijn HCH. Dus voor dat geld denk ik dat je een redelijke uitvoering van de CT200h kan kopen/leasen.
Image
wlunchi

Postby Michel_insight » 26 Sep 2010 16:19

Hoe kom je op dezelfde netto kosten uit met een duurdere auto ?
Pioneer F10BT
Michel_insight

Crystal Black

Postby wlunchi » 26 Sep 2010 18:16

Michel_insight wrote:Hoe kom je op dezelfde netto kosten uit met een duurdere auto ?

http://www.hondahybridclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=379
Misschien omdat de CT200h niet duurder is dan mijn auto? :P

Maar ik moet wel inleveren qua multimedia uitrusting, maar denk dat ik daarvoor veel meer voor terug krijg.
Image
wlunchi

Postby wlunchi » 09 Oct 2010 21:14

Image

Vandaag was het eindelijk zo ver.
Lexus heeft een Sneak Preview voor de CT 200H georganiseerd. Deze vond plaats in de Louwman Museum in Den Haag.

Lexus heeft alles uit de kast gehaald bij het organiseren van dit evenement. Op weg naar het museum werd er vooraf al duidelijk aangegeven waar bezoekers zich moesten melden.
Je kon in de ondergrondse parkeerplaats (onder het museum) parkeren of op een van de velden die ze hadden gereserveerd parkeren. Dit werd overal goed aangegeven en er stond genoeg personeel die je de weg wees. Wat ik het gaafst vond was dat ze "pendelbussen" (werd mij verteld) ter beschikking hadden waarmee je terug gereden kon worden naar het museum. Ik moet zeggen de rit naar en van het museum was een genot!!

Eenmaal bij de museum werd de weg naar de Lexus receptie heel goed aangegeven. Bij de voordeur stonden nog een paar Lexus', zoals hun Flagship de LS600h, 2 ISF, 1 ISC en een GS.
Eenmaal binnen kregen we Lexus badges, zodat de bediening kon zien dat je bij Lexus hoorde. Hierdoor was de versnapering gratis.
Er stonden 2 CT 200h's tentoongesteld. Je kon als bezoeker in de auto's zitten en alles goed bekijken, maar blijkbaar is de belangstelling voor deze auto zo groot dat het toch snel half uurtje of meer wachten was. Ik ga het verder niet hebben over informatie die je over de CT 200h kunt vinden op internet. Een paar dingen die je niet zo snel terug zal vinden in de brochures zijn de kleine dingen bijvoorbeeld:
- rubber rondom de portieren, ook tussen de voor en achter portier om lucht geluid bij het rijden te minimaliseren.
- voetrem i.p.v. handrem (kan zijn dat dit bij de Prius al zo is?)
- De Lexus Remote Touch is echt zo goed als ze beweren
- Bij alle uitvoering behalve de basisuitvoering krijg je 3 sleutels met geheugenstand voor de stoelen.
- Prijs voor de Basisuitvoering is +/- 30.000 euros
- Prijs voor de "First Edition" is +/- 35.000 euros, gelimiteerde versie van 100 auto's
- Prijs van de Exclusive uitvoering is, ff diep ademen +/- 41.500 euros!!
Verder iets meer over de uitvoeringen:
First Edition, heeft 7" scherm met navi en 10 speaker Lexus Premium audio, 17" velgen, LED koplamen + DRL, helaas geen leer. Je krijgt wel een Maatpak van "verantwoord" materiaal met de nummer van je gelimiteerde First Edition.
Exclusive uitvoering is dan met 7"scherm maar met 6 DVD changer en13 speaker Mark Levinson audio installatie, LED koplampen + DRL, 17" velgen, leer.

Er was verder nog wat Technische presentaties over de Hybride techniek, maar hier ben ik niet geweest aangezien ik al genoeg ervan af wist.

Na het proefzitten in de auto zijn we (gratis) het museum ingedoken, met dank aan Lexus. Het museum is zeker het bezichtigen waard voor de petrolheads onder ons.
Zelfs mijn zoontje van 3 vond het geweldig in het museum!!

Na een rondje door het museum (3 verdiepingen vol met auto's en auto gerelateerde zaken) zijn we weer bij de Lexus receptie beland waar we een informatie pakket hebben bemachtigd. Toen we wegliepen rende een Lexus medewerker ons achterna en vroeg aan mijn zoontje of hij het leuk vond om een Poster te krijgen, vervolgens had ie nog een Lexus Keycord voor mijn zoontje geregeld aangezien mama en papa eentje had en hij niet.

Al met al mijn 2de ervaring met Lexus is een ZEER positieve en de CT 200H staat nu hoger in mijn lijst dan voorheen als vervanger van mijn HCH.

Foto album is hier te bezichtigen.

P.S. Enige minpunt van de dag was dat mijn telefoon geen stroom had, dus ik had maar een paar foto's kunnen maken en ik had mijn Camera in de auto laten liggen.
Image
wlunchi

Postby Bennink » 10 Oct 2010 17:26

Ook ik was erg onder de indruk van de CT200h, maar heb de wagen niet in Nederland gezien, maar in Parijs. Een paar plaatjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane