Uggs heeft zijn P3 en is in zijn nopjes!

Alle informatie over de concurrerende modellen van de Honda Hybrid's.

Uggs heeft zijn P3 en is in zijn nopjes!

Postby uglymuddah » 08 Sep 2009 12:56

31 augustus 09.48 uur ging de telefoon. Dealer Geelen in Weert. De auto stond klaar! Dat was genoeg om de vermoeidheid van de terugreis vanuit Mallorca van ons af te schudden en in de oude auto te springen om onze nieuwe bolide op te halen. Besloten om de bejaarde Nissan in te leveren voor de sloopregeling aangezien niemand de auto 2e hands wilde ondanks zijn goede staat en kmstand. Ze levert zo nog goed geld op en je bent er op een goede manier vanaf. Het zien van onze nieuwe Aspiration toverde al snel een brede glimlach op onze gezichten.
Ondanks vertraging van Zeebrugge toch op exact de geplande datum de aflevering. Voor ons is dit de 1e nieuwe auto die we kopen, en de heren Joosten en Coense van deze dealer hebben deze ervaring voor ons tot een zeer prettige weten te maken.

Image

De aflevering: de monteurs in deze ook maar meteen een groot compliment voor de montage van de achteruitrijsensoren en wat me meteen opviel : men had reeds de moeite genomen om de instelling te wijzigen voor het achteruitrijpiepje naar een eenmalig signaal! Bevalt overigens zeer goed deze instelling. Nu kan je je volledig concentreren op het piepen van de sensoren achter. De bijbestelde dakrails lagen in de doos in het koffer en waren door de monteurs inelkaar gezet, stickers geplakt, geplaatst en weer gedemonteerd. Ook dat verraste me positief. De bandendruk was 2.6 bar bij aflevering, alweer precies wat ikzelf in gedachten had gehad om zelf te doen. Heb inmiddels achteraf 2 sets Easycontrol gemonteerd van 2.6 bar, verklikkers die in één oogopslag vertellen of de bandenspanning inorde is.

Image

De bestelde rubbermatten vielen bij mijn vrouw wat minder in de smaak (kleur is grijs wat zeer goed aansluit bij de bekleding), ik ben er wel tevreden mee. Makkelijk afspoel/afwasbaar m.i ideaal. Het in Zeebrugge geplaatste TNS 510 nav-systeem ook daar kan ik vrij kort over zijn. Het pairen van de HTC Cruise ging soepeletjes nadat ik hem eenmalig helemaal uit had gezet. Het TNS 510 bleef in de belstand staan en dat lag aan mijn HTC. Overzetten van contacten heb ik achterwege gelaten aangezien ik alle contacten in outlookformaat op de telefoon en niet op de sim heb staan. Geen probleem, de meest gebruikte in de voorkeurslijsten gezet. Is voor mij voldoende. Als 2e de telefoon van mijn vrouw gepaired en net als de HTC werkt ook de SGH-U900 probleemsloos! Navigatie is soepeltjes, niet zo heel moeilijk en duidelijk. Audio kon beter maar is ruim voldoende voor in de auto.

Image

Het afleverpakket van €160 wat de dealer telt bestond uit een lampensetje, een volle tank benzine, sleutelmapje, de duurdere rubbermatten ipv van de standaardmatten en een hele mooie bos bloemen. Lifehammer/hesje heb ik zelf erin gelegd vanuit de oude Nissan. Maar je hoort me niet klagen. Deze dealer laat een goed gevoel achter bij ons.
Dan de rijervaring tot nu toe: We kregen de auto met 3.3 km om de ODO en een verbruik van 8.4/100. Waarschijnlijk is het goed om niet te weten wat er allemaal gebeurt met je auto bij het ontschepen ervan tot aan de aankomst bij de dealer... :shock:
Het verbruik zakte al spoedig tijdens de reis terug naar huis naar ruim onder de 8 staat nu 1 week later met 485.3 km op de teller op 6.2/100. Veelal in de ECO-mode gereden maar ook af en toe met gebruik van de PWR-mode, een zeer prettige feature als je het mij vraagt! :twisted: De tripmeter geeft aan dat ik nog 171 km met de 3 blokjes kan rijden en dat zou in totaal dan 656 km op de eerste tank zijn. Het inlopen van de motordelen én het wennen aan de auto zal m.i. het verbruik nog wel doen dalen. Wat mij tijdens de 1e rit 's avonds aangenaam verraste was de oranje gloed die bij de voeten vandaan kwam. Wist niet dat dit standaard op de Aspiration zat. Een beetje raar is dat de armsteun in het midden en de armleuning in de linkerdeur niet op dezelfde hoogte zitten. Maar ook daar wen je aan, thans zit ik veelal met alleen de linkerhand aan het stuur en de rechterhand relaxt in de buurt van de pook/knopjes. Het rijden in alle standen is een waar genot, zo relaxt, je hebt de keuze even rap door het verkeer in de power-mode of alles in de sponzige ECO-mode. Remmen gaat als de brandweer, in no time zet je de 1345 kilo stop.
En dan als laatste de reactie's die de auto ontlokt. Alleen maar positief. Oudere mensen blijven goedkeurend knikkend staan als ik ergens kom. Jonge snaken van 12 en 13 staan zich met de neus tegen het raam te vergapen aan de cockpit van de Starship Enterprise :lol: en mijn leeftijdsgenoten zijn unaniem dat het een prachtige auto is, met een ontzettend ruime cabine. De HUD is daarbij een gadget dat erg in de smaak valt. Als ik ze dan vertel over de wegenbelasting en verbruik hoor je de kinnen op de grond vallen. :roll: Degenen die erin met me rijden zijn verrast, Hybrides gaan als de brandweer en zijn helemaal niet traag zoals menigeen nog denkt. Al met al wordt de auto erg positief ontvangen, iedereen is het erover eens
mooi, ruim en sportief!
En met zo'n verkoopcijfers is het niet gek dat je er eentje tegenkomt. Zie onderstaande foto.

Image

De eigenaar van deze auto (de linkse is van mij) was ook dolenthousiast maar wou nog terug naar de dealer omdat zijn sleutel niet goed werkte en de auto niet op slot wou. Heb hem maar verteld dat je niet aan klinken van de voorportieren moet trekken als je persé wilt controleren of de auto op slot zit maar dat je dat aan de achterportieren kunt doen omdat daar geen sensoren in/op zitten. :roll: :mrgreen:
Tot slot nog een foto van de bolide onder zijn afdak. Is het geen plaatje? :mrgreen:

Image

Hopelijk is er snel een Toyo-Honda-Hybrid meeting!
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Re: Uggs heeft zijn P3 en is in zijn nopjes!

Postby BlueHCH » 08 Sep 2009 16:03

Mooi ding en precies zoals de sloopregeling bedoeld is. Je hebt echt het maximale voordeel weten te behalen: slooppremie, BPM vrijstelling en straks geen wegenbelasting en nu al minder accijns betalen omdat je minder benzine verbruikt.

Heerlijk toch zo'n stimulerende overheid? :lol:
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Ciro » 09 Sep 2009 08:19

Heel veel plezier met je P3. Zeker een mooie auto!

Wel een stukje duurder dan de Honda's maar daar krijg je ook wel meer voor.
Ciro

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid maart 2008

Postby Miez » 09 Sep 2009 08:46

Hi Uggs!

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een mooie (en smaakvolle) auto vind.

Immer gute fahrt !

Grtz

Miez
Miez

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Bennink » 09 Sep 2009 23:53

Wat een wereld van verschil, nietwaar? Leuk verhaal hoor. Wel zonde dat je eigen wagen dan echt wordt gesloopt, nietwaar?
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Return to De concurrentie