HCH subwoofer en versterker

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

HCH subwoofer en versterker

Postby Bluelabel » 19 Aug 2018 12:59

Goedendag,

Ondanks dat er genoeg op het forum te vinden valt, vind ik hier weinig over....
Mijn vraag... of meerdere :) ...

Ik wil mijn eigen auto radio inbouwen in mijn HCH (2009).
Nu koop ik hier een after-markt inbouwpaneel voor, zodat mijn eigen radio erin past... Dit omdat de huidige radio geen RCA aansluiting heeft.
Nu wil ik ook mijn Alpine KTP versterker (https://www.pimtensen.nl/car-hifi/104c- ... ower-pack/) ertussen plaatsen.

Vraag 1 is dus: kan dit? kunnen de boxen dit aan? en kan de huidige bekabeling (speakerkabels) dit aan? Ga er vanuit dat de standaard speakers erin zitten, die klinken op zich al aardig.

Tevens wil ik mijn subwoofer (1000 watt, 500 RMS) erin plaatsen met een versterker (monoblock) van Gladen (https://www.hifimotive.nl/product/205/g ... rsterkers/)..

De versterker is vrij krachtig, maar zolang ik deze niet vol open draai, moet het kunnen neem ik aan?..

Mocht het zo zijn dat de tussenversterker van Alpine problemen gaat opleveren, dan plaats ik deze er simpelweg niet tussen, en wil ik puur de subwoofer met versterker, en powercap aansluiten.

Hopend op iemand zijn antwoord :) en alvast bedankt
Bluelabel

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: HCH subwoofer en versterker

Postby marcofr » 17 Oct 2018 14:03

In de deuren zitten standaard slechte speakers, die bij normaal gebruik toch goed klinken.
Om een goed geluid te krijgen dien je deze te vervangen voor een 16cm setje. Daar krijg je mooie ombouw kitjes voor. Die plaats je over de orginele gaten en daar je nieuwe speakers in. De originele deur bekabeling is ruim voldoende voor een mooie sound.
De versteker die jij wilt plaatsen is een eigen keuze en kan zo gek als jij zelf wilt. Je moet zowiezo een dikke plus kabel rechtstreeks via de accu naar je versterker leggen. Dus doe zo gek als je wilt. Een subwoofer in je kofferbak zal helaas lastiger zijn, omdat je achterwand vol met hybrid spul zit. Daar zul je veel basdruk verlies gaan krijgen. Of .... je moet 1 of 2 bas buizen in je hoedenplan zetten, om zo de basdruk in je auto te krijgen.
Al met al, is alles mogelijk. Zorg wel voor een goede plusdraad als voeding, en een gelijk dikke draad als massa.
marcofr

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud