Ima fan

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Ima fan

Postby remmie007 » 01 Mar 2018 18:49

Dag iedereen ik ben Remco en heb sinds 1,5 jaar een Honda Civic Hybrid, hij heeft nu 170.000 km gereden en sinds een half jaar heeft hij het bekende accu probleem.
Nu heb ik begin van het jaar een grid lader gekocht en deze ook aangesloten om dit probleem op te lossen aangezien de spanning volgens de dealer nog goed genoeg was.

Volgens de handleiding moet de ima fan in hoge stand gelijk aanslaan zodra de lader wordt aangesloten echter doet deze dat niet, bij de dealer hebben ze bevestigd dat alleen de fan op lage toeren draait en op hoge toeren helemaal niets doet.
Heeft hier iemand ervaring ermee hoe dit op te lossen?
remmie007

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Re: Ima fan

Postby MyHCH » 03 Mar 2018 11:22

Welkom op het forum!
Je hebt een heel specifieke vraag. Ik heb, toen ik nog een HCH had, eigenlijk nooit de fan gehoord (ik neem aan die in de achterbank bij het accupakket). Dat er 2 standen op zitten is nieuw voor me; weer wat geleerd! Ik weet wel dat er een temperatuursensor in de accu zit, die bij te hoge temperatuur de fan aan kan zetten.
Misschien kun je de fan even demonteren en kijken wat er gebeurt als je deze direct aan de 12V hangt. Je weet dan of de fan mogelijk stuk is of dat het ergens in de aansturing ervan misgaat.
Hoeveel Watt is jouw charger? Misschien valt de opwarming wel mee en kan het zonder fan of met de lage ventilatorstand?

Succes!
2017 Jazz:Image > 60.000 km
2014 Civic:Image over 104.094 km
2010 Jazz:Image over 102.170 km
2007 HCH: Image over 83.077 km
MyHCH
Moderator

Huidige auto: Honda Jazz 1.3 CVT comfort

Re: Ima fan

Postby remmie007 » 07 Mar 2018 19:46

Volgens de dealer zitten er 3 temperatuur sensors op het pakket, het gaat inderdaad om de ima fan en fan op lage toeren doet het.
Dit is wederom bevestigt door de dealer, deze wou het verder gaan onderzoeken maar wist niet hoeveel het ging kosten.
Vandaar dat ik eerst op dit forum ga kijken of iemand er ook ervaring mee heeft.
Bedankt in ieder geval voor het reageren.
remmie007

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud