Maxx Volt ervaringen

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Maxx Volt ervaringen

Postby doets001 » 28 Jan 2018 18:32

Mijn vraag is of er mensen ervaringen hebben met Maxx Volt. (of met iets vergelijkbaars)

(http://www.maxx-volts.com/home.html)
Het inbouwen van de aansluiting voor een externe lader lijkt prima te doen voor reen beetje handige persoon, maar ik vraag me af of het werkt. De site geeft aan een aantal problemen op te kunnen lossen.
(P1443/P1447/P1449/ P1600/P0A7F/ diagnostic trouble codes from the OBD II scan port are the typical codes that may be eliminated with MAXX VOLTS charging system.).

Mijn accupakket is vervangen (2 jaar oud, 25.000 km) en lijkt nu weer kapot te zijn. (10 jaar oud, 150.000 km). Het IMA lampje brand en ik heb heel af en toe een complete recharge. Verder lijkt het IMA systeem nog wel goed te werken.
Het vertrouwen in Honda is wel een beetje gekelderd :-(. Verder heb ik 8 jaar lang met plezier in deze auto gereden.
doets001
 
Posts: 13
Joined: 26 Feb 2010 22:43
Huidige auto: Honda Civic Hybrid (2008)

Re: Maxx Volt ervaringen

Postby Axial63 » 28 Jan 2018 21:30

Jammer dat je accupakket nu alweer stuk lijkt.

Over Maxx-Volts:
Let op: in America hebben ze standaard 110v op het stopcontact staan. Dus mocht je willen gaan bestellen dan wel vragen of ook geleverd kan worden met een 220V voeding!.

Staat ook op de website:
http://www.maxx-volts.com/about-our-chargers.html
About our chargers.

What is a Maxx-Volts Charging System and why do I need it?

The unique high voltage charging system we offer has been designed to serve the market of Honda owners who invested in Hybrid automobiles with the idea that the high MPG fuel efficiency of this 66mpg hwy rated vehicle would save a lot of money in fuel costs over time. Whether you bought your Honda Insight new or used, you probably realized as time passed, or in case of buying a used one that the mpgs started to drop over time. The car started charging itself more often which loads up the engine and drags down fuel efficiency.

The NiMH battery packs in the Honda Civic Hybrid vehicles consist of 132 individual battery cells robotically welded in series consisting of 11 pairs of 12 welded batteries sticks each. Through the battery pack, electricity travels end to end + to - until it runs through each of the 132 nickel metal hydride battery cells where the total voltage ends up in the 154-185 volts range depending on the state of charge of the pack and its overall battery health. Now the Honda IMA system does a fairly good job managing the charging and usage of this electricity but it the pack as a whole singular unit and does not, nor have the capability to manage each individual of the 132 battery cells individually. Over time these batteries can become out of sync with one another with slight voltage and internal resistance differences. This will reduce the range of effective useable area the IMA system has to operate in between charging and discharging (ASSIST) power.
What our charging system will do is give the end user the ability to charge their IMA battery pack at home or the office via the standard USA 110v AC plug you would have in your home. This ability to override the IMA system telling the IMA motor when to start and stop charging the battery pack will allow you to fully charge the pack without the IMA computer playing referee.
HCH, Galaxy Grey Metallic, 2008
Toyota Prius, Abyss Grey Metallic, 2012
User avatar
Axial63
 
Posts: 20
Joined: 17 Aug 2015 21:24
Location: Emmen [Dr]

Re: Maxx Volt ervaringen

Postby doets001 » 29 Jan 2018 13:05

Ben net bij de dealer geweest. Pakket is inderdaad af en staat nu op 20%.Vervangen kost 3000 euro. Ja, moet je dat dan doen. Hij is 10 jaar oud en heeft 150.000 km op de klok. Het was zeker de bedoeling om er nog een tijd in te rijden...
@Axial63, Ja, ik weet dat Amerika 110V heeft :-) Maar toch bedankt voorde tip.
doets001
 
Posts: 13
Joined: 26 Feb 2010 22:43
Huidige auto: Honda Civic Hybrid (2008)

Re: Maxx Volt ervaringen

Postby Axial63 » 29 Jan 2018 13:48

Misschien 'New Build' ?

Ervaringen lijken goed en de prijs een stuk aangenamer...

Andere forumer(s) gingen u voor: http://www.hondahybridclub.nl/viewtopic.php?f=4&t=2440
HCH, Galaxy Grey Metallic, 2008
Toyota Prius, Abyss Grey Metallic, 2012
User avatar
Axial63
 
Posts: 20
Joined: 17 Aug 2015 21:24
Location: Emmen [Dr]

Re: Maxx Volt ervaringen

Postby doets001 » 09 Apr 2018 16:53

Mijn accu is ook aan het einde. IMA lampje is aan geweest. Na 4 firmware upgrades is hij nu al weer een paar maandjes uit, maar hij doet vaak (enkele keren per week) een noodoplading. Mijn civic is uit 2008, dus ik hik aardig aan tegen een bedrag van tegen de 3000 euro voor een originele nieuwe accu.
Nu zag ik op internet een nieuwe aanbieder van nieuwe accu's die ik eerder nog niet had gezien. Ze geven 18 maanden garantie en zijn ook nog wat goedkoper dan de andere alternatieven.

Heeft iemand ervaringen met deze partij?
http://www.battery-bna.com
doets001
 
Posts: 13
Joined: 26 Feb 2010 22:43
Huidige auto: Honda Civic Hybrid (2008)

Re: Maxx Volt ervaringen

Postby Bennos » 10 Apr 2018 06:32

Ziet eruit als een betrouwbare club.....ken ze verder niet.
Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro '13
Image
User avatar
Bennos
 
Posts: 192
Joined: 08 May 2011 11:26
Location: Spijkenisse
Huidige auto: Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro '13


Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest