Defect accupakket, maar geen ima lampje

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Defect accupakket, maar geen ima lampje

Postby urfali_63 » 15 Dec 2017 15:43

Beste Honda Hybride rijders,

Na mij heeft een vriend van mij ook een Honda Civic Hybride aangeschaft. Echter rijdt hij ongeveer 350 km op een volle tank tevens gaat zijn
batterij indicatie van leeg in een keer naar vol en van vol in een klap naar leeg.

Dealer in Amsterdam heeft de batterij opgemeten en blijkt dat deze maar voor 30% nog in orde is, echter omdat het 'IMA' lampje niet brandt wilt Honda
niet vervangen. (daar er nog garantie rust op deze voertuig)

Heeft er iemand misschien ervaring m.b.t. bovenstaande probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.Urfali
urfali_63

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Defect accupakket, maar geen ima lampje

Postby RedDevil » 15 Dec 2017 15:50

Heeft hij codes laten uitlezen?
Als je een codelezer aansluit op de ODBII poort (onder het dashboard, dicht bij de middenconsole) dan zou die eventuele foutcodes moeten laten zien.
Elke garage heeft zo'n codelezer.

Waarschijnlijk is of het lampje stuk, anders zijn wellicht kort voor de anschaf alle codes gewist... Na verloop van tijd zouden die weer te voorschijn moeten komen.
Regelmatig mee rijden dan komen ze vanzelf als de accu echt stuk is.
2011 HIH Elegance Image => Image over 120.757 km.
Image
RedDevil

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance met Accord toeter, grille block, Green Oil, Waxoyl, UltraGauge, LED & Xenon

Postby urfali_63 » 15 Dec 2017 18:44

@RedDevil,

Dat klopt de dealer zegt dan ook dat er totaal geen storingscodes of danwel geen 'DTC' (ik zou niet weten wat het is) te vinden is, de importeur wilt echt storingscodes
die dit aangeven willen ze overgaan tot het garantie regeling.

Echter na meting van de batterij geeft deze wel aan dat de batterij maar voor 30% functioneert, dus ik weet niet hoe ik hier chocolade van moet maken :-)
urfali_63

Postby Feliciano » 20 Dec 2017 17:54

Ik had pas bij 12% een IMA melding na een reset waarbij de capaciteit 75% aangaf. Vanaf dit punt na de reset krijg je de echte capaciteit terug. Dus die 12 %!!. Voor de reset had ik niks nopa nada meldingen vanwege de vele storingen die in het systeem zaten. Dus eerst resetten daarna twee dagen rijden en je echte capaciteit komt naar boven en de IMA melding krijge je fel te zien.Tenminste bij mij.... nu voorzien van een newbuild accu en geen zorgen meer.
Feliciano

Postby urfali_63 » 21 Dec 2017 01:23

@Felliciano,
Waar heb je het laten restten? bij de dealer zelf?
urfali_63

Postby Feliciano » 21 Dec 2017 12:06

Ja, bij Honda Welman, wou eerst een originele nieuwe accu maar na de "capaciteitentest" zei de monteur dat de accu 75 procent was en een nieuwe accu `niet nodig was. twee dagen later IMA lampje. En dat terwijl ik al jareb met een defecte accu rond had gereden. Mijn conclusie: Alle storingen gewist alles op nul gezet en vervolgens de capaciteit herberekenen. Bij hybrideshop opnieuw laten uitlezen en kwam tot de conclusie dat er nog maar 12 procent inzat.
Feliciano

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud