New build accu ervaringen

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Re: New build accu ervaringen

Postby Tundreq » 20 Feb 2018 09:05

Vorige week een originele accu laten inbouwen door de Honda dealer.
Nadat ik zag dat de Honda dealer in Hoorn een deal had van 2750 inclusief inbouw heb ik dat voorstel bij mijn eigen dealer neergelegd.
We zijn wel iets hoger uitgekomen maar dat scheelt mij ook weer een rit van 2 uur enkele rit.

Hij rijd weer een stuk beter, ook met het koude weer zakt de accu capaciteit niet meer ineens helemaal weg en heb ik weer meer assist gekregen.

Ik weet niet of dit een groot verschil is ten opzichte van de new build of andere vervangers maar zocht iets waar ik zekerheid in had wat goed was.

De auto heeft 207 dkm gereden en hopelijk gaat hij met gemak hetzelfde nog draaien.
Tundreq

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2007

Postby Feliciano » 20 Feb 2018 10:39

De tijd zal het leren, ik wou eerst bij Honda Welman ook die actie meepakken. Jammer dat ze zo duur zijn die originele accu's. Je weet wel dat die accu's zeker een verbetering zijn tegenover de oude. Dat beweerd HBS ook wat betreft de newbuild.
Feliciano

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby doets001 » 09 Apr 2018 16:52

Mijn accu is ook aan het einde. IMA lampje is aan geweest. Na 4 firmware upgrades is hij nu al weer een paar maandjes uit, maar hij doet vaak (enkele keren per week) een noodoplading. Mijn civic is uit 2008, dus ik hik aardig aan tegen een bedrag van tegen de 3000 euro voor een originele nieuwe accu.
Nu zag ik op internet een nieuwe aanbieder van nieuwe accu's die ik eerder nog niet had gezien. Ze geven 18 maanden garantie en zijn ook nog wat goedkoper dan de andere alternatieven.

Heeft iemand ervaringen met deze partij?
http://www.battery-bna.com
doets001

Huidige auto: Honda Civic Hybrid (2008)

Postby marcofr » 17 Apr 2018 21:29

Nog nooit van gehoord. Betekend echter geen slechte reclame. Er lopen genoeg accu experts rond. Hoe meer bedrijven, des te meer gezonde concurentie.
Succes !!
marcofr

Postby MadhouseNL » 10 May 2018 09:30

Ik zit ook te overwegen om naar BNA battery te gaan , prijs is netjes en de garantie ook . Alleen wat ik me afvraag of je dit nou doet bij hybride shop of BNA , hoe zit het met software doen die bedrijven dat ook meteen updaten? Lijkt mij dat als je nieuwer type accu cellen hebt dat er ook een update moet komen , iemand hier ervaring mee?
MadhouseNL

Postby Feliciano » 19 May 2018 11:25

Ja, bij Hybrideshop krijg je ook een update, allemaal origineel Honda apparatuur. De laad cyclus is totaal anders, het systeem zorgt nu ervoor dat het pakket altijd zo vol mogelijk zit. Vaak zitten de blokjes tot zijn max, vooral binnen de bebouwde kom. Dat was met het vorige pakket in goede doen anders.
Feliciano

Postby MadhouseNL » 16 Jun 2018 15:35

Ik heb BNA battery eens een mail gestuurd wat het kost voor een 2008 hch met plaatsen en btw , ook de vraag uitgezet wat ze doen met de software . Word vervolgd dus!
MadhouseNL

Postby MadhouseNL » 17 Jun 2018 08:18

Hierbij het vervolg van de vorige reactie ! BNA battery in de goorn rekent 1799 all in dus accu , montage en btw + 18 maanden garantie. De Honda krijgt geen update aangezien de software sinds 2010 niet meer is verandert.
MadhouseNL

Postby Feliciano » 20 Jun 2018 18:28

Dit is een regelrechte concurrent van Hybrideshop, Alleen vraag ik mij af waar ze die cellen vandaan halen. Iets met Aliexpress wellicht....
Bij mij zat er nog oude software op, dit is nu de 2010 versie dus.
Feliciano

Postby MadhouseNL » 27 Jun 2018 11:06

Waarschijnlijk zullen al die bedrijven hun cellen halen bij aliexpress of iedergeval ergens in China ... dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen goede cellen zullen zijn
MadhouseNL

Postby Sunny » 03 Jul 2018 22:03

Eind mei was het helaas zo ver, de IMA ging aan samen met wat meer lampjes op de dashboard (kerstverlichting in mijn dash 's avonds) en ik wist meteen wat er aan de hand was. Een week later laten uitlezen en resetten maar de boodschap was duidelijk, accu was op. Ik had de afgelopen half jaar al de nodige re-gens tijdens het rijden en mijn verbruik was gewoon ronduit slecht.

Ik kreeg als (vaste) klant een super aanbod van Honda Los voor een nieuwe Honda accu incl. plaatsen voor 2500 euro en gezien het feit dat de auto nog in goede staat is en behoudens de accu er geen problemen zijn was de keus snel gemaakt. Was vergeten hoe de Civic Hybrid hoort te rijden en na het plaatsen was het meteen te merken qua IMA assist etc. Optrekken gaat weer soepel en het voelt echt net alsof ik een andere Civic Hybrid heb. Afgelopen weekend een lange rit gehad en het was weer een genot om te rijden met de Civic Hybrid.
Sunny

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2008 model

Postby MadhouseNL » 09 Jul 2018 15:09

Sunny wrote:Eind mei was het helaas zo ver, de IMA ging aan samen met wat meer lampjes op de dashboard (kerstverlichting in mijn dash 's avonds) en ik wist meteen wat er aan de hand was. Een week later laten uitlezen en resetten maar de boodschap was duidelijk, accu was op. Ik had de afgelopen half jaar al de nodige re-gens tijdens het rijden en mijn verbruik was gewoon ronduit slecht.

Ik kreeg als (vaste) klant een super aanbod van Honda Los voor een nieuwe Honda accu incl. plaatsen voor 2500 euro en gezien het feit dat de auto nog in goede staat is en behoudens de accu er geen problemen zijn was de keus snel gemaakt. Was vergeten hoe de Civic Hybrid hoort te rijden en na het plaatsen was het meteen te merken qua IMA assist etc. Optrekken gaat weer soepel en het voelt echt net alsof ik een andere Civic Hybrid heb. Afgelopen weekend een lange rit gehad en het was weer een genot om te rijden met de Civic Hybrid.

Welke Honda dealer was dit?
MadhouseNL

Previous

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud