IMA accu hersteld / reconditioned

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

IMA accu hersteld / reconditioned

Postby Paddow » 06 Jun 2017 21:12

Hallo,

Ik heb zelf mijn eigen IMA accu hersteld. Ik wil jullie gewoon laten weten dat het kan.
Ik heb me in het onderwerp verdiept, en zelf kunnen doen.
Voordat je een nieuwe accu koopt bij Honda, kun je zo een paar extra jaartjes geven aan je accu.

Mijn accu werkt nu als nieuw. Geen IMA lampje meer, en de IMA assist is altijd aanwezig.
Plus, APK goedgekeurd!
De capaciteit is hersteld van 35% naar 75%.

Er is veel informatie hierover te vinden op www.insightcentral.net
Hier is wat ik gedaan heb: http://www.insightcentral.net/forums/ot ... gress.html

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Hoe langer je met het IMA lampje rijd, hoe erger het wordt voor je accu.
Paddow

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Re: IMA accu hersteld / reconditioned

Postby Feliciano » 11 Jun 2017 13:12

Nu hopen dat de capaciteit stabiel blijft. Eerder op het forum zie ik mensen zelf hun pakket conditioneren maar met tijdelijk resultaat.
Feliciano

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Paddow » 13 Jun 2017 23:10

Ja, het is wel tijdelijk. Ik ben van plan om dit opnieuw te doen in 3 maanden of zo. Met een beetje onderhoud kan ik zeker 1 of 2 jaartjes extra van mijn IMA pakket krijgen. Dat is leuk.
Mijn Civic is al 8 jaar oud met 250.000 km.
De accu werkt nu wel perfect weer.

Echter, ik heb wel 1 cell met hoge zelfontlading. Deze cell moet wel vervangen worden. Voorlopig heb ik een kabel op de polen van deze cell aangesloten en doorgetrokken naar binnen de auto zodat ik hem wat vaker kan opladen zonder demonteren.
Paddow

Postby Feliciano » 15 Jun 2017 19:55

Tsja, moeilijk hoor met deze accu's. Om het allemaal zelf te doen heb ik geen kennis en apparatuur voor.
Ik rij een 2006 Civic met 115K op de teller maar met versleten accupack,3 a 4 keer een ReGen en winters de startmotor soms gebruiken, schoon genoeg ervan. We gaan voor NewBuild met nieuwe cellen en 1 jaar garantie.Wel een kostenplaatje maar met een km stand van net over de ton is het over 3 a 4 jaar jaar rendabel genoeg. Wel stuk goedkoper dan origineel van Honda. Ook 1 jaar garantie overigens. Zonder zorgen lekker weer de Honda rijden straks.
Feliciano

Postby Paddow » 19 Jun 2017 11:11

Interessant. Laat hier weten wat je ervaring is met de NewBuilt. Nooit van gehoord. Heb je een link?

Ik heb zelf 3 weken gestudeerd. Ik heb geinvesteerd ca 100 euro aan 3 laders en zelf gedaan. Maar ik snap dat niet iedereen dit kan.
Paddow

Postby Feliciano » 19 Jun 2017 22:30

Paddow wrote:Interessant. Laat hier weten wat je ervaring is met de NewBuilt. Nooit van gehoord. Heb je een link?

Ik heb zelf 3 weken gestudeerd. Ik heb geinvesteerd ca 100 euro aan 3 laders en zelf gedaan. Maar ik snap dat niet iedereen dit kan.

http://hybride-accu.nl/ daar staat het type accu die ik besteld heb.

Wel heb ik dit in opdracht staan van HybrideShop.

De man kon mij niet echt overtuigen dat een refurbisched accu na een jaar het nog steeds goed doet.Het blijft een gebruikt pakket namelijk.
Dus de keuze was wel moeilijk.
Feliciano

Postby Paddow » 20 Jun 2017 04:26

Het kan wel goed werken als zij goed werk hebben gedaan.
Ik adviseer je wel om een grid charger te kopen voor periodiek onderhoud. Dan zal op termijn wel nodig zijn.
Paddow

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud