Vast lopende remschijven.

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Vast lopende remschijven.

Postby huisboom » 23 Mar 2017 20:57

Iemand ook last gehad van remschijven die aanlopen. Zelfs zo erg dat er rook vanaf kwam. Remblokken natuurlijk verbrand. Er achter gekomen dat de rem cilinder in de klauw muur vast zat aan allebei de kanten.
Gr carlo
huisboom
 
Posts: 41
Joined: 30 Oct 2016 08:10
Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Re: Vast lopende remschijven.

Postby HCH-CH » 24 Mar 2017 17:05

Ik heb ook aan de voorkant klemmende cilindertjes gehad.Ik zag het aan de verbruiksmeter en ben op zoek gegaan waarom dat hoger was dan 'normaal'.
Daarbij vond ik eerst dat de linkervelg warmer dan de overige was. Dus de rem laten nakijken, kwam een nieuwe cilinder in.
Verbeterde het verbruik nog niet spectaculair dus verder zoeken tot ook de rechter velg warmer werd. Daar is ook een nieuwe cilinder ingekomen.
Nu is het verbruik weer redelijk.
Conclusie: Voel zo nu en dan aan je velgen en laat de remmen links en rechts tegelijkertijd schoonmaken/repareren.
User avatar
HCH-CH
 
Posts: 316
Joined: 06 May 2009 13:38
Location: Hoorn nh
Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Re: Vast lopende remschijven.

Postby huisboom » 25 Mar 2017 11:12

Wel heel typische dat bij mij links voor ook veel warmer eigenlijk heet,werd dan rechts voor. Bij mij bleek idd dat de zuiger in de klauw onder de roest zat. Zowel links als rechts. Ze hebben alles gepolijst en alles schoon gemaakt. De auto rijd nu ook beter en rolt ook beter uit.
Gr carlo
huisboom
 
Posts: 41
Joined: 30 Oct 2016 08:10
Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid


Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests