Motor valt uit

Vragen, informatie èn discussie over de techniek en het onderhoud van de Civic Hybrid.

Motor valt uit

Postby roel 22 » 29 Jan 2017 15:30

De (hybride) accu van mijn Civic Hybrid loopt op zijn allerlaatste benen. Maar volgens mij moet-ie ook zonder accu kunnen rijden.
Vandaag echter sloeg de auto voor het stoplicht ineens af.
Alle lampen bleven branden, maar de motor gaf geen sjoege meer.
Opnieuw gestart en hij deed het weer.
Kan dit veroorzaakt zijn door de lege hybride accu, of weet iemand wellicht een andere oorzaak?
roel 22

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Re: Motor valt uit

Postby huisboom » 30 Jan 2017 07:35

Als je de voorruit verwarming aanzet mag de auto niet afslaan.Probeer dat eerst eens.
Gr Carlo Huisman.
huisboom

Huidige auto: Honda Civic Hybrid / Honda Insight Hybrid

Postby marcofr » 26 Feb 2017 14:52

als je hybride accu leeg is of niet voldoende meer mee werkt, moet alles via de kleine accu in je motor ruimte gaan.
die is echter niet geschikt om je hele auto te voorzien van voldoende stroom. en als deze ook nog eens wat jaartjes oud is, levert deze ook waarschijnlijk geen maximaal vermogen meer. ik heb mij hybride accu nu gedemonteerd en ben deze aan het reconditioneren. mijn gewone accu ga ik ook nog vervangen. is ook maar nog voor 50% goed. ik ben met de auto zonder hybride accu wel naar huis gereden, maar was wel spannend/zenuwslopend. alles valt bij stationair draaien zowat uit. dus bijna geen stuurbekrachtiging, slechte verlichting enz.
bij een lege of slechte motorruimte accu zal de voorruit verwarming ook geen uitkomst meer bieden. lege accu is lege accu.
dus nee, ik zou er niet meer mee rijden zo.
marcofr

Postby Feliciano » 26 Feb 2017 23:55

'je krijgt toch op tijd een IMA melding als de accu minder wordt? Die van mij is ook erg slecht aan het worden en zodra de IMA melding komt dan overweeg ik een refurbisch pakket.
Feliciano

Postby marcofr » 27 Feb 2017 18:33

mijn hybride accu pack was ook snel leeg, en stond 3 weken terug met 2 blokjes bij een pompstation en zette de wagen uit om te tanken. en jawel ..... startte niet meer !!
dus de problemen kunnen ook al zonder IMA meldingen ontstaan. ik dacht ook, geen IMA, dan is alles nog oké.
mijn ervaring dan ..........
marcofr

Postby Feliciano » 27 Feb 2017 23:06

Zoiets had ik ook, na een kort stukje de auto uit gezet tijdens een noodlading met twee blokjes. Plots klonk daar de startmotor en liep de auto weer.
Feliciano

Return to Civic Hybrid - Techniek en onderhoud